Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Οχι τόσο για την Ελλάδα και το ελληνικό καλοκαίρι, όσο για όλους εμάς που κάναμε επί δύο μήνες αδιαμαρτύρητα υποδειγματική υπομονή, ώστε σήμερα η χώρα μας να έχει καταλάβει μια σημαντική θέση ανάμεσα στις ασφαλείς χώρες για τις φετινές διακοπές. Το θεώρησα εξαιρετικά υποτιμητικό για τη συλλογική προσπάθεια που κάναμε! Και εξαιρετικά υπονομευτικό για την επιχείρηση προσέλκυσης ξένων που την έχει τεράστια ανάγκη η οικονομία μας. Να σκεφτούμε μόνον ότι το 31% του ΑΕΠ προέρχεται από τον τουρισμό, ώστε να καταλάβουμε τι διακινδυνεύουμε.
Τι δεν καταλαβαίνουν οι επιχειρηματίες που ξεσηκώθηκαν στη Μύκονο και απειλούν, ενώ το νησί τους είναι brand name για χαλαρές, πολυτελείς και της άκρας διασκέδασης διακοπές σε όλο τον κόσμο;
Το πρώτο: Φωτογραφίες και βιντεάκια που αποδεικνύουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις γράφουν στα παλαιότερα των σανδαλιών τους τις συστάσεις και τους κανόνες της Ειδικής Επιτροπής του υπουργείου Υγείας είναι βούτυρο στο ψωμί ανάλογων προορισμών που διαφημίζουν διακοπές με ασφάλεια, που ανεβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα φωτογραφίες με ομπρέλες σε απόσταση δύο μέτρα και τραπέζια πολυτελών εστιατορίων σε αραιή διάταξη.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
Το δεύτερο: Φωτογραφίες και βιντεάκια που αποδεικνύουν ότι οι επισκέπτες όχι μόνον δεν υπακούουν στις γνωστές διατάξεις προφύλαξης αλλά και οι επιχειρήσεις, προκειμένου να καλύψουν τη χασούρα του διμήνου, αφήνουν τη διασκέδαση να εξελίσσεται, λες και βρισκόμαστε στο καλοκαίρι του 2019, λειτουργούν μάλλον φοβιστικά! Είναι ζήτημα οι ξένοι να αποφασίσουν να πάνε διακοπές εκεί όπου τα μέτρα ασφαλείας για την πανδημία δεν υπόκεινται σε κεντρικό έλεγχο.
Ποιος είπε στους καταστηματάρχες και στους επαγγελματίες του τουρισμού ότι ο φόβος του κορονοϊού εξορκίζεται με τέτοιου είδους «ξεσαλώματα»; Αν την επόμενη εβδομάδα δημοσιοποιηθεί -ο μη γένοιτο- επίσημη ανακοίνωση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων ότι στη Μύκονο διαγνώστηκαν τόσα κρούσματα, ποιος θα θέλει να πάει στο νησί και ποιος θα ταξιδέψει από τη χώρα του να έρθει στην Ελλάδα για διακοπές, όταν θα δημιουργηθεί η εντύπωση -θα βοηθήσουν σ’ αυτό και οι ανταγωνιστές μας- ότι στην ασφαλή Ελλάδα δεν τηρούνται… μέτρα ασφαλείας;
Το ανησυχητικό είναι πως η Μύκονος μπορεί να είναι κορυφαίο παράδειγμα «επικίνδυνης αναμελιάς» αλλά δεν ήταν και το μόνο. Ανάλογες φωτογραφίες από μπαράκια ανέβηκαν σε πολλά sites στην περιφέρεια. Και για να πω και το κωμικό της υπόθεσης: Κάποια συνοδεύονται από σχετικές… διαφημίσεις για το πώς δεν θα χαθεί το καλοκαίρι του ’20. Πράγματι το καλοκαίρι του ’20 όχι μόνο δεν πρέπει να χαθεί αλλά και πρέπει και να επιμηκυνθεί. Μακάρι να βοηθήσει ο καιρός να πάμε ήπια και ήρεμα ως και τον Οκτώβρη. Αλλά όλα αυτά σημαίνουν ανάληψη της προσωπικής ευθύνης μας…
Από την έντυπη έκδοση