Εχοντας μπει στην τελική ευθεία για τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ήρθε η ώρα του απολογισμού για την κυβέρνηση της Ν.Δ., που σε ένα μεγάλο ποσοστό αναμένεται να καθορίσει την ψήφο των πολιτών στην κάλπη.
Από τον Ιούλιο του 2019, η Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αντιληφθεί ότι οι παλινωδίες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (όπως τα εγκαίνια μουσαμάδων σε σταθμούς του μετρό), είχαν μπει τροχοπέδη στην ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Βέβαια, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούσαν -για άλλη μία φορά- να κάνουν το άσπρο… μαύρο, χρησιμοποιώντας διάφορα «τσιτάτα»-σλόγκαν.
Kινεζική απόβαση στην πίσω αυλή του Τραμπ
Όμως, τα στελέχη της κυβέρνησης της Ν.Δ. «σήκωσαν τα μανίκια» και στρώθηκαν στη δουλειά. Ξεμπλόκαραν το έργο του μετρό, κόβοντας το γόρδιο δεσμό της κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου». Δηλαδή, ενός τεχνικού ζητήματος, το οποίο είχε αναδειχθεί σε μείζον… πολιτικό θέμα, με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι φορείς της χώρας (από την Κρήτη έως τον Εβρο) να έχουν από μία άποψη για το πώς έπρεπε να κατασκευαστεί ο πολύπαθος σταθμός. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού, βάζοντας και πάλι στις ράγες της υλοποίησης το συνολικό έργο.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση έδωσε λύση στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, καθώς οι ιδεοληπτικές εμμονές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν οδηγήσει στην απαξίωση το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς της πόλης. Το επιβλητικό fly over της εσωτερικής περιφερειακής οδού, όχι μόνο εξαγγέλθηκε αλλά μέσα σε τέσσερα χρόνια (τρία εκ των οποίων υπό καθεστώς πανδημίας!) μελετήθηκε και ανατέθηκε σε εργολάβο, με τις πρώτες εργασίες να αρχίζουν εντός του 2023! Παράλληλα, προχώρησαν σημαντικά τα έργα ανέγερσης νέου ογκολογικού νοσοκομείου και νέου παιδιατρικού νοσοκομείου. Το τελευταίο θα γίνει με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, παρά τις πρόσφατες αρρυθμίες που παρουσιάστηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία. Στα τελευταία τέσσερα χρόνια, προχώρησαν σημαντικά οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και κυρίως στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου η Fraport παρέδωσε προς χρήση τον νέο -και εντυπωσιακό- επιβατικό σταθμό.
Μόνο η ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος δεν προχώρησε με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ενώ η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ βρίσκεται σε φάση υλοποίησης με χρονικό ορίζοντα το 2025, οπότε η Έκθεση θα συμπληρώσει έναν αιώνα «ζωής». Και όσο και αν ακούγεται περίεργο ή «κουτσομπολίστικο», η Θεσσαλονίκη αποτέλεσε το… σκηνικό ταινιών του Χόλυγουντ, οι παραγωγοί των οποίων «ακούμπησαν» πολλά εκατομμύρια στην τοπική αγορά για τις ανάγκες των γυρισμάτων.
Όπως είναι ευρέως γνωστό η πολιτική κρίνεται από το αποτέλεσμα. Και η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει πλούσιο αποτέλεσμα να επιδείξει στη συμπρωτεύουσα. Μένει μόνο να καταγραφεί τη βραδιά των εκλογών με την ψήφο των πολιτών…