Οπως επεσήμανε χθες στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου ο πρωθυπουργός, στόχος είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες προοπτικές επαγγελματικής καταξίωσης, ενώ υπογράμμισε ότι ισότητα δεν σημαίνει εξίσωση προς τα κάτω. Το νέο νομοσχέδιο διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου και στρέφει τους νέους, όχι σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας.
Στοχοπροσήλωση στα πραγματικά προβλήματα
Το πανεπιστήμιο αναβαθμίζεται, δημιουργώντας πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες και οι φοιτητές δεν θα βλέπουν πλέον τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων και μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, αλλά ως μία ευκαιρία για ουσιαστικές σπουδές, απόκτηση επιστημονικής γνώσης και επαγγελματική αποκατάσταση στην πατρίδα τους, χωρίς να χρειάζεται να φεύγουν στο εξωτερικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο έτυχε θετικής αποδοχής από την πανεπιστημιακή κοινότητα, ακόμη και από ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναλώνεται σε άθλιες επιθέσεις κατά πολιτικών αντιπάλων και στείρα άρνηση των μεταρρυθμίσεων. Μάλιστα, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους» και 4 στους 5 με την πρακτική άσκηση που θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης.
Η εθνική παιδεία τίθεται και στην υπηρεσία της εθνικής οικονομίας, όπως είπε ο πρωθυπουργός, με ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία. Και αυτό θα γίνει, όπως ανέλυσε η Νίκη Κεραμέως, με περισσότερες ακαδημαϊκές επιλογές για σύγχρονες, ανταγωνιστικές, διεπιστημονικές σπουδές, διπλά/κοινά πτυχία, σύνδεση με την αγορά εργασίας, αναβάθμιση πρακτικής άσκησης, ακόμα και βιομηχανικά διδακτορικά σε συνεργασία με φορείς της βιομηχανίας.