Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η αναβάθμιση θα αφορά -μεταξύ άλλων- σε προσθήκη περισσότερων κωδικών προϊόντων σε αυτό το ψηφιακό «εργαλείο». Παράλληλα, μιλώντας στον «Ε.Τ.», άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να προστεθούν και καινούργιες κατηγορίες αγαθών (στις οκτώ υπάρχουσες). Σε γενικές γραμμές, «…σκοπός είναι να αποκτήσει ο καταναλωτής καλύτερη εικόνα της αγοράς», σχολίασαν χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως στην παρούσα φάση μέσω του e-καταναλωτής μπορεί να ενημερώνεται κανείς για τις τιμές πλήθους αγαθών, να κάνει συγκρίσεις και να καταλήγει στην πιο συμφέρουσα επιλογή.
Στην πλατφόρμα υπάρχουν περίπου 2.000 διαφορετικοί κωδικοί αγαθών. Προς το παρόν, δεν έχουν θέσει από το υπουργείο συγκεκριμένο στόχο σε σχέση με τον αριθμό των προϊόντων που θέλουν να φτάσουν. Ωστόσο, αρμόδιες πηγές σχολιάζουν: «…5.000-6.000 κωδικοί είναι υπεραρκετοί για μία κανονική αγορά. Κυρίως θα προσθέσουμε προϊόντα τα οποία έχουν ζήτηση και είναι βασικά. Αυτά που αγοράζουν όλοι οι καταναλωτές. Και βέβαια όσο μεγαλύτερη ποικιλία κωδικών καταφέρουμε να προσθέσουμε τόσο το καλύτερο».
Επί της ουσίας, για την προσθήκη των κωδικών θα γίνει η εξής ιεράρχηση: κατ’ αρχάς, θα προστεθούν βασικά καταναλωτικά προϊόντα και στη συνέχεια κάποια που δεν θεωρούνται μεν βασικά, αλλά δεν είναι και εξεζητημένα.
ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ
Οι ίδιες πηγές επεσήμαναν πως θα υπάρξει αλλαγή και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πλατφόρμα. «Τώρα κάποιοι κωδικοί παρέχονται διά νόμου μέσα από τα σούπερ μάρκετ. Κάτι που δημιουργεί ορισμένα προβλήματα, διότι είναι στατικοί. Αποτελεί ζητούμενο ένας πιο δυναμικός τρόπος αποκόμισης των στοιχείων (σ.σ.: τιμές αγαθών), χωρίς κατ’ ανάγκη να υπάρχει η διαδικασία αποστολής τους από τις επιχειρήσεις. Αυτό δουλεύουμε και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Δεν είναι απλό, αλλά αυτή είναι η φιλοδοξία μας».
Στο e-καταναλωτής αναρτώνται καθημερινά οι τιμές περίπου 2.000 προϊόντων από αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν περί τα 2.400 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Πέραν της ψηφιακής πλατφόρμας (https://e-katanalotis.gov.gr/), ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει τη σχετική εφαρμογή ανώνυμα και χωρίς χρέωση στο κινητό ή στο tablet του. Είναι διαθέσιμη τόσο για χρήστες λογισμικού Android όσο και iOS.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω του e-καταναλωτής μπορεί να ενημερωθεί για το κόστος προϊόντων τα οποία εντάσσονται σε οκτώ βασικές κατηγορίες: 1. αντισηπτικά, 2. βρεφικά είδη (π.χ. μωρομάντιλα, πάνες), 3. κατοικίδια (π.χ. τροφές γάτας και σκύλου), 4. καθαριότητα (π.χ. είδη γενικού καθαρισμού, χαρτικά), 5. ποτά-αναψυκτικά (π.χ. κρασιά, μπίρες, χυμοί, εμφιαλωμένο νερό), 6. προσωπική φροντίδα (π.χ. αποσμητικά, οδοντόβουρτσες, βαφές μαλλιών, σαπούνια, ξυριστικά), 7. τρόφιμα (π.χ. γάλα, βούτυρο, αβγά, όσπρια, σοκολάτες, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, καφές, λάδι, τυριά) και 8. προστασία υγείας, όπου εκεί εμφανίζονται οι τιμές για τις μάσκες προσώπου.