Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης*
Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt παρουσίασε σε ένα εκτενές ρεπορτάζ το «θαύμα του Πειραιά». Μέχρι το 2008 το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι ήταν απαξιωμένο εμπορικά. Αυτή τη στιγμή -μια δεκαετία μετά την έλευση της Cοsco- είναι το πέμπτο λιμάνι της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της Μεσογείου στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, όταν ολοκληρωθούν οι σχεδιαζόμενες κινεζικές επενδύσεις θα έχει ξεπεράσει το Αμβούργο και τη Βρέμη και πλέον θα βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στην τρίτη θέση στην Ευρώπη. Ενώ αξίζει να σημειωθεί πως παράλληλα ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών ύστερα από την εκτόξευση της αγοράς κρουαζιέρας στη χώρα μας.
ΤΩΡΑ βέβαια και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ μιλούν με θερμά λόγια για όσα συμβαίνουν στο λιμάνι. Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, όμως, έδιναν θερμές μάχες για να μην «ξεπουληθεί», όπως υποστήριζαν. Μάλιστα, ο «μεταρρυθμιστής» ΓΑΠ τότε και ο «αντιμνημονιακός» Αλέξης Τσίπρας αργότερα είχαν κάνει σημαία την αντίθεσή τους στις κινεζικές επενδύσεις. Τόσο «προοδευτικοί» ήταν.
ΤΙΣ ίδιες αντιδράσεις είχαν οι «προοδευτικές δυνάμεις» σχεδόν σε όλες τις ιδιωτικοποιήσεις. Οταν βέβαια ωρίμασαν οι επενδύσεις αποδείχθηκε η επιτυχία των επενδύσεων αλλά και η πνοή που δίνουν στην ελληνική οικονομία. Η Ολυμπιακή, ο ΟΤΕ και ο ΟΠΑΠ αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.
ΤΗΝ ίδια άρνηση έδειξε ο ΣΥΡΙΖΑ και στο σχέδιο διάσωσης της ΔΕΗ που είχε συμφωνηθεί το 2014 και τώρα η εταιρία έφτασε στο χείλος της χρεοκοπίας.
ΤΙ να περιμένει κανείς από τους «προοδευτικούς» όταν ήταν αντίθετοι ακόμα και στη δημιουργία του Πάρκου Νιάρχου και επέμεναν να παραμείνει ο παλαιός Ιππόδρομος ένας χώρος γεμάτος μπάζα.
ΚΑΙ τα σοσιαλιστικά παραμύθια συνεχίζονται με το Ελληνικό. Ο ΣΥΡΙΖΑ μπλόκαρε με διάφορους ευφάνταστους τρόπους για τέσσερα χρόνια την επένδυση. Τώρα, ξαφνικά, δηλώνει την αντίθεσή του και το ΠΑΣΟΚ. Είναι σχεδόν βέβαιο πως σε μια δεκαετία από τώρα, όταν και θα έχει ολοκληρωθεί το έργο που θα μεταμορφώσει όχι μόνο την αθηναϊκή ριβιέρα αλλά όλη την πρωτεύουσα, θα «αποθεώνουν» τα αποτελέσματα της επένδυσης – μαμούθ.
ΤΕΤΟΙΟΥ μεγέθους ιδιωτικοποιήσεις δεν αποτελούν ούτε ξεπούλημα ούτε καν μόνο αξιοποίηση. Στην ουσία αποτελούν τεράστιες μεταρρυθμίσεις που δίνουν νέα πνοή στην οικονομία και αλλάζουν τη ζωή των πολιτών. Δυστυχώς, όμως, οι αντιδράσεις των «προοδευτικών δυνάμεων» χρονοκαθυστερούν δραματικά την υλοποίησή τους.
Η χώρα, όμως, δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο. Οσο μένουμε κολλημένοι σε παρελθοντικές ιδεοληψίες δεν μπορούμε να κάνουμε βήματα προς ένα καλύτερο μέλλον. Τα παραδείγματα είναι μπροστά μας, τα βλέπουμε. Το λιμάνι του Πειραιά, ο ΟΤΕ, ο ΟΠΑΠ, το Πάρκο Νιάρχου έγιναν success story. Το ίδιο μπορούν να γίνουν και η -χρεοκοπημένη αυτή τη στιγμή- ΔΕΗ, το Ελληνικό και πολλές ακόμα ιδιωτικοποιήσεις/επενδύσεις. Αρκεί να υιοθετήσουμε αληθινά προοδευτικές ιδέες και σχέδια και να παραμερίσουμε τον fake προοδευτισμό που πουλάνε οπισθοδρομικοί πολιτικοί.
Από την έντυπη έκδοση
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου