Όλα ξεκινούν δύο χρόνια πριν το 1960 όταν ο κορυφαίος καλλιτεχνικός ιμπρεσάριος της εποχής Θεόδωρος Κρίτας, βρίσκεται στο Λος Άντζελες για να προωθήσει την παράσταση “Ηλέκτρα” με την Ασπασία Παπαθανασίου σε θέατρο της περιοχής που ονομάζεται “Γκρίκ Θήατερ” λόγω της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής του. Ο δικηγόρος που υπογράφει τα συμβόλαια είναι ο δικηγόρος του Φρανκ Σινάτρα και μέσω αυτού ο Κρίτας γνωρίζει τον παγκόσμιο σταρ, ο οποίος βλέποντας την παράσταση εντυπωσιάζεται και ζητά να διοργανώσει δύο συναυλίες στο Ηρώδειο.
Παρότι η πρώτη απάντηση που λαμβάνει είναι αρνητική αφού ο χώρος δεν παραχωρείται,τότε, για συναυλίες σύγχρονης μουσικής, ο Σινάτρα εξιταρισμένος στην ιδέα εμφάνισής του στο ρωμαϊκό ωδείο με την εξαιρετική ακουστική κάτω από την Ακρόπολη, ζητά όχι μόνο να εμφανιστεί δωρεάν, αλλά να καλύψει ο ίδιος όλα τα έξοδα της παράστασης, ενώ οι μισές εισπράξεις να δοθούν για κατασκευή παιδικού σταθμού και οι άλλες μισές για μια καινούργια πτέρυγα στο νοσοκομείο Παίδων “Αγία Σοφία”. Η πρόταση γίνεται δεκτή, “η φωνή” φτάνει στην Ελλάδα με το ιδιωτικό του αεροπλάνο στις 30 Απριλίου 1962 και καταλύει με το πολυμελές συνεργείο μουσικών και τεχνικών στο ξενοδοχείο “Ομπρέζ” της Βουλιαγμένης.
Οι ιδιαιτερότητες ενός αστέρα όπως ο Σινάτρα διακρίνονται από το πρώτο κιόλας βράδυ διαμονής του στην Ελλάδα, αφού στο τραπέζι που κάνει στους 22 συνεργάτες του και στο ζεύγος Κρίτα, όταν αισθάνεται κάποιο πονοκέφαλο ζητά από τον τελευταίο “Θέλω να μου βρεις και να μου φέρεις εδώ και τώρα τον καλύτερο γιατρό της Αθήνας”. Ο διευθυντή του νοσοκομείου “Ευαγγελισμός” Θωμά Δοξιάδη που βρίσκει του εξηγεί ότι διαγνωστικές εξετάσεις χωρίς μηχανήματα δεν γίνονται και τον παραπέμπει στα πρωινά ιατρεία του νοσοκομείου στα οποία ο Σινάτρα θέλει να φτάσει με …ελικόπτερο. Παρότι αυτό είναι κάτι αδιανόητο για την εποχή ο Κρίτας για να τον καθησυχάσει αρχικά του λέει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αλλά εν συνεχεία του εξηγεί πως αυτό απαγορεύεται από τη νομοθεσία αφού ελικόπτερα διαθέτει μόνο ο στρατός. Η συνέχεια ανήκει στον Θοδωρή Κρίτα :
“Η εξήγηση τον έπεισε. :“Με λένε τρελό και ότι ζητώ υπερβολικά πράγματα. Να, όμως, που δεν είμαι, αφού πείθομαι όταν μου δίνουν μια λογική εξήγηση” μου είπε. Στην είσοδο του “Ευαγγελισμού” τον περίμενε ο Θωμάς Δοξιάδης με ολόκληρο το επιτελείο του. Και φυσικά οι νοσοκόμες, που τον πολιόρκησαν αμέσως για αυτόγραφα. Στον προθάλαμο του τμήματος των ακτινογραφιών συναντήσαμε και πάλι την πριγκίπισσα Σοφία. Είχε συνοδεύσει τον Χουάν Κάρλος στον “Ευαγγελισμό” για να του κάνουν πλάκες στο αριστερό του χέρι που είχε τραυματιστεί από πτώση του από το άλογο και το είχε σε γύψο.
Ο Σινάτρα ήταν βιαστικός γιατί από τον “Ευαγγελισμό” θα πήγαινε κατευθείαν στο αεροδρόμιο για να πάρει το αεροπλάνο για το Ισραήλ. Τις συναυλίες της Αθήνας θα τις έδινε μετά το Ισραήλ. Οταν το άκουσε η Σοφία έσπευσε να βγάλει τον Χουάν Κάρλος από τον ακτινογραφικό θάλαμο για να δώσει τη θέση του στον βιαστικό Σινάτρα. Είχαν τσακιστεί στις ευγένειες, βασιλιάδες, πριγκίπισσες, καθηγητές, γιατροί, νοσοκόμες. Ήταν ο Σινάτρα το πρόσωπο της ημέρας!”.
Επιστρέφοντας από το Ισραήλ – που πιθανότατα αποτελεί τον ουσιαστικό προορισμό αυτής της μίνι περιοδείας – ο Σινάτρα δίνει τις δύο επίμαχες συναυλίες του Παρασκευή και Σάββατο 18 και 19 Μαΐου στις οποίες επικρατεί το αδιαχώρητο. Στην πρώτη μάλιστα, στην οποία παρευρίσκεται σύσσωμη η βασιλική οικογένεια και το υπουργικό συμβούλιο, την διακόπτει αιφνίδια δήθεν για να ζητήσει ένα φλιτζάνι τσάι, όπου παρατηρώντας τις ταλαιπωρημένες καμάρες του αρχαίου ωδείου, ξεστομίζει καταχειροκροτούμενος το αμερικάνικό με πολιτικό μήνυμα χιούμορ του :“Τόσα χρήματα πήρατε από το Σχέδιο Μάρσαλ και αφήσατε το θέατρο σ’ αυτά τα χάλια”.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός: «Το φετινό καλοκαίρι δεν θα είναι για την Ελλάδα το θερμόμετρο που έχουμε ζήσει»
Άξιον Εστί: Παράταση στην παραμονή της εμβληματικής εικόνας στη Μητρόπολη