Γράφει ο Νικόλαος Χ. Παγώνης*
Έτσι, ενώ σε κάθε οργανισμό η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό είναι απαραίτητη για το κύρος του συγκεκριμένου οργανισμού, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό ενός δημόσιου φορέα είναι μια πράξη ευθύνης προς το κοινωνικό σύνολο που αυτός ο φορέας εξυπηρετεί.
Στα πλαίσια της βελτίωσης των υπηρεσιών του και της καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη, ο e-ΕΦΚΑ έχει σχεδιάσει και υλοποιεί μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα στελέχη του και στις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας, από την Κρήτη μέχρι τη Θράκη. Τα προγράμματα κατάρτισης είναι ενδοϋπηρεσιακά, αλλά και σε συνεργασία με άλλους δημόσιους εκπαιδευτικούς φορείς που κατέχουν αποδεδειγμένη τεχνογνωσία και προσαρμόζουν την τεχνογνωσία αυτή στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των καταρτιζομένων του e-ΕΦΚΑ αλλά και στις γνώσεις τους. Οι εκπαιδεύσεις αυτές είναι μια αναγκαία συνθήκη για να προχωρούν τα πράγματα και να εναρμονίζονται οι ήδη υπάρχουσες ικανότητες των εργαζομένων με τις εξελίξεις στην υπηρεσία.
Οι επιμορφώσεις αφορούν όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης του e-ΕΦΚΑ, τόσο τις Συντάξεις, όσο και τις Εισφορές, τις Παροχές και όλα τα Διοικητικά θέματα. Τα επιμέρους εκπαιδευτικά προγράμματα καλύπτουν μια σειρά τεχνικών θεμάτων, όπως διαχείριση και λειτουργία των Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων του Φορέα, εγγραφή και χειρισμό του Μητρώου των πρώην Ταμείων, Απονομή Συντάξεων, Διαχείριση Ειδοποιητηρίων, διαδικασίες ελέγχου Μη Μισθωτών Ασφαλισμένων, διαδικασίες χορήγησης Ασφαλιστικής Ενημερότητας, διαδικασίες απονομής συντάξεων με χρόνους διαδοχικής ασφάλισης, διαχείριση παροχών μητρότητας, εξόδων κηδείας, άλλων παροχών αλλά και soft skills όπως Βασικές Αρχές Επικοινωνίας για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής επικοινωνίας με συναδέλφους και πολίτες και Ηλεκτρονική Υποβολή αίτησης για έκδοση ψηφιακής σύνταξης, ώστε να μπορούν να καθοδηγούν τους πολίτες στην συγκεκριμένη διαδικασία που είναι το μέλλον της ασφάλισης.
Η επιμόρφωση των εργαζομένων του e-ΕΦΚΑ είναι μια δυναμική διαδικασία που βελτιώνεται συνεχώς, λαμβάνοντας feedback αλλά και προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα και στις εξελίξεις στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη Δια Βίου Μάθηση. Σε αυτό, καίριο και κρίσιμο ρόλο παίζουν τα στελέχη του e-ΕΦΚΑ που έχουν την εποπτεία και την ευθύνη για την κατάρτιση και υλοποίηση των προγραμμάτων. Είναι τιμή για το Δημόσιο να υπάρχουν οι πραγματικά άξιοι αυτοί δημόσιοι υπάλληλοι, που έχουν την ικανότητα να ανιχνεύσουν τις ανάγκες επιμόρφωσης των εργαζομένων και να σχεδιάσουν τα κατάλληλα προγράμματα για να τις καλύψουν.
