Γράφει ο Χρήστος Στάικος*
Αποσκοπούμε στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών, στην προσέλκυση επενδύσεων σε τομείς και κλάδους με υψηλή προστιθέμενη αξία για την οικονομία, στην τόνωση της επιχειρηματικότητας, στην ανάδειξη της καινοτομίας και του ανθρώπινου δυναμικού, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.
Η Ελλάδα, παρά τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια, έχει δυνατότητες που την καθιστούν επενδυτικό προορισμό. Η μοναδική γεωπολιτική της θέση και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, σε συνδυασμό με τις σημαντικές υποδομές που έχει αναπτύξει και το υψηλό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει, μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών.
Στα προσωρινά στοιχεία για το 2016 αποτυπώνονται ήδη θετικά αποτελέσματα στις ξένες άμεσες επενδύσεις, που υπερδιπλασιάστηκαν κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (από τα στοιχεία της ΤτΕ: Καθαρές εισροές FDI 2015: 1.028,2 εκατομμύρια ευρώ – Καθαρές εισροές για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016: 1,8 δισ. ευρώ).
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Για το 2017, ο οργανισμός έχει επιλέξει χώρες προτεραιότητας στις οποίες θα διοργανώσει ενεργητικές δράσεις προσέλκυσης επενδύσεων (Β2Β, συμμετοχή σε εκθέσεις, διοργάνωση συνεδρίων/συναντήσεων εργασίας και υλοποίηση εξειδικευμένων δράσεων), στους κλάδους του τουρισμού & ακινήτων, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, νέων τεχνολογιών, αγροδιατροφής, τεχνολογιών περιβάλλοντος, εφοδιαστικής αλυσίδας, φαρμάκων και ιατρικών υπηρεσιών και δημιουργικών και πολιτιστικών βιομηχανιών.
Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (με εξαίρεση τα πετρελαιοειδή) είχαν σημειώσει άνοδο το 2015 και ήδη στο πρώτο δεκάμηνο του 2016 αυτή συνεχίζεται με 1,2% και αξία 15,36 δισ. (ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Στοχεύοντας στη διατήρηση και την αύξηση αυτής της ανοδικής πορείας, ο οργανισμός έχει σχεδιάσει για το 2017 ένα συνεκτικό πρόγραμμα συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις με βάση την αντιπροσώπευση όσο το δυνατόν περισσοτέρων κλάδων της ελληνικής οικονομίας που παρουσιάζουν δυναμική εξωστρέφειας, καθώς και τη δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες και αναδυόμενες αγορές.
Ταυτοχρόνως, σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας που περιλαμβάνει την πρόσκληση αγοραστών και εισαγωγέων από σημαντικές αγορές του εξωτερικού, τη διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων (B2B), τη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και τη διοργάνωση εκδηλώσεων σε χώρες του εξωτερικού για την προβολή ελληνικών προϊόντων, την πρόσκληση δημοσιογράφων και food bloggers για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας, τη διοργάνωση ελληνικών εβδομάδων σε επιλεγμένα super markets, τη διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων με γευσιγνωσίες κ.λπ.
Στον Enterprise Greece πιστεύουμε ακράδαντα ότι η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων θεσμικών εταίρων δημιουργεί πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, καθώς η αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών απαιτεί συνέργειες σε όλα τα επίπεδα.
Η προτεινόμενη στρατηγική προσέγγιση του Enterprise Greece αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα διεθνώς εργαλεία με στόχο τη συντεταγμένη και αποτελεσματική προώθηση της εξωστρέφειας και προαγωγής της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της χώρας.
*Ο Χρήστος Στάικος είναι Πρόεδρος Δ.Σ. της Enterprise Greece
Από το ένθετο Οικονομία του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής