Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΣΙΓΟΥΡΑ η επιδημιολογική κατάσταση δείχνει εμφανή σημάδια βελτίωσης. Βρισκόμαστε στη φάση αποσυμπίεσης του δεύτερου κύματος. Οπως ήταν αναμενόμενο και συγχρόνως λογικό, σταδιακά ανοίγουν οι οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ, όμως, εξαιρετική προσοχή. Δεν βρισκόμαστε στον περσινό Μάιο όταν άνοιγε η οικονομία με πέντε και δέκα κρούσματα την ημέρα και άδεια τα νοσοκομεία. Αντιθέτως, ακόμα τα κρούσματα ξεπερνούν τα 400, ενώ ο αριθμός διασωληνωμένων και εισαγωγών δείχνουν μια πολύ μακρά και αργή αποκλιμάκωση.
ΤΟ Μαξίμου πολύ σωστά διαμηνύει πως είναι πρώιμη κάθε νέα συζήτηση για την άρση των μέτρων. Ακολουθώντας μια λογική σειρά προηγούνται τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και ακολουθούν η παύση του περιορισμού μετακινήσεων από νομό σε νομό και το προσεκτικό άνοιγμα της εστίασης.
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ όμως να γίνει κάθε πράγμα στον καιρό του. Και αυτό θα το κρίνουν οι επιστήμονες της επιτροπής.
ΔΕΝ έχει νόημα να εκστομίζονται δηλώσεις από κυβερνητικά στελέχη για άμεσο άνοιγμα δραστηριοτήτων. Αυτές τροφοδοτούν δημοσιεύματα του τύπου «πώς και πότε θα ανοίξουν η εστίαση/τα χιονοδρομικά κέντρα/τα εστιατόρια/τα μπαρ».
ΑΣ κάνουμε λίγο ακόμα υπομονή. Ολα θα ανοίξουν. Η ανυπομονησία είναι κακός σύμβουλος. Το διαπιστώσαμε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο στη χώρα μας. Το είδαμε με τη λάθος λογική της Ευρώπης που ετοιμαζόταν για «ανοιχτά Χριστούγεννα» και τώρα βιώνει τραγωδίες σε Γερμανία, Βρετανία, Πορτογαλία και άλλες χώρες.
ΟΠΩΣ έχει δηλώσει και ο πρωθυπουργός, το άνοιγμα της οικονομίας θα πρέπει να γίνει με τέτοιον τρόπο, ώστε να αποφύγουμε ένα τρίτο κύμα που θα μπορούσε να χτυπήσει τη χώρα τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο.
ΤΟ ζητούμενο δεν είναι απλά να ανοίξουν οι οικονομικές δραστηριότητες. Ο στόχος είναι να ανοίξουν χωρίς να χρειαστεί να κλείσουν ξανά ύστερα από κάποιες εβδομάδες.
Ο δρόμος μέχρι το Πάσχα κρύβει παγίδες. Δεν χρειάζεται υπέρμετρο ρίσκο. Απαιτείται να βρεθεί η χρυσή τομή. Να εμβολιαστούν οι άνω των 70ετών και όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και συγχρόνως να ανοίγει σταδιακά η οικονομία. Αν το άνοιγμα συνοδευτεί με επιτυχία, αυτή θα είναι και η καλύτερη διαφήμιση για τον ελληνικό τουρισμό.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr