Γράφει o Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Αποτελεί αναγκαία προτεραιότητα για όλους τους φορείς της ναυτιλίας να εξισορροπήσουν την εικόνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και να προβάλουν συνολικά τα χαρακτηριστικά της και το ζωτικό της ρόλο.
Οι θετικές και αναντικατάστατες υπηρεσίες της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου και του συχνά παραμελημένου στρατηγικού της ρόλου, δεν πρέπει να παραμένουν άγνωστα στην κοινή γνώμη. Για την επίτευξη του στόχου αυτού θα πρέπει να αναπτυχθεί μια σχέση συνεργασίας ανάμεσα στους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τους πολιτικούς νομοθέτες.
Στο προσεχές διάστημα, η ναυτιλία καλείται να αντιμετωπίσει δύο μεγάλες προκλήσεις. Πρώτον, τη χρήση του νέου χαμηλής περιεκτικότητας καυσίμου σε θείο, από το 2020, ένα μέτρο για το οποίο δεν έχουν δυστυχώς μελετηθεί επαρκώς και αντιμετωπισθεί σχετικοί καθοριστικοί παράμετροι όπως είναι η ασφάλεια λειτουργίας των πλοίων.
Δεύτερον, η ναυτιλία θα πρέπει να δεσμευθεί σύντομα ως προς την επίτευξη ρεαλιστικών στόχων για τη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών από τα πλοία, μην επιτρέποντας όμως να χρησιμοποιηθεί ως πεδίο άσκησης φιλόδοξων πολιτικών αναμετρήσεων μεταξύ αντιμαχόμενων κέντρων εξουσίας.
Συνοψίζοντας, θέλω να τονίσω την ανάγκη συνειδητοποίησης παγκοσμίως από την κοινωνία και τους νομοθέτες, της καθοριστικής σημασίας της ναυτιλίας, στο πλαίσιο των θετικών στόχων της παγκοσμιοποίησης και την ανάγκη για κάθε ναυτιλιακό κράτος, όπως η Ελλάδα, να διατηρήσει τη δική του ναυτιλία βιώσιμη και άρα, ανταγωνιστική.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Μέτρα υποστήριξης της φυσιογνωμίας και δυναμικότητας της ναυτιλίας θα έχουν συνολικότερο όφελος, προκειμένου αυτός ο επιχειρηματικός τομέας να συνεχίσει να προσφέρει σημαντικά στους πολίτες του κόσμου σε καιρούς ειρήνης αλλά και κρίσεων.
Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουμε, λοιπόν, το χρέος να πρωτοστατούμε στο δύσκολο αυτό έργο, παρέχοντας τα εχέγγυα που μας δίνει η τεχνογνωσία που κατέχουμε στον τομέα μας.
Παράλληλα, λόγω της κυρίαρχης αλλά και υπεύθυνης στάσης που κατέχουμε δικαιωματικά στο παγκόσμιο ναυτιλιακό επιχειρείν, αποκτούμε έμμεσα και το δικαίωμα άσκησης κριτικής και αντίκρουσης σε πολιτικές που αγνοούν τα πραγματικά δεδομένα και τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την εύρυθμη και βιώσιμη λειτουργία της ναυτιλίας και εκθέτουν αδιακρίτως τους επαγγελματίες του κλάδου σε ασύμφορες, και κάποιες φορές αδιέξοδες καταστάσεις.
Θα ήθελα όμως στο σημείο αυτό να τονίσω ότι τουλάχιστον σε εθνικό επίπεδο, η ναυτιλία είναι αποδεκτή ως εθνικό κεφάλαιο μεγάλης εμβέλειας και υπερκομματικού χαρακτήρα και έχει ως αποτέλεσμα τη στήριξη της Πολιτείας.
Αυτό αποτελεί στάση υπευθυνότητας απέναντι στη ναυτική ιστορία και παράδοση του έθνους μας και εχέγγυο για τη διατήρηση των στενών δεσμών της ναυτιλίας με τον τόπο μας.
Από το ειδικό ένθετο Οικονομία που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]