Κάποιοι είχαν θεωρήσει τότε ότι η πολιτικά ερμαφρόδιτη στάση του κ. Δούκα ήταν εντός των ορίων ενός προεκλογικού τακτικισμού, έχοντας να ανέβει ένα ολόκληρο βουνό για να καλύψει την τεράστια διαφορά που είχε από τον απερχόμενο δήμαρχο Αθηναίων. Κι επέμεναν ότι «ο καθηγητής είναι σοβαρός» κι «αν εκλεγεί θα είναι θεσμικός και αποτελεσματικός». Δυστυχώς πριν καν αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του, σπεύδει να διαψεύσει όσους αντιμετώπισαν με επιείκεια τα πολιτικάντικα καμώματά του. Με αφορμή τις αντιδράσεις ενός περιθωρίου, το οποίο θεωρεί τα Εξάρχεια κάτι σαν «ιερό τόπο» και «ιδιοκτησία» του στην κατασκευή σταθμού του μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Δούκας αποφάσισε να αποκαλυφθεί. Με μια ανάρτησή του που θυμίζει κάτι από αναρχικό παλιμπαιδισμό και από επαναστατική ποίηση μιας πολύ παλιάς εποχής ουσιαστικά -αν και γενικώς… συμφωνεί με το μετρό- πήρε θέση πλάι σε αυτούς που αντιδρούν με το κλάδεμα των δέντρων. Γράφοντας χαρακτηριστικά και μεταξύ άλλων ότι «η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από κάθε κατασκευή, όσο σημαντική κι αν είναι αυτή»…
Τι ακριβώς ήθελε να πει ο ποιητής; Ο οποίος δεν μπορεί να μη γνωρίζει ότι όλα τα δέντρα που θα αφαιρεθούν από την πλατεία Εξαρχείων θα μεταφυτευθούν και θα φυτευτούν μάλιστα και 2.000 περισσότερα δέντρα. Ο κ. Δούκας, καθηγητής ων, δεν μπορεί να μην ξέρει ότι η κατασκευή της γραμμής 4 θα αφαιρέσει από τους υπερφορτωμένους δόμους της Αθήνας πάνω από 50.000 Ι.Χ. την ημέρα, κάτι που μεταφράζεται σε 17.000 λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα στην ήδη μολυσμένη ατμόσφαιρα κατ’ έτος. Αποκλείεται να μην τα ξέρει αυτά όπως και διάφορα άλλα στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι και περιβαλλοντικά το μετρό είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον ΜΜΜ. Τι νόημα είχε επομένως η χθεσινή διαμαρτυρία των «κύκλων» του για την κριτική που δέχθηκε, αν ισχύει αυτό που λένε τώρα, ότι δηλαδή ο κ. Δούκας είναι «και με το μετρό και με τα δέντρα»;
Αυτό που ίσως δεν ξέρει -αν και το θεωρώ απίθανο- είναι τι συνέβη στην Αγ. Παρασκευή κυρίως αλλά και στο Χαλάνδρι, όταν άρχιζε να κατασκευάζεται το μετρό. Ειδικά στην Αγ. Παρασκευή σχηματίστηκε μια ετερόκλητη συμμαχία της Εκκλησίας, της τότε δημοτικής «αγωνιστικής» αρχής, των «ιδεολόγων οικολόγων» και κάποιων ντόπιων καταστηματαρχών, οι οποίοι «πέτυχαν» να μην κατασκευαστεί σταθμός του μετρό στην πλατεία της Αγ. Παρασκευής. Σήμερα οι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής χτυπιούνται και πασχίζουν μήπως μπορεί να δημιουργηθεί σταθμός στην πλατεία. Οντας κάτοικος της Αγ. Παρασκευής τότε, θυμάμαι ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στο μοιραίο και ετερόκλητο «αντιστασιακό μπλοκ» είχε παίξει ένας κοσμηματοπώλης. Ο οποίος φοβόταν ότι οι Αγιοπαρασκευιώτες θα έπαιρναν το μετρό και θα πήγαιναν στο Κολωνάκι να ψωνίζουν κοσμήματα…
Η τωρινή ταύτιση του κ. Δούκα με τους ιδεοληπτικούς αναρχικούς των Εξαρχείων δεν αποτελεί καλό δείγμα γραφής. Εχει στοιχεία «τοπικού και πολιτικού λαϊκισμού», ιδεολογικής θολούρας και ανορθολογισμού. Και πριν αναλάβει επισήμως τα καθήκοντα του τον Ιανουάριο του 2024 καλό είναι να ξεκαθαρίσει στο μυαλό του ότι εξελέγη δήμαρχος Αθηναίων και όχι δήμαρχος Εξαρχείων.
ΑΙΧΜΗ
Ο ΑΓΕΝΗΣ ΜΠΟΥΡΖΟΥΑΣ ΚΑΙ Η «ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ»
Στην προχθεσινή εκδήλωση προς τιμήν του Κ. Σημίτη, στην πρώτη σειρά των επισήμων μια «ρεζερβέ» καρέκλα έμεινε κενή. Στην πλάτη της έγραφε το όνομα «Στέφανος Κασσελάκης». Λίγο πριν από την εκδήλωση προς τιμήν του πρώην πρωθυπουργού, ο Στ. Κασσελάκης είχε συναντηθεί με τον Ν. Ανδρουλάκη. Πνευματικό παιδί του Σημίτη και του Βενιζέλου. Αυτή η «εθιμοτυπική συνάντηση» αίφνης προσέλαβε χαρακτήρα «αντικυβερνητικού μετώπου» -και από τις δύο πλευρές- με αιχμές τις υποκλοπές και τα Τέμπη.
Οταν ο Στ. Κασσελάκης ρωτήθηκε χθες γιατί δεν πήγε στην εκδήλωση, έδωσε μια τουλάχιστον προσβλητική και αναιδή απάντηση, λέγοντας «τι δουλειά έχω εγώ με όλους εκείνους που έχουν σπαταλήσει τόσα δισεκατομμύρια ευρώ του ελληνικού λαού; Ξεχνάμε τη διαπλοκή αυτών των ετών;».
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Η προσβολή και η αγένεια στο πρόσωπο του Κ. Σημίτη, από κάποιον που όταν ο Σημίτης ήταν πρωθυπουργός ήταν 13-14 ετών, μπουρζουαζίας, με αστική διαπαιδαγώγηση και καλούς τρόπους, ο Στ. Κασσελάκης πήρε την πολιτικά άξεστη μορφή του Π. Πολάκη. Ομως, ίσως δεν είναι αυτό το σημαντικότερο. Σημαντικότερο είναι ότι ο Στ. Κασσελάκης χαρακτήρισε εμμέσως διαπλεκόμενο και υπερασπιστή της κατασπατάλησης δισεκατομμυρίων του ελληνικού λαού και τον Ν. Ανδρουλάκη, ο οποίος υπερασπίζεται το ΠΑΣΟΚ και το παρελθόν του! Και με τον οποίο θέλει να κάνει «αντικυβερνητικό μέτωπο».
Η επίσημη αντίδραση του ΠΑΣΟΚ μετά την απάντηση του Στ. Κασσελάκη, «ο κ. Κασσελάκης αποδεικνύει ότι μέντοράς του είναι ο κ. Πολάκης», είναι εύλογη. Αλλά ταυτοχρόνως είναι κι ένα είδος ταφόπλακας στην προσπάθεια του αγενούς κ. Κασσελάκη να δημιουργήσει εντυπώσεις «συνεργασίας», προκειμένου να τραβήξει τους προβολείς από το πεδίο μάχης που έχει γίνει το εσωτερικό του κόμματός του.
Ο Τσακαλώτος έφυγε, οι άλλοι περιμένουν…
Ο Ε. Τσακαλώτος στην εκδήλωση που έγινε στο θέατρο «Τριανόν» είπε το «αντίο» του στην «Αριστερά» του Κασσελάκη, του Πολάκη, της Τζάκρη και της Αυγέρη. Είπε το «αντίο» του σε μια Αριστερά που δεν τον κάνει «υπερήφανο». Ο Ε. Τσακαλώτος, που αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι έχει την «αστική αυτοπεποίθηση» που δεν είχε ο Α. Τσίπρας και οι επίγονοί του, είναι ταυτοχρόνως και ο εκφραστής της πιο παλαιοκομμουνιστικής εκδοχής του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίφαση. Ασφαλώς. Αλλά τι άλλο είναι πλέον το «καραβάνι» που οδηγεί ο Π. Πολάκης με μπροστινό τον Στ. Κασσελάκη; Ενα άθροισμα αντιφάσεων και ετερόκλητων εμμονών με σαφείς προσωπικές ατζέντες.
Η διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ άρχισε. Και οι «αυλικοί» του νέου προέδρου (Πολάκης, Καρανίκας, Αυλωνίτου κ.λπ.) την επικροτούν και τη σπρώχνουν. Το Σαββατοκύριακο δεν είναι μακριά…
ΑΠΟΡΙΕΣ-1
Πώς γίνεται τη Δευτέρα ο Παλαιστίνιος που κρέμασε τη σημαία της χώρας έξω από τη Βουλή να μην είναι πρόβλημα και την Τρίτη που συλλαμβάνεται να είναι επιτυχία της Αστυνομίας;
ΑΠΟΡΙΕΣ-2
Πώς γίνεται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να διαμαρτύρονται -ακόμα- για την εφαρμογή νόμων που οι ίδιοι ψήφισαν; Σύνδρομο Στοκχόλμης ή ασθενής μνήμη;