Μιλώντας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, ο πρόεδρός του, Βασίλης Κορκίδης, υποστήριξε πως στο πλαίσιο αυτών των δύο «market events» οι 6 στους 10 καταναλωτές υπολογίζεται ότι αγόρασαν 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ σύμφωνα με τον μέσο όρο των αποδείξεων ξόδεψαν ο καθένας τους 180-200 ευρώ.
Οπως υπενθύμισε ο ίδιος, στην Ελλάδα, οι δύο πετυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως «market events» για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρίες και πλέον με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές κάθε ελληνικής πόλης.
Από εκεί και πέρα, ανέφερε πως φέτος τα «χτυπήματα» για online αγορές σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι, ενώ έκανε λόγο για εντυπωσιακή συμμετοχή και στα δύο «market events» των σούπερ μάρκετ, της εστίασης, των κομμωτηρίων, των παρόχων ενέργειας και της συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών. Υπολογίζεται ότι, από το μεγαλύτερο εύρος συμμετοχής επιχειρήσεων σε περισσότερους κλάδους, ο φετινός τζίρος παρουσιάζεται ενισχυμένος κατά περίπου 4%-5%, σε σύγκριση με πέρυσι.
Το 2019, οι προτιμήσεις των καταναλωτών στις αγορές και τα καταστήματα της Αττικής διαφοροποιήθηκαν από το 2018, με εξαίρεση την ένδυση-υπόδηση, που, παρά τη μείωση από το 81% πέρυσι στο 75% φέτος, διατήρησε την πρώτη θέση ως δημοφιλέστερη καταναλωτική κατηγορία. Οι ηλεκτρονικές συσκευές, με 44%, ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά, που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και κοσμήματα, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού κ.λπ.
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Τον μεγαλύτερο τζίρο αυτό το τριήμερο προσφορών, όπου οι καταναλωτές ξοδεύουν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου, είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, που όμως προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις – άνω του 60%. Ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη.
«Δικαιολογημένα οι μικρότεροι της αγοράς στην Αττική είναι δυσαρεστημένοι, αφού μετά από 10 χρόνια κρίσης δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων», τόνισε ο κ. Κορκίδης.
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο του Δ.Σ. ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρέθεσε μια δέσμη μέτρων, που αναμένεται να υλοποιήσει η συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι έλεγχοι στις πύλες εισόδου της χώρας και θα αυστηροποιηθούν τα μέτρα για τον περιορισμό του παρεμπορίου.
Επίσης, η Γ.Γ. στοχεύει στην αναβάθμιση του υπαίθριου εμπορίου προωθώντας πολιτικές που στόχο έχουν τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και την ένταση του ανταγωνισμού μέσα από τη διαφάνεια στις συναλλαγές και στην επισήμανση των αγαθών.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Σταμπουλίδης στο θέμα της ψηφιακής εξέλιξης του εμπορίου και στη δυναμική που μπορεί να προσδώσει στις εμπορικές δραστηριότητες. Τέλος, στο Δ.Σ. τέθηκαν θέματα που σχετίζονται με την επιμελητηριακή νομοθεσία, αλλά και με το ψηφιακό έγκλημα, το οποίο απασχολεί μια μεγάλη μερίδα του εμπορίου που έχει αναπτυχθεί επιχειρησιακά στο e-εμπόριο.
Από την έντυπη έκδοση