Γράφει ο Πάνος Ντάνος
Κάποτε, σε μια άλλη, σαφέστερη εποχή, κουπέ ήταν ένα αυτοκίνητο χωρίς B-Pillar, με δύο πόρτες και κατά κανόνα ισάριθμες θέσεις. Μία για τον οδηγό και μία για τον συνοδηγό. Τέλος. Ο δε χαρακτήρας των αυτοκινήτων του είδους, ήταν εξ ορισμού τέτοιος που οι θέσεις θα μπορούσαν να περιγραφούν και ως εξής: «μία για τον οδηγό, άντε και μια για τον συνοδηγό». Ναι, τα κουπέ αυτοκίνητα επιβίβαζαν χαριστικά τον δεύτερο επιβάτη γιατί -σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον- το ζητούμενο ήταν να ζήσει ο οδηγός καλά.
Και ‘μεις καλύτερα, αλλά έξω από το αυτοκίνητο. Μέχρι που κάποιος διερωτήθηκε αν οι δύο κόσμοι θα μπορούσαν να συνυπάρξουν κάτω από το ίδιο αμάξωμα, έστω με παραδοχές και αμοιβαίες υποχωρήσεις. Η πρακτικότητα με την προοδευτική σχεδίαση σε ένα αυτοκίνητο που δεν θα είναι κούρσα. Διότι, οικογενειακά μιλώντας, την κούρσα πολλοί εμίσησαν, αλλά τις τέσσερις-πέντε θέσεις και τον ικανό χώρο αποσκευών, ουδείς. Και κάπως έτσι, μας προέκυψε μια ολόκληρη κατηγορία, υγιής και ακμάζουσα, κυρίως μεταξύ των κατασκευαστών κύρους, με κορυφαίες εκδόσεις που μπορούν να κάνουν αμιγή αυτοκίνητα επιδόσεων να κοκκινίσουν από ντροπή.
Οφθαλμοφανές
Αυτό λοιπόν δεν είναι απλώς ένα Arteon που βγάζει τη γλώσσα στο line-up του μοντέλου. Είναι η crème de la crème της γκάμας του νέου τετράθυρου κουπέ της VW που βγάζει μάτια, τόσο λόγω εγγενών σχεδιαστικών χαρακτηριστικών -που όμως δεν είναι προνόμιό της- αλλά, κυρίως, εξ αιτίας του επιβλητικού εμπρός μέρους, της διακριτικής αεροτομής και των τροχών. Οι ζάντες των 20 ιντσών είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές και ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, αν και θα έπρεπε να επιδοτούνται από το Υπουργείο Καλού Γούστου (μακάρι, αλλά δεν υπάρχει).
Πλατύ, χαμηλό και φαρδύ όσο δεν πάει, το Arteon διέρχεται κάθε άλλο παρά απαρατήρητο. Ωστόσο και παρά την αισθητή του παρουσία που αβαντάρεται από τo χρώμα που επελέγη ως «communication color», όσο κι αν το εξονυχίσεις δεν μπορείς να βρεις κραυγαλέα σχεδιαστικά στοιχεία. Το αμάξωμα συνιστά ένα αδιατάραχτο, επιθετικό σχήμα, με ιδιοτυπίες στα πλαϊνά και στο καπό. Η μάσκα εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εμπρός μέρους και με ένα σχεδιαστικό τερτίπι συνεχίζεται στα φωτιστικά σώματα, ενώ τα πίσω φιμέ τζάμια και η ηλιοροφή δηλώνουν εμφατικά ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει μ’ αυτή εδώ την έκδοση.
Με μήκος πέντε παρά κάτι μέτρα και μεταξόνιο που φτάνει τα 2.837 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος για επιβάτες και αποσκευές, είναι «παράλογα» μεγάλος σε σχέση με το αμάξωμα. Ή αλλιώς, κανείς δεν περιμένει τέτοια ευρυχωρία σε ένα τόσο σφηνοειδές αυτοκίνητο, που τελικά όντως καταφέρνει να συνταιριάζει ιδανικά στοιχεία από διαφορετικούς κόσμους.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στην καμπίνα οι σχεδιαστικές επιλογές είναι κατά τι πιο συμβατικές , αλλά οτιδήποτε άλλο είναι πέραν πάσης κριτικής: Εργονομία, ποιότητα γενικώς και υλικών και συναρμογής ειδικώς, επίπεδο εξοπλισμού που γίνεται προκλητικά υψηλό με τις προαιρετικές επιλογές και εξαιρετική θέση οδήγησης. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο περίπου τη μισή από τους τροχούς (9,2 ίντσες), που απαιτεί μάλλον ελάχιστο χρόνο προσαρμογής, σε σχέση με τις λειτουργίες που επιτελεί και ελέγχει.
Δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω
Τι μπορείς να κάνεις με ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε μια τέτοια έκδοση; Να φύγεις, κι όσο πιο μακριά τόσο πιο καλά. Το τετρακίνητο Arteon των 280 ίππων φτιάχτηκε για να «γράφει» χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους και καμπές. Η σταθερότητα του σε υψηλές ταχύτητες, η ποιότητα κύλισης, η άνεση από την ανάρτηση (και παρά τις 20αρες ζάντες), η καλώς εννοούμενη απομόνωση από οτιδήποτε συμβαίνει «έξω», το εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο θορύβου (και παρά την μικρή απόσταση από το έδαφος), το καθιστούν ένα εξαιρετικό GT. Κυρίως αν αναλογιστούμε τα μοντέλα που βρίσκονται απέναντι του, σε συνδυασμό με την τιμή των 55.350 ευρώ, που όχι, δεν είναι πολλά.
Οι κλίσεις είναι ελάχιστες και τα συστήματα που είναι σε ετοιμότητα να επέμβουν, θα χρειαστεί να το κάνουν σπάνια, στις λίγες περιπτώσεις που ο οδηγικός ζήλος αντιπαρατεθεί ευθέως με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο όγκος και η μάζα του αυτοκινήτου δεν πολυσυμπαθούν τις κλειστές διαδρομές, αν και το κεντρικό διαφορικό είναι σε εγρήγορση για να μεταφέρει στους πίσω τροχούς όση ροπή χρειάζεται κατά περίπτωση.
Orient Express
Όταν ο οδηγός συνειδητοποιεί περί τίνος πρόκειται, μπορεί να αξιοποιήσει το VW Arteon 2.0 TSI 4Motion R-Line (όπως είναι η πλήρης, τυπική του ονομασία) κατάλληλα και να διανύσει -πολύ- μεγάλες αποστάσεις με ελάχιστο κόπο. Και το μυστικό έγκειται ακριβώς στο άκοπο του πράγματος.
Σε ένα πολυτελές περιβάλλον, με δεκάδες ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά συστήματα που προορίζονται να υποβοηθήσουν, να διευκολύνουν και προφυλάξουν, περισσότεροι των δύο επιβατών που θα επέτρεπε το τυπικό κουπέ, μπορούν να ταξιδέψουν για ώρες και να βγουν ξεκούραστοι και φρέσκοι. Το θέμα στην περίπτωση του Arteon, είναι ότι θα έχουν βγει από ένα καλλίγραμμο, αισθητικά άρτιο αμάξωμα, από αυτά που σε καλούν να ξαναμπείς για μια ακόμη διαδρομή και για πολλά περισσότερα χιλιόμετρα.
280, να τ’ αφήσω;
Το ξέρουμε, τον εμπιστευόμαστε και του βγάζουμε το καπέλο. Ο λόγος για τον 2λιτρο TSI βενζινοκινητήρα της VW, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 280 ίππους (το 300 παρά 20 ακούγεται ακόμη πιο εντυπωσιακό) και συνδυάζεται αποκλειστικά -και ιδανικά- με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και το αυτόματο κιβώτιο DMG των 7 σχέσεων με την ομαλή λειτουργία.
Στις χαμηλές στροφές, η -περιορισμένη πάντως- υστέρηση είναι αναμενόμενη και ούτως ή άλλως παύει να απασχολεί αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» (υπάρχουν επίσης τα «ECO», «Normal» και «Comfort», αλλά και επιλογή εξατομίκευσης), που επεμβαίνει μεταξύ άλλων στην απόδοση και την απόσβεση της ανάρτησης. Στο μεσαίο και υψηλό φάσμα των στροφών πάντως, υπάρχει όση δύναμη χρειάζεται κι ακόμη περισσότερη, τόση που το βάρος των 1.716 κιλών παύει οριστικά να είναι «βάρος».
Πλούσια τα ελέη
Η λίστα βασικού εξοπλισμού του κορυφαίου Arteon είναι ένα κατεβατό που αναγράφει σχεδόν τα πάντα: Από τα χρηστικά συστήματα του εσωτερικού μέχρι τον εξοπλισμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Οτιδήποτε ηλεκτρικό υπάρχει διαθέσιμο στη VW έχει τοποθετηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά την εντύπωση κλέβει το σύστημα infotainment «Discover Pro» με τη δυνατότητα ανέπαφου χειρισμού ή μέσω φωνητικών εντολών, ακόμη και μέσω tablet ή smartphone.
Στάνταρ διαθέσιμο είναι το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, όπως επίσης και το «ενεργό» καπό για την κατά δύναμη προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος και φυσικά τα συστήματα Lane, Front και Sign Assist, Multi-Collision Brake και Pre-Crash.
Η τιμή διάθεσης του VW Arteon με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση προσδιορίζεται στα 55.350 ευρώ.
Από το QUATTRORUOTE που κυκλοφόρησε με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής
Θα διανέμεται και ανεξάρτητα στα περίπτερα
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]