Η συμπαθής φυσιογνωμία της Ζεϊνέπ Μποζ, έμπειρης τεχνοκράτισσας του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού και στελέχους της UNESCO, που πρωτοστάτησε στη στήριξη του ελληνικού αιτήματος για επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα από το Βρετανικό Μουσείο -όπως πρωτοστατεί εδώ και χρόνια στην ανάκτηση από την Τουρκία κλεμμένων ελληνιστικών αρχαιοτήτων της Μικράς Ασίας από ευρωπαϊκά μουσεία-, δεν είναι τόσο αθώα όσο δείχνει.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Αποκλείεται η εξαγγελία της περί «ακύρωσης» του φιρμανιού πώλησης των Μαρμάρων της Ακρόπολης στον λόρδο Ελγιν να μην έγινε σε συνεννόηση με το αναθεωρητικό τουρκικό YΠΕΞ. Το οποίο δεν υπενθυμίζει απλώς ότι η Αθήνα υπήρξε για αιώνες υπό οθωμανική διοίκηση, αλλά αναβίωσε τρόπον τινά ex tunc τη νομική της υπόσταση, θολώνοντας τη σύγχρονη ελληνική κυριαρχία στην… ελληνική πρωτεύουσα και προβάλλοντας ως άτυπος συνιδιοκτήτης ή υψηλός προστάτης της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Κι επειδή οι Τούρκοι αγαπούν τους συμβολισμούς, να μην ξεχνάμε ότι στο παρελθόν ο Παρθενώνας, εκτός από ναός της Παναγίας, υπήρξε και τζαμί, ενώ ο Ερντογάν έχει ζητήσει επίσημα να ξαναλειτουργήσουν ως τεμένη το Φετιχιέ (του Πορθητή) και το πρώην τζαμί Τζισταράκη στην Πλάκα, υπό τη σκιά της Ακρόπολης.