Το «Ice Energy» έχει ήδη αποπλεύσει, ενώ το «Lana» είναι έτοιμο να φύγει μόλις ολοκληρωθεί ο εφοδιασμός του.
Η φόρτωση του «Lana» με το πετρέλαιο που είχε δεσμευτεί από τις ελληνικές αρχές ήταν η βασική προϋπόθεση που θα άνοιγε το δρόμο για την απελευθέρωση από την ιρανική κυβέρνηση των δύο υπό ελληνική σημαία πλοίων, «Delta Poseidon» της Delta Tankers συμφερόντων Διαμαντή Διαμαντίδη και «Prudent Warrior» της Polembros Shipping Limited του Σπύρου Πολέμη, που τελούν υπό ομηρία ως αντίποινα για την κατάσχεση του ιρανικού πετρελαίου από τις ελληνικές αρχές εδώ και δυόμισι μήνες.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί κάποιο επίσημο χρονοδιάγραμμα αποδέσμευσης των τάνκερ ελληνικών συμφερόντων παρά τη θετική εξέλιξη της ολοκλήρωσης της μετάγγισης του πετρελαίου. Αυτό δημιουργεί έντονη ανησυχία για την επιστροφή των 10 Ελλήνων ναυτικών -πολλοί από τους οποίους ήταν στο πρώτο ταξίδι της καριέρας τους-, καθώς μέχρι και χθες το βράδυ δεν υπήρχε πράσινο φως από το Ιράν στις ελληνικές αρχές για την έναρξη των διπλωματικών διαδικασιών για τον απόπλου των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων.
Το συνολικό πλήρωμα και των δύο πλοίων είναι 49 ναυτικοί, εκ των οποίων 10 Ελληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.
Το ιστορικό
Το «Lana», το οποίο τότε ονομαζόταν «Pegas», είχε προσεγγίσει την Κάρυστο τον περασμένο Απρίλιο, λόγω μηχανικής βλάβης, με τη βοήθεια ρυμουλκού, μεταφέροντας 104.134 τόνους πετρελαίου, και ήταν υπό ρωσική σημαία. Κρατήθηκε από τις ελληνικές αρχές μετά από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι Αρχές των ΗΠΑ στο πλαίσιο κυρώσεων σε βάρος του Ιράν.
Αρκάς: Συννεφιασμένη η καλημέρα του
Μετά την κατάσχεση του πετρελαίου από το τάνκερ «Lana», πρώην «Pegas», οι ιρανικές δυνάμεις κατέλαβαν ως αντίποινα τον Μάιο δύο ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής, τα οποία δεν έχουν ακόμη απελευθερωθεί.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν μισθώσει ένα δεξαμενόπλοιο τον Απρίλιο για να δεσμεύσει το πετρέλαιο από το δεξαμενόπλοιο «Lana», το οποίο είχε αγκυροβολήσει ανοιχτά της Ελλάδας.
Στη συνέχεια, το πετρέλαιο αφαιρέθηκε εν μέρει και τοποθετήθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» που είχε ναυλωθεί από την Ουάσιγκτον, αλλά προτού πλεύσει προς στις Ηνωμένες Πολιτείες ελληνικά δικαστήρια έκριναν ότι το φορτίο του πρέπει να επιστραφεί στο Ιράν.
Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το υπ‘ αριθμόν 1/2022 βούλευμα το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έχει ζητήσει να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του που ανέρχεται σε 60.000 από τους συνολικά 104.134 τόνους που είχε στις δεξαμενές του. Είχε ασκηθεί από την εταιρία Times Navigation αίτημα αναίρεσης στον Αρειο Πάγο αλλά δεν δικαιώθηκε.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός-καύσωνας: Τριήμερο… φωτιά και λαύρα
Σκιάθος: Σοκ από την αυτοκτονία επιχειρηματία – Βρέθηκε απαγχονισμένος σε βίλα, άφησε και σημείωμα
Μενέντεζ σε Τουρκία για απόκτηση νέων S-400 από τη Ρωσία: Ξεκάθαρη παραβίαση των κυρώσεων των ΗΠΑ