«Σε άλλη εποχή για αυτά τα πράγματα ήθελα 20 – 25 ευρώ. Για τα ίδια ακριβώς πράγματα τώρα θέλω 43,29 ευρώ». Ο Γιώργος Ψαρέας είναι παντρεμένος, έχει έναν γιο και προβληματίζεται κάθε φορά που βλέπει τις τιμές να παίρνουν την ανηφόρα. «Οι τιμές είναι τσιμπημένες, δεν έχει αλλάξει κάτι σε αυτό» αναφέρει.
Ακρίβεια: Δυσαρεστημένοι οι καταναλωτές
Δυσαρεστημένοι είναι πολλοί καταναλωτές καθώς, παρόλο που κάνουν οικονομία και έρευνα αγοράς από σουπερμάρκετ σε σουπερμάρκετ, βλέπουν συνεχώς το πορτοφόλι τους να αδειάζει και το ψυγείο τους να μη γεμίζει. Έτσι αρκετοί αναγκάζονται να περιορίσουν τα έξοδά τους και να αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.
«Όλα έχουν μία μικρή αύξηση, περίπου 15%». Ο κύριος Νίκος κάθε Παρασκευή παίρνει χαρτί και μολύβι και συγκρίνει τις τιμές από το διαδίκτυο. Έτσι, κάθε Σάββατο ξέρει από ποιο σουπερμάρκετ θα αγοράσει το κάθε προϊόν με τις καλύτερες προσφορές. «Εδώ στη γειτονιά μας έχουμε οκτώ σουπερμάρκετ. Αν λίγο ψάξεις από το ίντερνετ ψωνίζεις τα πάντα 40% φθηνότερα».
Ακρίβεια: Οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Οι συνέχεις αυξήσεις δεν έχουν σταματήσει. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες αποτυπώνονται στα απορρυπαντικά και τα σαμπουάν, με την αύξηση να αγγίζει το 30%, ακολουθούν τα καθαριστικά σπιτιού με 19%, ενώ τα τυριά αυξήθηκαν 18%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης από το σύνολο 833 προϊόντων, στα 55, (ποσοστό 7%) η τιμή μειώθηκε, στα 714 (ποσοστό 85%), η τιμή παρέμεινε σταθερή, ενώ στα 64, ποσοστό 8%, η τιμή αυξήθηκε.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ο υπουργός ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια να μπουν και επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού».