Το κυκλοφοριακό δυσκολεύει τη ζωή, την καθημερινότητά μας. Σύμφωνα με το σημερινό ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» και της συναδέλφου Μαρίνας Ξυπνητού, εμφανίζεται συγκυριακά μια μείωση στο μποτιλιάρισμα στους μεγάλους οδικούς άξονες της Αθήνας. Συγκυριακά, γιατί οφείλεται στη ραγδαία αύξηση των τιμών στα καύσιμα σε σχέση με πέρσι.
ΤΑ πράγματα, όμως, δεν θα παραμείνουν έτσι. Κάποια στιγμή θα υπάρξει εξομάλυνση στην παγκόσμια ενεργειακή αγορά. Τότε, το μποτιλιάρισμα θα επανέλθει δριμύτερο.
ΕΤΣΙ κι αλλιώς, αυτή η πρόσκαιρη μείωση στην κίνηση των αυτοκινήτων δεν σημαίνει και άδειους δρόμους. Η κίνηση παραμένει ενοχλητική. Χάνουμε χιλιάδες ώρες κάθε χρόνο για να μετακινηθούμε από το σπίτι στην εργασία, αλλά και για να κάνουμε όσες ακόμα δουλειές έχουμε σε υπηρεσίες.
ΓΙΑ να διασχίσει κάποιος την πρωτεύουσα από τα νότια έως τα βόρεια προάστια, χρειάζεται σχεδόν μία ώρα σε ώρες αιχμής.
ΜΑΓΙΚΕΣ λύσεις δεν υπάρχουν.
ΝΑΙ, σύμφωνοι, πρέπει να προχωρήσουν κάποια ακόμα οδικά έργα, όπως η κλειστή λεωφόρος Υμηττού – Βουλιαγμένης και η παράκαμψη της Κύμης στην Αττική Οδό. Ισως και κάποια άλλα. Αλλά δεν θα λύσουν το πρόβλημα.
Η μοναδική λύση είναι η ταχύτατη επέκταση του μετρό… παντού.
ΣΗΜΕΡΑ ξεκινούν τα δρομολόγια προς τον Πειραιά. Αυτό θα δώσει μια μεγάλη ανάσα. Στο μεγάλο λιμάνι ταλαιπωρούνται χιλιάδες πολίτες από την κίνηση και το πρόβλημα του πάρκινγκ. Πλέον, θα μπορούν να κατεβαίνουν εκεί χρησιμοποιώντας το μετρό.
ΘΕΤΙΚΟ είναι πως έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα για τη Γραμμή 4, που θα διασχίζει το κέντρο της πόλης. Αλλά και πάλι χρειάζονται ακόμα περισσότερες γραμμές, περισσότερες επεκτάσεις στις υπάρχουσες, ακόμα περισσότεροι σταθμοί.
ΜΟΝΟ αυτό μπορεί να μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στους δρόμους της Αθήνας. Δυστυχώς, όμως, τα έργα του μετρό δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Η Γραμμή 4, λογικά, θα παραδοθεί στα τέλη της δεκαετίας. Ενώ οι σχεδιαζόμενες νέες επεκτάσεις στις αρχές της επόμενης δεκαετίας και βάλε.
ΓΙΑ να φτάσουμε σε ένα ικανοποιητικό δίκτυο μετρό, ίσως χρειαστεί να περιμένουμε ως το 2040 ή και το 2050. Ολα αυτά είναι πολύ μακρινά.
ΓΙΑΤΙ μέχρι τότε στους δρόμους η Αθήνα αναστενάζει. Μέτρα σαν τον δακτύλιο είναι ανούσια. Αδειάζουν το κέντρο και μπουκώνουν τις γύρω οδικές αρτηρίες. Και η ταλαιπωρία παραμένει η ίδια.
Η κυβέρνηση οφείλει να αλλάξει τις διαδικασίες, να βρει χρηματοδοτήσεις και να τρέξει όσο πιο γρήγορα γίνεται πολλά ακόμα έργα για το μετρό. Ετσι ώστε να έρθουν όλα αυτά τα… μακρινά πιο κοντά.