Ομως, η πρόσβαση στη Σιθωνία (δεύτερο πόδι) και το Αγιον Ορος γίνεται μέσω Πολυγύρου. Ο δρόμος που ενώνει τις πρωτεύουσες των δύο νομών ήταν επίσης άθλιος, με τμήματά του να έχουν χαραχθεί και να χρησιμοποιούνται από το… 1916! Διέρχονταν από χωριά και ορεινούς όγκους, με αποτέλεσμα να ήταν σκέτη ταλαιπωρία. Σε ένα μεγάλο ποσοστό, αναβαθμίστηκε και βελτιώθηκε και αυτός, εκτός από το κομμάτι Θέρμη Θεσσαλονίκης – Γαλάτιστα Χαλκιδικής, όπου η αναβάθμιση του δρόμου έμπλεξε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και του Ελληνικού Δημοσίου.
Από το 2013 η υπόθεση έμενε στάσιμη. Τα μόλις 13 χιλιόμετρα που απέμειναν για να ολοκληρωθεί ο δρόμος αποτελούσαν πραγματικό Γολγοθά για τους οδηγούς. Το 2019, μόλις η Ν.Δ. ανέλαβε την κυβέρνηση, δόθηκε προτεραιότητα στο έργο. Δύο χρόνια αργότερα, παραδόθηκαν προς χρήση τα πέντε από τα συνολικά 13 χιλιόμετρα. Οι μελέτες συνεχίστηκαν με εντατικό ρυθμό, ενώ η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας χρηματοδότησε όλο το έργο, με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Υποδομών, Πάρι Μπίλλια, να παρακολουθεί στενά την πρόοδο των εργασιών.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Ο δρόμος πλέον κατασκευάστηκε και αναβαθμίστηκε στο σύνολό του! Και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που όριζε η σύμβαση! Μόλις σε τρία χρόνια έγιναν όσα δεν μπόρεσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις να κάνουν έξι ολόκληρα χρόνια. Και τα 13 χιλιόμετρα παραδίδονται πλέον στην κυκλοφορία, καθιστώντας και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου έναν σύγχρονο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του έργου αναμορφώθηκαν οκτώ ισόπεδοι κόμβοι, ενώ αναβαθμίστηκαν και ανακατασκευάστηκαν και οι κάθετοι δρόμοι.
Είναι τεράστια επιτυχία του υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που κατάφεραν να «ξεκλειδώσουν» το έργο και να το βάλουν σε τροχιά υλοποίησης και ολοκλήρωσης. Δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα και οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι που αναβαθμίζουν τις οδικές υποδομές της χώρας. Υπάρχουν και μικρές παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα τα 13 επίμαχα χιλιόμετρα, τα οποία για δεκαετίες ταλαιπωρούσαν τους οδηγούς, και τώρα το σκηνικό έχει ανατραπεί.
Αλλωστε, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε επισκεφθεί πολλές φορές το έργο, αποδεικνύοντας το έμπρακτο ενδιαφέρον της. Με την ίδια συνέπεια παρακολουθεί και δρομολογεί τα υπόλοιπα μεγάλα έργα της Κεντρικής Μακεδονίας…