Μαζί τους και η επόμενη κυβέρνηση που θα πρέπει να διαχειριστεί το σχετικό «βάρος» με δεδομένες και τις υψηλές δημοσιονομικές υποχρεώσεις της χώρας όχι μόνο μέχρι το 2022, που θα πρέπει πάση θυσία να επιτυγχάνεται πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ ως το 2022 αλλά και τα επόμενα χρόνια με υποχρεωτικά πλεονάσματα πάνω από 2% του ΑΕΠ.
Ο -ανεπίσημος ακόμη- σχεδιασμός των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας προβλέπει για αναδρομικά μια «μικτή» δαπάνη που δεν θα ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ (περίπου 2 δισ. αν αφαιρεθεί και ο φόρος) η οποία θα αποδοθεί σε περισσότερα από ένα χρόνια. Η δαπάνη αυτή καλύπτει μόνο ένα από τα έξι χρόνια για τα οποία ισχύουν οι μειώσεις συντάξεων την περίοδο από τον Ιούνιο του 2015 που δημοσιεύτηκε η απόφαση του ΣτΕ που έκρινε τις περικοπές του 2012 αντισυνταγματικές έως και τον Μάιο του 2016 οπότε ψηφίστηκε ο νόμος Κατρούγκαλου που άλλαζε τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Με βάση την ερμηνεία του Δημοσίου η αλλαγή του καθεστώτος στον υπολογισμό των συντάξεων κλείνει οριστικά την όποια διεκδίκηση αναδρομικών με βάση το νέο ασφαλιστικό.
Δίλημμα
Μόλις, λοιπόν, ολοκληρωθεί η διαδικασία των αιτήσεων επιστροφής αναδρομικών από τον ΕΦΚΑ -διαδικασία που έγινε ως πρόσχημα συμμόρφωσης στην απόφαση του ΣτΕ- το υπουργείο Εργασίας θα θέσει το εξής δίλημμα στους απόμαχους της ζωής: Ή παίρνετε τα αναδρομικά του ενός χρόνου που είναι διατεθειμένο να δώσει το Δημόσιο και κλείνει οριστικά ο κύκλος των διεκδικήσεων ή περιμένετε μια νέα απόφαση του ΣτΕ που θα ανατρέπει την προηγούμενη και θα ορίζει ως χρόνο διεκδίκησης των αναδρομικών το έτος 2012, όταν και όπως αυτή θα εκδοθεί.
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]