Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Ο αριθμός των φετινών εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι ένα «δώρο» του υπουργείου Παιδείας στην κοινωνία, δηλαδή στους γονείς και τους μαθητές, που πάντα πιέζουν για αύξηση των θέσεων. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ενώ υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες για τους μαθητές που στοιβάζονται στις σχολικές αίθουσες, δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις για τους φοιτητές που στοιβάζονται στις σχολές.
Η δήθεν φιλολαϊκή απόφαση να αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων εισακτέων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση σχεδόν κατά 4.000 (!) είναι ένα γενναιόδωρο μοίρασμα της τράπουλας που δεν δικαιολογείται από πουθενά. Δεν φτιάχτηκαν νέα αμφιθέατρα, δεν αυξήθηκαν οι χώροι εργαστηρίων, δεν έπιασαν δουλειά νέοι καθηγητές, δεν μοιράστηκαν χρήματα στις σχολές. Υπό ποιες συνθήκες λοιπόν αυξάνεται ο όγκος των φοιτητών;
Aπελάσεις αυθημερόν στην Ιρλανδία
Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφασίζει κατά το δοκούν, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις πραγματικές δυνατότητες των σχολών και τις επαγγελματικές ανάγκες της αγοράς. Η πρακτική θέλει κάθε πολιτικό που περνά από αυτό το ταλαίπωρο υπουργείο να βγάζει και διαφορετική Υπουργική Απόφαση στην οποία ορίζονται τα κριτήρια διαμόρφωσης των θέσεων, τα οποία όμως είναι καθαρά τυπικά. Και ενώ κάθε χρόνο ρωτούν τους επικεφαλής των ιδρυμάτων ποιος είναι ο αριθμός των φοιτητών που μπορούν πραγματικά να εκπαιδεύσουν, κάθε χρόνο αγνοούν τις απαντήσεις τους. Πέρσι τέτοιον καιρό (27/3 «Ε.Τ.») γράφαμε:
«Είναι γνωστό, χρόνια τώρα, πως παρά τα όσα λένε και παρά τα όσα θέλουν να πιστεύουν οι εκάστοτε υπουργοί, οι προτάσεις των τμημάτων αγνοούνται συστηματικά, διότι -όπως είναι λογικό- αυτό που ζητούν οι πρυτάνεις είναι η αύξηση προσωπικού, κονδυλίων και υλικοτεχνικής υποδομής, ώστε η αναλογία φοιτητών/καθηγητών να είναι ισορροπημένη. Αλλιώς, εισηγούνται “κόψιμο”, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις κοινωνικές πιέσεις που δέχονται οι πολιτικοί. Επίσης, αν και πολλοί είναι εκείνοι που ζητούν την καθιέρωση αλγορίθμου με τον οποίο να γίνεται η κατανομή, αυτό δεν συμβαίνει, έτσι το παιχνίδι με τις προσθαφαιρέσεις φοιτητών συνεχίζεται.
Οπότε ναι, οι Πανελλαδικές είναι αδιάβλητες, αλλά το υπόλοιπο σύστημα που τις περιβάλλει δεν είναι αξιόπιστο». Δεν έχει αλλάξει ούτε λέξη.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]