«Συχνά σκέφτομαι να βρίσκομαι στο νεκροκρέβατό μου και να αναρωτιέμαι τι άξιζε από όλα όσα έκανα ή δεν έκανα στη ζωή μου. Κάπως έτσι όλα αποκτούν τη σωστή τους διάσταση. Η οικογένειά μου έρχεται πρώτη, φυσικά. Δεν μετανιώνω για τίποτα επαγγελματικά, αλλά, όταν πρόκειται για την Εύα (Μέντες) και τα κορίτσια μας, έρχονται πάντα πρώτες. Ισως να μην είναι και τόσο καλό να σκέφτομαι έτσι, αλλά με βοηθάει. Κάθε φορά που ζορίζομαι σκέφτομαι τι θα μετράει τελικά λίγο πριν πεθάνω. Γιατί αυτή η ζωή που ζούμε καμιά φορά θολώνει τον ορίζοντα».
Στη… σκιά
Μετά την αξέχαστη ερμηνεία του «I’m just Ken» στην πρόσφατη απονομή των Οσκαρ με την οποία εύκολα ξεσήκωσε τους παρευρισκομένους και υπέγραψε ένα από τα highlights της ιστορίας των τελετών, ο Ράιαν Γκόσλινγκ αποτίνει φόρο τιμής στους αφανείς ήρωες του σινεμά, τους κασκαντέρ. Τους ανθρώπους που προσφέρονται να κάνουν για εσένα τις πιο δύσκολες και απαιτητικές σκηνές και στο τέλος να παραμένουν στην αφάνεια και τη… σκιά του σταρ πρωταγωνιστή που ντουμπλάρουν. Στη νέα του ταινία με τίτλο «Ο κασκαντέρ», ο Γκόσλινγκ υποδύεται τον ομώνυμο ήρωα Κολτ Σίβερς, ο οποίος αναρρώνει από ένα ατύχημα, αλλά βρίσκει δουλειά στην ταινία που σκηνοθετεί η πρώην σύντροφός του. Οταν ο πρωταγωνιστής της ταινίας, που ο κασκαντέρ αντικαθιστά, εξαφανίζεται, ο Σίβερς θα προσπαθήσει να τον εντοπίσει προκειμένου να σώσει την ταινία της πρώην φίλης του.
«Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τον κινηματογράφο από τις ταινίες δράσης. Η πρώτη δημοφιλής ταινία ήταν το 1903, το “The great train robbery”, που ήταν ουσιαστικά μια ταινία δράσης με πολλούς κασκαντέρ. Οι σκηνές σε αυτήν την ταινία είναι εικονικές. Ολα όσα αγαπάμε στον κινηματογράφο βρίσκονται σε αυτήν την ταινία», λέει ο Γκόσλινγκ, που υπενθυμίζει ότι σχεδόν ολόκληρη η καριέρα του έχει ευεργετηθεί από τους κασκαντέρ.
«Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχα κάνει έναν “πιλότο” για την τηλεόραση όπου ξαφνικά ανακαλύπτω ότι έχω υπερφυσικές δυνάμεις και μπορώ και κάνω τεράστια άλματα στο γήπεδο του μπάσκετ. Φυσικά, τα άλματα δεν τα έκανα εγώ. Αργότερα, είχα κασκαντέρ στην τηλεοπτική σειρά “Υoung Hercules” και αυτό συνεχίστηκε σχεδόν σε ολόκληρη την καριέρα μου. Είναι πάντα περίεργη η στιγμή που έρχονται σε μια ταινία οι κασκαντέρ, κάνουν όλες τις επικίνδυνες σκηνές, στη συνέχεια φεύγουν και μετά όλοι κάνουμε σαν ο ηθοποιός να τις γύρισε αυτές τις σκηνές. Αισθάνομαι πολύ όμορφα που συμμετέχω σε κάτι που αναγνωρίζει αυτούς τους ανθρώπους και τη συνεισφορά τους στον κινηματογράφο», λέει ο Γκόσλινγκ και την άποψή του συμμερίζεται η συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία, Εμιλι Μπλαντ. «Εχω κάνει κι εγώ κάποιες ταινίες δράσης και έχω δει από κοντά πόσο πολύ ρισκάρουν αυτοί οι άνθρωποι για την ψυχαγωγία του κοινού. Οταν περνάνε μέσα από ένα παράθυρο ή πηδάνε από το ένα κτίριο στο άλλο και φαίνεται ότι η σκηνή είναι αληθινή, δεν υπάρχει τίποτα πιο εντυπωσιακό. Οι κασκαντέρ είναι οι καλύτεροί μου φίλοι στο σετ», λέει η γνωστή ηθοποιός.
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
Αναγνώριση
Το επόμενο βήμα που περιμένουν όλοι είναι να αναγνωρίσει η Ακαδημία Κινηματογράφου τη συνεισφορά τους και να θεσμοθετήσει το Οσκαρ καλύτερου κασκαντέρ. «Θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, αλλά πιστεύω ότι βοηθήσαμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Τώρα που το καλύτερο κάστινγκ θα βραβεύεται με Οσκαρ, πιστεύω ότι έχει φτάσει η στιγμή να γίνει το ίδιο και με τους κασκαντέρ», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Ντέιβιντ Λιτς, που ήταν και αυτός κασκαντέρ στο «Fight club» και στο «Χωρίς ταυτότητα» ντουμπλάροντας τον Μπραντ Πιτ και τον Ματ Ντέιμον αντίστοιχα.
Ειδήσεις σήμερα
Τα προεκλογικά fake news και η απάντηση της κάλπης
Τζάστιν Μπίμπερ: Τρομάξαν οι φανς του όταν ξέσπασε σε κλάματα [εικόνα]