Γράφει ο Αντώνης Πανούτσος
Πρώτον, η βάφτιση κάθε ψιλόβροχου και η παρουσίασή του σαν θεομηνία έκαναν τον κόσμο να μην ξέρει πότε οι προειδοποιήσεις είναι πραγματικές και πότε γίνονται για να τραβήξουν την προσοχή. Επίσης η προσπάθεια να τραβηχτεί η προσοχή με την αναγγελία της θεομηνίας όσο γίνεται νωρίτερα στερεί αξιοπιστίας την προειδοποίηση. Η τρομοκρατία με την «Ελπίδα» έφτασε να προαναγγέλλεται από το βράδυ της Παρασκευής. Αμα έχει φτάσει Δευτέρα πρωί και ακόμα δεν έχει αρχίσει να χιονίζει, ήταν φυσικό πολλοί να μην πάρουν τις προειδοποιήσεις υπόψη τους.
Επίσης, ρόλο έπαιξε ο χρόνος. Στον αστικό ιστό η μεγάλη χιονόπτωση ξεκίνησε κατά τις 10 το πρωί και βρήκε ένα μεγάλο αριθμό οδηγών στον δρόμο. Αυτοί που είναι έξω να είναι αναποφάσιστοι αν πρέπει να συνεχίσουν τη διαδρομή τους ή να γυρίσουν σπίτι και αυτοί που βρίσκονται στη δουλειά τους να φεύγουν όλοι μαζί μέσα στο χιόνι για να γυρίσουν σπίτι. Οι νόμοι επίσης συγκρούστηκαν με την πραγματικότητα. Οι αντιολισθητικές αλυσίδες μπορεί είναι υποχρεωτικές, αλλά μέσα στην Αθήνα είναι τόσο απαραίτητες όσο οι ψάθες θαλάσσης στα πορτμπαγκάζ στη Σκανδιναβία. Στη σύγκρουση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τους νόμους νικήτρια είναι πάντα η πρώτη.
Επίσης, στρατάρχης ήταν κάποιος που δεν είχε την πείρα από Ελληνικό Δημόσιο. Πριν από ένα περίπου χρόνο σε ανάλογες συνθήκες ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε αποφασίσει να απαγορεύσει την κυκλοφορία φορτηγών και να κλείσει την Εθνική Οδό. Είχε κατηγορηθεί για αυταρχισμό και ότι κόβει την Ελλάδα στα δύο αλλά την ευθύνη την είχε πάρει. Και στις κρίσεις τέτοιοι παίκτες χρειάζονται…
Στο ποδόσφαιρο υπάρχει μια φράση που λένε οι προπονητές των ομάδων που έχουν έναν ζόρικο παίκτη. «Τον πήραμε για να παίξει μπάλα και όχι για να παντρευτεί την αδελφή μας». Την περασμένη Δευτέρα, όταν χρειάστηκαν αποφάσεις, στον πάγκο δεν υπήρχε ο παίκτης που θα σουτάρει όταν η μπάλα καίει.
Χάος αρμοδιοτήτων
Η ΣΥΓΓΡΟΥ είναι κεντρική. Και αρτηρία. Αλλά η Ούλωφ Πάλμε που είναι αρτηρία σίγουρα δεν είναι κεντρική. Και η Βασιλίσσης Ολγας, που κάποτε ήταν και αρτηρία και κεντρική, μετά τον Μεγάλο Περίπατο και τις δύο λωρίδες για το τραμ μάλλον δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Καλώς ήλθατε στο χάος των αρμοδιοτήτων του Ελληνικού Δημοσίου που για το οδόστρωμα μπορεί να είναι υπεύθυνη η Περιφέρεια και για το μεσαίο διάζωμα ο Δήμος. Οπου ο ένας Δήμος μπορεί να ποτίζει το παρτέρι και ο άλλος να το κουρεύει, όπως ισχύει για το σκεπαστό τμήμα της Αττικής Οδού στο ύψος των Βριλησσίων. Και όπου όταν ο Γιώργος Πατούλης λέει «εγώ είμαι υπεύθυνος για τις κεντρικές αρτηρίες», ο πολίτης πρέπει να σκεφτεί ποιοι δρόμοι είναι αρτηρίες και ποιοι κεντρικοί.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
ΣΤΟ ΧΑΟΣ των αρμοδιοτήτων, όταν η ζημιά συμβεί, οι ένοχοι κρύβονται πίσω από τις δαιδαλώδεις αρμοδιότητες του Δημοσίου. Εκτός αν ευθαρσώς, όπως ο Πατούλης, πουν «ο κάθε ένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του». Και εννοούν σαν «ευθύνη» ότι έκλεισαν τα σχολεία και γλίτωσαν γονείς και παιδιά από την ταλαιπωρία. Τόσο πραγματικό όσο το «εγώ έχω ένα ελάττωμα, είμαι πάντα ειλικρινής» που λένε στις συνεντεύξεις τα celebrities.
