Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η Τράπεζα βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους πελάτες της, ενημερώνοντας για τους βέλτιστους τρόπους εξυπηρέτησης με ασφαλή και λειτουργικό τρόπο μέσω χρήσης των ψηφιακών μέσων.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει ήδη στις αναγκαίες διευκολύνσεις και συγκεκριμένα:
– Αναστέλλει, κατόπιν αιτήματος του πελάτη, για τις επιχειρήσεις των κλάδων που συμπεριλαμβάνονται στις ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών, την καταβολή των χρεολυσίων για επιχειρηματικά δάνεια, για τουλάχιστον έξι (6) μήνες, υπό την προϋπόθεση ότι πρόκειται για δάνεια ενήμερα κατά την 31η Δεκεμβρίου 2019. Με την αναστολή των δόσεων επιμηκύνεται για αντίστοιχο χρονικό διάστημα η διάρκεια του δανείου.
– Επιπλέον, η Τράπεζα βρίσκεται σε ετοιμότητα ώστε να στηρίξει αποτελεσματικά με επιπλέον ρευστότητα κάθε επιχείρηση που πλήττεται άμεσα ή έμμεσα από την κρίση του COVID-19. Στο πλαίσιο αυτό θα συμμετέχει ενεργά και στο πρόγραμμα εγγυήσεων, με βάση τους όρους που θα διαμορφωθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης, για την παροχή κεφαλαίου κίνησης με ευνοϊκούς όρους.
– Αντίστοιχα, έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα μέτρα διευκόλυνσης για τα φυσικά πρόσωπα. Αναστέλλεται, κατόπιν αιτήματος του πελάτη, η καταβολή των δόσεων των στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων, για διάστημα τριών (3) μηνών και εφόσον τα δάνεια είναι ενήμερα, για τους εργαζόμενους όλων των επιχειρήσεων που πλήττονται και των οποίων οι κλάδοι συμπεριλαμβάνονται στις ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών.
Επιπλέον αυτών, υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα, για να διευκολύνει τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά στις καθημερινές τους συναλλαγές, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτούν τα καταστήματα, έχει εξασφαλίσει για τους πελάτες της τα παρακάτω:
Για τις επιχειρήσεις
– 1.600 επιπλέον επιχειρήσεις απέκτησαν πρόσβαση στην πρωτοποριακή υπηρεσία v-Banking τις 2 τελευταίες εβδομάδες, μέσω της οποίας εκτελούν σχεδόν όλες τις τραπεζικές εργασίες εκ του μακρόθεν.
– Οnline διεκπεραίωση των εισαγωγών και εξαγωγών.
– Ηλεκτρονική διαχείριση και άμεση ενημέρωση για την κατάσταση των εισπράξεων είτε αφορούν εμβάσματα από τρίτους, είτε εισπράξεις μέσω καρτών.
– Ηλεκτρονική εκτέλεση μεμονωμένων και μαζικών πληρωμών.
– E-commerce λύσεις.
– Μια σειρά από B2B υπηρεσίες όπως οι ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί και η ηλεκτρονική τιμολόγηση που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με προμηθευτές και πελάτες ηλεκτρονικά και με ασφαλή τρόπο.
Για τα φυσικά πρόσωπα
– Ενημέρωση όλων των συναλλασσόμενων πελατών για την διενέργεια των τραπεζικών τους εργασιών χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα, καθώς και των μέτρων προστασίας από τον COVID – 19.
– Έκδοση χρεωστικών καρτών και κωδικών e-Banking χωρίς την παρουσία του πελάτη στο κατάστημα. Τις τελευταίες δέκα μέρες εκδόθηκαν πάνω από 7.500 νέοι κωδικοί e-Banking.
– Παροχή δυνατότητας αυτόματου ανοίγματος, ανανέωσης και πρόωρης εξόφλησης προθεσμιακής κατάθεσης.
– Δημιουργία του συνδρομητικού προγράμματος ηλεκτρονικών συναλλαγών (e-συναλλαγές) με το οποίο πραγματοποιούνται πληρωμές, καθώς και μεταφορές χρημάτων με προνομιακή τιμολόγηση.
– Αύξηση του ορίου ποσού των ανέπαφων (contactless) συναλλαγών καρτών χωρίς τη χρήση ΡΙΝ στα 50 ευρώ, από τα 25 ευρώ (από 30 /03/20 έως 31 /05/20). Η αύξηση του ορίου, καλύπτει το 80% των συναλλαγών σε καταστήματα τροφίμων, πρατήριων βενζίνης και φαρμακείων ελαχιστοποιώντας τις επαφές των κατόχων καρτών με το πληκτρολόγιο του POS.