Γράφει ο Γιώργος Σερφιώτης
Τις μέρες αυτές είμαστε μάρτυρες ενός ακόμη περιστατικού μηδενικής συνεννόησης και προεργασίας. Ο λόγος για το μπλοκάρισμα λειτουργίας της ηλεκτρονικής κάρτας επιβίβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς που αποτελεί «κερασάκι στην τούρτα» των αναρίθμητων παρόμοιων περιστατικών.
Τι ακριβώς συνέβη;
Ο ΟΑΣΑ, εδώ και μήνες προετοίμαζε την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προχωρώντας σε διαγωνισμούς, προμήθειες, εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού σε σταθμούς επιβίβασης αλλά και στα κεντρικά του.
Ήρθε έτσι η στιγμή την 1η Φεβρουαρίου, που ο οργανισμός ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του, παράλληλα με τα κλασικά έντυπα εισιτήρια.
Δεν είχε υπολογίσει όμως τον «ξενοδόχο», που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Με απόφαση της Αρχής «μπλοκάρεται» η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέχρι να γνωμοδοτήσει εκ νέου.
Ως αιτιολογία για την κίνηση αυτή η Αρχή δηλώνει, συνοψίζοντας το πόρισμα, πως έχει ισχυρές αμφιβολίες ότι ο σχεδιασμός του συστήματος διασφαλίζει το δικαίωμα στην ανώνυμη μετακίνηση και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των επιβατών.
Αμεση ήταν η απάντηση του ΟΑΣΑ που υπερθεμάτισε για την ασφάλεια του συστήματος και την εφαρμογή όλων των απαραίτητων κανόνων. Προκύπτει επομένως το ερώτημα σε όλους μας, εάν ο ΟΑΣΑ είχε επιδιώξει να έχει την Αρχή δίπλα του ως συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό σώμα, ώστε η υλοποίηση του προγράμματος να είναι πέρα για πέρα σύννομη και αποδεκτή.