Κατάρρευση…
ΜΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ του Μόλτκε ασχολήθηκα με τη στρατιωτική ιστορία, το μπάχαλο του πρωινού της Δευτέρας είχε όλα τα στοιχεία μιας στρατιωτικής κατάρρευσης. Στο πρόσωπο του Χρήστου Στυλιανίδη, απόλεμου ηγέτη, που νόμιζε ότι θα κατευθύνει τις δυνάμεις του από ένα συντονιστικό κέντρο των Βρυξελλών και βρέθηκε να τις κατευθύνει σε συνθήκες Ελληνικού Δημοσίου.
ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΤΟΥΛΗ, έναν στρατηγό που διαβεβαίωνε ότι οι δυνάμεις του ήταν έτοιμες μέχρι να φανεί ότι πολλές μονάδες υπήρχαν στα χαρτιά και το σχέδιο θα ήταν τέλειο αν δεν υπήρχαν οδηγοί στους δρόμους. Στους συμμάχους, δηλαδή την Αττική Οδό, μια εταιρία που η λειτουργία της για 20 χρόνια ήταν υποδειγματική αλλά στη συγκεκριμένη κρίση τα εκχιονιστικά δεν ήταν αρκετά και οι χειριστές ασυντόνιστοι. Στις μυστικές υπηρεσίες, τη μετεωρολογική υπηρεσία που δεν προέβλεψε αυτό που ήταν απαραίτητο, τον ακριβή χρόνο της έναρξης της μεγάλη χιονόπτωσης.
ΤΕΛΟΣ, ΕΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ που οι συναρμοδιότητές του μπορούσαν να συγκριθούν με του Μάρσαλ και του Μακ Αρθουρ στον Ειρηνικό.
Συμπέρασμα, ένα αξέχαστο FUBAR. Χωρίς όμως θύματα και παραστάσεις. Δηλαδή χωρίς νεκρούς και τον πρωθυπουργό μπροστά στις κάμερες να ρωτάει τα στελέχη «αν στην Αττική Οδό υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα ακινητοποιημένα».
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πάνος Νάτσης: Αυτόπτης μάρτυρας ανατρέπει το επικρατόν σενάριο – Τι συνέβη στο «στοπ» της διασταύρωσης
- Κατάθεση-σοκ για τον ιερέα: «Μου είπε ότι το σεξ θα ήταν λύτρωση για τη ψυχή μου»
- Τάκης Θεοδωρικάκος: Θα θυμόμαστε για πάντα τους πεσόντες των Ιμίων
- Νίκος Ανδρουλάκης στην Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ: Ολική επαναφορά της δημοκρατικής παράταξης
- Κορονοϊός: Το 5ο κύμα σε φάση σταθεροποίησης – Τι λένε στον Ε.Τ. Παρασκευής και Σαρηγιάννης
- Μέσο διαθέσιμο εισόδημα: Μεγάλη η απόσταση Eλλάδας-Ευρώπης – Οι ελαφρύνσεις γεμίζουν τις τσέπες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr