Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Η κινηματογραφική βιομηχανία στην Ελλάδα, που δεν ήταν ποτέ βιομηχανία αλλά ήταν ωραίο να το ακούμε και να το νομίζουμε, μοιάζει να παίρνει μια βαθιά ανάσα και να λέει στον κόσμο πως υπάρχει. Οι επαφές του υφυπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρη Κρέτσου το τελευταίο διάστημα, η παρουσία του σε διεθνή φόρα και η θεσμοθέτηση κινήτρων για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών μπορεί να άργησαν «μια αιωνιότητα και μια μέρα», αλλά έστω και έτσι είναι καλοδεχούμενες.
Είναι γεγονός πως η Ελλάδα έχασε πολύτιμο χρόνο, όχι κινηματογραφικό που μέσα σε δυο ώρες περνούν δεκαετίες, αλλά πραγματικές δεκαετίες που ήλθαν και παρήλθαν με την Ελλάδα απούσα. Μπορεί να έχουμε εξαιρετικές μονάδες, από τον Γαβρά μέχρι τον Βούλγαρη και τώρα τον Λάνθιμο, αλλά σαν σύνολο ήμασταν πάντα μια ομάδα που χάνει.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Μια χώρα που θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο του καλύτερου φυσικού πλατό στον κόσμο, έχανε ακόμα και παραγωγές όπως το σίκουελ του «Mamma Mia». Μετά από ένα τέτοιο φιάσκο, η είδηση ότι η ΔΕΗ σχεδιάζει να διαθέσει τις κτιριακές εγκαταστάσεις του παλιού Ατμοηλεκτρικού Σταθμού ΑΗΣ στην Πτολεμαΐδα για κινηματογραφικά γυρίσματα μοιάζει ανέλπιστα καλή.
Οι σκέψεις αυτές, βασικά οι σκέψεις για τις χαμένες ευκαιρίες, έρχονται με αφορμή την εξαιρετική -θριαμβευτική- πορεία του Γιώργου Λάνθιμου. Ενός νέου ανθρώπου που ξεκίνησε σίγουρος ότι στην Ελλάδα δεν έχει και πολλές ελπίδες εκτός από τη διαφήμιση, και έφτασε σήμερα να θεωρείται φαβορί στις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ.
«Οταν ξεκινάς στην Ελλάδα, δεν λες πραγματικά ότι θα γίνω δημιουργός ταινιών», εξομολογήθηκε ο ίδιος σε συνέντευξη του στον «Observer». Μπορεί να γράφτηκε σε σχολή κινηματογράφου, αλλά δεν το πολυπίστευε. «Εμοιαζε ότι θα ήταν μια πραγματική δουλειά, αντί να είσαι στο μάρκετινγκ ή κάτι τέτοιο. Σκέφτηκα: δεν πρόκειται να γίνω δημιουργός ταινιών αλλά είναι κάτι πολύ κοντινό». Τελικά τα κατάφερε και τώρα η τελευταία του ταινία, η «Ευνοούμενη», φιγουράρει με πέντε υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες. Βαθιά, κινηματογραφική ανάσα.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]