-Συντελεστής βαρύτητας: Ειδικά στις δημοφιλείς σχολές που η εισαγωγή ενός υποψηφίου παίζεται στο μόριο, οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Πλέον, τα μόρια εισαγωγής θα προέρχονται από μόλις τρία πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (σ.σ.: έναντι τεσσάρων που είναι στο ισχύον) για κάθε επιστημονικό πεδίο, αλλάζοντας τις ισορροπίες στον υπολογισμό του τελικού βαθμού. Ασαφές παραμένει ακόμα σε πόσα μαθήματα θα υπάρχει συντελεστής και ποιος θα είναι αυτός.
-Απολυτήριο Λυκείου: Το υπουργείο Παιδείας επαναφέρει το βαθμό απολυτηρίου στα μόρια εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στην πρώτη εφαρμογή του, η προσμέτρηση θα αφορά σε ποσοστό 20%, όμως οι βλέψεις του κ. Γαβρόγλου είναι σε επόμενο χρόνο το ποσοστό αυτό να διπλασιαστεί και να φτάσει το 40%. Το υπουργείο Παιδείας στο διευκρινιστικό δελτίο Τύπου κάνει λόγο για πιέσεις γονέων σε καθηγητές με στόχο καλύτερους βαθμούς στο απολυτήριο, οι οποίες θα εξαλειφθούν πλέον με το νέο σύστημα που ορίζει εθνικού τύπου εξετάσεις και βαθμολόγηση από εκπαιδευτικούς εκτός σχολείου. Για ποιες πιέσεις μιλάει όμως από τη στιγμή που το ισχύον σύστημα εισαγωγής δεν περιλαμβάνει το απολυτήριο στον τελικό βαθμό; Πρακτικά, ο κ. Γαβρόγλου επαναφέρει αυτές τις πιέσεις στα σχολεία με την επιστροφή του βαθμού απολυτηρίου στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφήνοντας ένα παραθυράκι διαβλητότητας. Σε τι ποσοστό θα «μετράει» η συνολική συμμετοχή του μαθητή που θα βαθμολογείται από τον εκπαιδευτικό του σχολείου, σε σχέση με το διαγώνισμα και την εργασία που βαθμολογούνται από εξωτερικό αξιολογητή;
Διαβάστε ακόμα: Οι γκρίζες ζώνες των νέων (διπλών) Πανελλαδικών – Αλαλούμ και ερασιτεχνισμοί Γαβρόγλου
Μπόνους Ιανουαρίου: Το διαγώνισμα του Ιανουαρίου σε τέσσερα μαθήματα από τα επτά συνολικά που θα διδάσκονται πλέον στη Γ’ Λυκείου (σ.σ.: έναντι 15 που ισχύουν τώρα) θα μπορεί να λειτουργήσει ως μπόνους στις Πανελλαδικές του Ιουνίου, που το υπουργείο Παιδείας βάφτισε «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις Ιουνίου». Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας: «Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει το βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα «μπόνους» που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων». Βέβαια, οι ενστάσεις σε αυτή την πρωτοβουλία είναι αρκετές. Οι εξετάσεις του Ιουνίου θα αφορούν διαγώνισμα που ζητάει ανάλυση, επίλυση προβλημάτων και κριτική σκέψη. Αντίθετα, οι εξετάσεις Ιανουαρίου αφορούν διαγώνισμα «κλειστού τύπου», δηλαδή ερωτήματα σωστό/λάθος, αντιστοίχηση, πολλαπλής επιλογής. Τόσο η διαφορετική φύση των δύο εξετάσεων όσο και το σε τι ποσοστό θα δίνεται αυτό το «μπόνους» έχουν προκαλέσει ερωτήματα.
Ελπίδα Οικονομίδη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου