ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ο πρωθυπουργός της Τσεχίας είχε διαπιστώσει πως το μπουκάλι 1,5 λίτρου της Coca Cola πωλούνταν 1,49 ευρώ στη Γερμανία, ενώ στη χώρα του το μπουκάλι του 1 λίτρου κόστιζε 1,33 ευρώ. Ενώ η Nutella είχε τιμές 4,58 ευρώ και 6,87 ευρώ σε Γερμανία και Τσεχία.
ΤΑ κόλπα των πολυεθνικών κοστίζουν σχεδόν 14 δισεκατομμύρια ευρώ στους Ευρωπαίους καταναλωτές, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ και κάτι δεν πάει καλά. Και, αυτό το πληρώνουμε «χρυσάφι» στα σούπερ μάρκετ.
ΤΩΡΑ, βέβαια, δικαιώνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που έχει κηρύξει εδώ και αρκετούς μήνες τον «πόλεμο» στις πολυεθνικές εταιρίες. Γι’ αυτό και έστειλε την επιστολή προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τον «πληθωρισμό της απληστίας» και την ανάγκη θεσμοθέτησης κανόνων στην ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα και αγορά προϊόντων πρώτης ανάγκης.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
H ακρίβεια αποτελεί το κορυφαίο πρόβλημα για τη μεσαία τάξη και τα ευάλωτα νοικοκυριά τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και, όπως γίνεται κατανοητό, δεν υπάρχουν ούτε μαγικές ούτε εύκολες λύσεις, όπως υπόσχεται ο Στέφανος Κασσελάκης.
ΤΟ πρόβλημα υπερβαίνει ακόμα και το πιθανό ψαλίδισμα κάποιων συντελεστών ΦΠΑ. Το δοκίμασε, άλλωστε, η Ισπανία και αποτέλεσμα δεν βγήκε, για την τσέπη των καταναλωτών.
ΤΟ πρόβλημα επικεντρώνεται στα προϊόντα -τρόφιμα, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής- των πολυεθνικών. Και, μάλιστα, από ό,τι φαίνεται δεν λύνεται ούτε με τα πρόστιμα εκατομμυρίων, που επέβαλε η κυβέρνηση σε πολλές από αυτές τις εταιρίες για αθέμιτη κερδοφορία, δηλαδή για αισχροκέρδεια.
Η μόνη λύση είναι η συνολική ευρωπαϊκή παρέμβαση. Μόνο έτσι μπορεί να υπάρξει αποκλιμάκωση τιμών. Βέβαια, αν το σκεφτούμε αλλιώς, μπορούμε να κάνουμε κάτι και εμείς οι καταναλωτές.
ΓΙΑΤΙ, δεν ξεκινά ένα κίνημα #cancel_πολυεθνικές, για μποϊκοτάζ αγορών των προϊόντων τους; Θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλο «κύμα» αντιδράσεων, πτώση πωλήσεων και… αναγκαστική πτώση τιμών. Γιατί, όχι;