Απαισιόδοξος
«Εμείς θέλουμε ο καταναλωτής να έχει την οικονομική δυνατότητα να ψωνίσει. Για εμάς ευχή είναι να μειωθούν οι τιμές. Ομως, δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα δούμε αυτό σε ευρεία κλίμακα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.
Οπως εξήγησε, τα στοιχεία που έχουν τα σούπερ μάρκετ εμφανίζουν μεγάλη απόκλιση από της ΕΛ.ΣΤΑΤ., καθώς αφενός στις μετρήσεις της Στατιστικής Αρχής δεν αποτυπώνονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες και αφετέρου η ΕΛ.ΣΤΑΤ. δεν μπορεί να μετρήσει τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών όταν αυξάνεται η τιμή ενός προϊόντος, οπότε μειώνει την κατανάλωση και στρέφεται σε φθηνότερες επιλογές.
Περιορισμοί
Σχολιάζοντας τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την ακρίβεια, ο πρόεδρος της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ είπε ότι πρέπει σταδιακά να αρθούν, υπογραμμίζοντας ότι κάποια από αυτά περιορίζουν τον ανταγωνισμό κι έφερε ως παράδειγμα το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. «Πηγαίνουμε στα τυφλά. Επειδή δεν μπορούμε να αυξήσουμε το περιθώριο κέρδους, δεν το μειώνουμε σε κάποια άλλα προϊόντα. Αρα γενικά μειώνει την ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς», επεσήμανε.
Σε ό,τι αφορά στους γεωγραφικούς περιορισμούς, για τους οποίους ο πρωθυπουργός ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ενωση παρεμβάσεις, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει ούτε υπήρχε κανένας όρος στις συμφωνίες μας (σ.σ. με τους προμηθευτές) που μας εμποδίζει να κάνουμε παράλληλες εισαγωγές».
Ωστόσο, διευκρίνισε ότι τίθενται άλλα ζητήματα, όπως οι διαφορετικές συσκευασίες και η διαφορετική γλώσσα που συνιστούν περιορισμούς. «Αν πάρουμε ένα παρόμοιο προϊόν από την Ιταλία, δεν θα γίνει εύκολα αποδεκτό από τους καταναλωτές. Θα ήταν καλό να υπάρξει πλήρης απελευθέρωση και ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς, αλλά δεν είναι εύκολο», διευκρίνισε. Πάντως, τόνισε ότι θα μπορούσαν κάποια μέρα να διευκολύνουν το ενδοκοινοτικό εμπόριο και να ρίξουν τις τιμές.