Ο Μακρόν εξήγησε ότι αυτός ο χώρος θα είναι «ανεξάρτητος» σε σχέση με το υπόλοιπο μουσείο, δίνοντας στους επισκέπτες μια πιο άνετη και οργανωμένη εμπειρία, μακριά από τον συνωστισμό που παρατηρείται σήμερα. Η πλειονότητα των επισκεπτών προσπαθεί να δει το έργο μέσα από τα κινητά τηλέφωνα, αφού λόγω πολυκοσμίας είναι αδύνατον να προσεγγίσουν το διάσημο έργο τέχνης.
Το Μουσείο του Λούβρου στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας υποδέχτηκε πέρυσι 8,7 εκατομμύρια επισκέπτες, η πλειονότητα από χώρες του εξωτερικού. Στόχος του μουσείου είναι να φτάσει τα 12 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, με τη νέα ανακαίνιση να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία υπόγειων εκθεσιακών χώρων και την κατασκευή μιας «νέας μεγάλης εισόδου» κοντά στον Σηκουάνα, η οποία θα ανοίξει το 2031. Η είσοδος αυτή θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους του μουσείου και από ιδιωτικούς χορηγούς, χωρίς να επιβαρύνει τους Γάλλους φορολογουμένους.
Σύμφωνα με τον Μακρόν, μετά τα έργα ανακαίνισης το «ανασχεδιασμένο, ανακαινισμένο, διευρυμένο Λούβρο θα διεκδικεί να καταστεί επίκεντρο της Ιστορίας της Τέχνης για τη χώρα μας και πέραν αυτής».
Οι μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας -από 10 βαθμούς Κελσίου τον χειμώνα έως 30 βαθμούς Κελσίου το καλοκαίρι- προκαλούν δυσφορία στο προσωπικό και τους επισκέπτες, καθώς και απειλή για τους θησαυρούς Τέχνης.
Το πρόβλημα της θερμοκρασίας είναι πιο έντονα αισθητό στην πυραμίδα του αρχιτέκτονα Ιεό Μινγκ Πέι, η οποία σχεδιάστηκε για να υποδέχεται τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, αλλά σήμερα υποδέχεται υπερδιπλάσιους. Κάθε μέρα περίπου 30.000 άνθρωποι περνούν το κατώφλι του, καθιστώντας το Μουσείο του Λούβρου το πιο επισκέψιμο μουσείο στον κόσμο.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Είχε προηγηθεί την περασμένη βδομάδα η επιστολή-παρέμβαση της διευθύντριας του Μουσείου, Λοράνς ντε Καρ, στην οποία γινόταν λόγος για διακοπές ρεύματος, προβλήματα από πλημμύρες και ανεπάρκεια των σημερινών υποδομών να αντεπεξέλθουν στο «τσουνάμι» επισκεπτών.
«ΠΟΛΥ ΑΦΙΛΟΞΕΝΗ»
Η εμβληματική γυάλινη πυραμίδα την οποία σχεδίασε ο Ι. Μ. Πέι, που εγκαινιάστηκε το 1989 και στεγάζει το μοναδικό σημείο πρόσβασης στο μουσείο, έγινε «πολύ αφιλόξενη», σύμφωνα με το υπόμνημα της προέδρου του Λούβρου.
ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ
Σύμφωνα με τον Κριστιάν Γκαλάνι, εκπρόσωπο του συνδικάτου των εργαζομένων του Λούβρου, «δεν περνάει μέρα χωρίς κάποιο νέο σημάδι της παρακμής του κτιρίου: χρώμα που ξεφλουδίζει, πλημμυρισμένοι χώροι, διακοπές ρεύματος, καθυστερημένες πληρωμές στους εργολάβους».