Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Το χειρότερο θα είναι ότι πριν συνέλθουμε από τη μια απάτη θα έρχεται η άλλη που θα μας φαίνεται μεγαλύτερη από την προηγούμενη και σε λίγο η επόμενη και η επόμενη της επόμενης, ώσπου πια να χάσουμε το μέτρο και να αντιληφθούμε ένα πράγμα καίριο: Επί 6 χρόνια, από το 2013, ο ΣΥΡΙΖΑ με τον μάγο Τσίπρα κατάφεραν να εξαπατούν τους πολλούς τάζοντας όσα λογικά δεν μπορούσαν να κάνουν και υποσχόμενοι όσα πρακτικά ήταν αδύνατον.
Διαβάζω με προσοχή την επιστολή της εταιρίας που είχε αναλάβει την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Και ειλικρινά μένω έκθαμβη από την υπομονή των Θεσσαλονικέων. Από την… αείμνηστη τρύπα του Κούβελα μέχρι το σκηνικό των τρένων που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασαν χρόνια.
Τι δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας στις 29 Δεκεμβρίου 2018 εγκαινιάζοντας τον σταθμό ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ; «Το ανέκδοτο παύει να είναι ανέκδοτο. Το ΜΕΤΡΟ είναι εδώ. Το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% όσον αφορά στην κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών». Πρόσθεσε ότι δεν είχε σημασία που οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούσαν να δουν αυτό το 95% του ΜΕΤΡΟ που ήταν έτοιμο, επειδή ήταν… υπόγειο. Και χειροκροτούσαν όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που ήταν καλεσμένα. Αλλωστε να ’ναι καλά ο Γιάννης Μυλόπουλος, τέως πρύτανης του ΑΠΘ -πήγαινε από αρχηγό σε αρχηγό, ώσπου να στεγαστεί στον ΣΥΡΙΖΑ-, που έκανε πρώτος τα εγκαίνια ως πρόεδρος στο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Και είπε ότι «το 2020 το μετρό θα λειτουργεί».
Ετσι είπε και δεν ντράπηκε να λέει τέτοια χυδαία ψέματα ενώπιον των Θεσσαλονικέων. Και ποιο ήταν το τραγικότερο; Οτι ο Τσίπρας, με το χαμόγελο αυτοοϊκανοποίησης, που κατόρθωνε ακόμη να κοροϊδεύει τους πολίτες μπροστά στα μάτια τους, απαίτησε από τον Μυλόπουλο «να βάλει τα δυνατά του ώστε το ΜΕΤΡΟ να είναι πιο σύντομα έτοιμο. Την άνοιξη του ‘20»! Δηλαδή, μετρήστε από σήμερα σε έξι μήνες! Αντιλαμβάνεστε για ποιους πολιτικούς απατεώνες μιλάμε; Γιατί μου είναι αδιανόητο να πιστέψω πως ο Σπίρτζης, ο Μυλόπουλος, η Νοτοπούλου, ο πατήρ Παπάς, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης δεν είχαν πει στον Τσίπρα ότι επί 4,5 χρόνια δεν ήξεραν ούτε τι να κάνουν τα αρχαία ούτε πώς να κάνουν με το έργο.
Το 2014 θα κηρυχτεί πόλεμος από τους συριζαίους με αρχιστράτηγο τον Μπουτάρη να μη γίνει αποδεκτή η προφανής λύση να «σηκωθούν τα αρχαία» από τον σταθμό Βενιζέλου, να τελειώσει ο σταθμός και να επανατοποθετηθούν. Σηκωνόταν η τρίχα από την αγανάκτηση των συριζαίων. Αλλά όταν βρέθηκαν τα ακόμη σπουδαιότερα αρχαία στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, τι έκαναν; Σήκωσαν τα αρχαία και αφού έγιναν οι σχετικές εργασίες επανατοποθετήθηκαν. Εφάρμοσαν ακριβώς τη λύση που είχε δοθεί από το 2014 αλλά το έκαναν στα μουγκά. Οι λαλίστατοι εναντίον της λύσης στον σταθμό Βενιζέλου ήταν λίαν ευχαριστημένοι με τη ίδια λύση για τα αρχαία επί της Αγίας Σοφίας! Δεν θα σχολιάσω τώρα πλέον τον Μπουτάρη. Πας σχολιασμός περισσεύει. Ας όψεται για το κακό που έκανε στη Θεσσαλονίκη. Ούτε βρέθηκε κάποιος να πει πόσα επιπλέον εκατομμύρια θα πρέπει να πληρώσουμε για να ικανοποιηθούν αυτοί που δεν ήθελαν τη λύση που ακολουθήθηκε στην Αγίας Σοφίας. Τι θα γίνει τώρα; Ο υπουργός Κώστας Καραμανλής πρέπει να πάρει κρίσιμες αποφάσεις. Και όχι αύριο. Αλλά χθες. Η Θεσσαλονίκη έχασε το ΜΕΤΡΟ εξαιτίας της ιδεοληψίας -και τίνων άλλων που δεν είναι της ώρας-, που θα λειτουργούσε ήδη από το 2019. Εχασε 4,5 χρόνια. Δεν χρειάζεται να μαντέψει κανείς τις σπάταλες των… εγκαινίων, του τρένου που ήρθε κι έφυγε, του σκηνικού των ταμείων, τα φαγοπότια, τα χουβαρνταλίκια, τα ταξίδια και όσα θα φέρει στο φως η οικονομική έρευνα για τη διαχείριση. Τώρα και οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο.
Από την έντυπη έκδοση