Σκοπός όλης της προσπάθειας είναι η επένδυση στο ήδη άξιο στελεχιακό δυναμικό του e-ΕΦΚΑ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Μέσα από την γέννησή του, ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει μια σημαντική δεξαμενή έμπειρων και ικανών στελεχών με διαφοροποιημένη εμπειρία και ικανότητες. Ένας από τους στόχους είναι να μπορέσει να εντάξει αυτές τις διαφορετικές ικανότητες και γνώσεις σε ένα ενιαίο πλαίσιο, που να συμπληρώνονται για την πιο ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα σημερινά προγράμματα έχουν σκοπό να χτίσουν πάνω στην παρακαταθήκη που υπάρχει ήδη. Με την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ το έτος 2017, το πρώτο βήμα ήταν η εκπαίδευση όλων των εργαζομένων στο νέο Πληροφοριακό Σύστημα που θα υποστήριζε πλέον τον νέο Φορέα. Στη συνέχεια το δεύτερο και σημαντικό βήμα ήταν η εκπαίδευση στις νέες εφαρμογές υποστήριξης της υλοποίησης των διατάξεων του ν.4387/16 και συναφών διατάξεων σχετικά με τον υπολογισμό των συντάξεων και των εισφορών. Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε συντεταγμένα είτε στα εκπαιδευτικά κέντρα του Οργανισμού είτε με παρουσία των εκπαιδευτών στα υποκαταστήματά και τις δομές του e-ΕΦΚΑ. Το τρίτο και πιο σημαντικό και πολυσύνθετο βήμα είναι αυτό που πραγματοποιείται μέσα στο 2020-21, που πέρα από την εκπαίδευση έχει το όφελος της ομογενοποίησης της πληροφορίας ως κτήμα όλων ανεξαιρέτως των εργαζομένων από όποιο προυφιστάμενο Φορέα κι αν προέρχονται. Σκοπός είναι να παγιωθεί μια κουλτούρα συνεργασίας που έχει ήδη δημιουργηθεί.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Μέσα στο 2020, πάνω από 1300 εργαζόμενοι στον e-ΕΦΚΑ παρακολούθησαν κάποιο από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διεξήχθησαν ενδοϋπηρεσιακά και πάνω από 850 κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διεξήχθη με τη συνεργασία άλλου φορέα. Ο συνολικός αριθμός επιμορφωτικών προγραμμάτων άγγιξε τα 100, είτε εκ του σύνεγγυς είτε μέσω σύγχρονων μορφών τηλεκπαίδευσης. Οι εκπαιδεύσεις έγιναν τηρώντας πάντα όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και μέτρα αποφυγής της διασποράς του COVID-19! Για τους πρώτους 2 μήνες του 2021, έχουν ήδη διεξαχθεί πάνω από 40 επιμορφωτικά προγράμματα σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, με πάνω από 760 εργαζομένους ήδη να τα έχουν παρακολουθήσει, ενώ έχουν εισαχθεί και hands on σεμινάρια σύγχρονων επικοινωνιακών δεξιοτήτων, όπως η τηλεφωνική εξυπηρέτηση πολιτών, απαραίτητα για την τήρηση των μέτρων προστασίας από την πανδημία του COVID-19. Είναι παραπάνω από φανερό ότι η δουλειά που γίνεται στο κομμάτι της κατάρτισης είναι συγκεκριμένη, συστηματική και πρωτοπόρα και θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη όρεξη και επαγγελματισμό. Μια σημαντική κατάκτηση είναι ότι κάποιες μέρες ο Φορέας μπορεί να εκπαιδεύει με ίδιους πόρους μέχρι και 80 άτομα την ίδια στιγμή.
Ο e-ΕΦΚΑ, μέσω των εργαζομένων του, κάθε μέρα βελτιώνεται ώστε να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πολίτες. Αυτό είναι το καθήκον αλλά και η φυσική εξέλιξη ενός οργανισμού με την σημαντική κοινωνική αποστολή του.
*Ο Νικόλαος Χ. Παγώνης είναι Υποδιοικητής e-ΕΦΚΑ
Συντάξεις- Αναδρομικά: Δεύτερη ευκαιρία για τους κληρονόμους – Τι πρέπει να κάνουν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr