Δύο στους τρεις Ελληνες πιστεύουν ότι οι άνδρες πρέπει να πληρώνουν το πλήρες ποσό σε ένα πρώτο ραντεβού, ενώ 4 στους 10 (40%) δήλωσαν ότι σίγουρα ελέγχουν ή είναι πολύ ή αρκετά πιθανό να ελέγξουν τα social media ενός υποψήφιου συντρόφου, για να αξιολογήσουν τον τρόπο ζωής και την οικονομική τους συμβατότητα. Παράλληλα, το 47% δεν χρησιμοποιεί κοινό τραπεζικό λογαριασμό με τον/τη σύντροφό του.
Η έρευνα που διεξήγαγε η Plum, μια fintech εφαρμογή που βοηθά την αποταμίευση, αποκαλύπτει πώς οι διαφορετικές γενιές προσεγγίζουν τις σχέσεις και τα ραντεβού όταν πρόκειται για χρήματα. Η έρευνα έδειξε ότι το 66% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι οι άνδρες πρέπει να πληρώνουν το πλήρες ποσό σε ένα πρώτο ραντεβού, ενώ μόλις το 17% υποστηρίζει την ίση κατανομή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι υπάρχει ένα χάσμα γενεών στις προσδοκίες, με τουλάχιστον το 67% των ατόμων άνω των 35 ετών να θεωρούν ότι οι άνδρες πρέπει να πληρώσουν το πλήρες ποσό, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό 53% πιστεύει το ίδιο στις νεότερες γενιές (18-34 ετών).
Οσον αφορά στα social media, το 53% δηλώνει ότι δεν επηρεάζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με τα έξοδα σε ραντεβού, το 11% αναγνωρίζει ότι επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό και το 17% σε κάποιο βαθμό. Επιπλέον, 4 στους 10 δήλωσαν ότι σίγουρα θα έλεγχαν ή είναι πιθανό να ελέγξουν τα social media ενός πιθανού συντρόφου για να εκτιμήσουν τον οικονομικό τους τρόπο ζωής πριν από τη συνάντηση.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι οι συζητήσεις για τα οικονομικά στις σχέσεις συνήθως ξεκινούν νωρίς, με το 56% των συμμετεχόντων να ξεκινά αυτές τις συζητήσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Πάντως, το 60% δεν διατηρεί κρυφό λογαριασμό αποταμίευσης, σε αντίθεση με το 26% που δηλώνει πως έχει για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή γενικά και ένα 10% που σκοπεύει να το κάνει στο μέλλον.
«Τα χρήματα πάντα είχαν σημαντικό ρόλο στον έρωτα, αλλά η έρευνά μας δείχνει πως οι κανόνες του σύγχρονου ραντεβού δεν έχουν αλλάξει όσο θα περίμενε κανείς», δήλωσε η Μαίριλυ Μητροπούλου, country marketing manager της Plum στην Ελλάδα. «Αν και υπάρχουν κάποιες διαφορές μεταξύ γενεών, φαίνεται ότι η παραδοσιακή αντίληψη του άνδρα που πληρώνει για το ραντεβού παραμένει, αν και μειώνεται στις νεότερες γενιές. Είναι θετικό το γεγονός ότι υπάρχει μεγαλύτερη επιθυμία για διαφάνεια όταν πρόκειται για συζητήσεις γύρω από τα χρήματα μέσα στα ζευγάρια», καταλήγει.
INFO
Η Plum ιδρύθηκε το 2016 από τον Βίκτωρα Τροκούδη (πρώην Wise) και βοηθά στην απλοποίηση της αποταμίευσης και της επένδυσης μέσω αυτοματισμού και Τεχνητής Νοημοσύνης. Ανακηρύχθηκε «Καλύτερη Εφαρμογή Προσωπικών Οικονομικών» στα British Bank Awards 2023 και αναγνωρίστηκε ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στη Μεγάλη Βρετανία από την Deloitte Technology Fast 50.