Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Επομένως αργεί πολύ η μέρα που τα φουγάρα θα πάψουν να καπνίζουν και τα δεξαμενόπλοια να διασχίζουν τους ωκεανούς.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Κίνα, Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες υποσχέθηκαν να εξαλείψουν τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ ως το 2040 – μακάρι αυτό να συμβεί και νωρίτερα. Ωστόσο τα λόμπι των υδρογονανθράκων παραμένουν πανίσχυρα. Δείτε πώς η Exxon Mobil κυβερνάει την Αμερική με τους Τραμπ-Τίλερσον, με τι σθένος υπερασπίζεται ο Μακρόν τα συμφέροντα της Total και τι θέση κατέχει η Gazprom στο ρωσικό σύστημα εξουσίας. Οσο για την ΒΡ, έβγαλε «μια γλώσσα να» στον Ομπάμα, που τόλμησε να την επικρίνει για την τεράστια διαρροή στον Κόλπο του Μεξικού το 2010, μια καταστροφή επικών διαστάσεων, που εξακολουθεί να ταλαιπωρεί το οικοσύστημα.
Πρόσφατα διαβάσαμε στο Visual Capitalist ότι ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου έφτασε το 1,72 τρισ. δολάρια το 2015, δηλαδή περισσότερο από ό,τι η αγορά όλων των ακατέργαστων μετάλλων μαζί (χρυσός, σίδηρος, χαλκός, ασήμι, μόλυβδος, λίθιο, ουράνιο κ.ά.). Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά από τη στιγμή που η Κίνα καταναλώνει 1 δισεκατομμύριο τόνους πετρέλαιο ετησίως στην παραγωγή χάλυβα.
Η ελπίδα της ανθρωπότητας για ένα καθαρότερο αύριο βρίσκεται στην πυρηνική σύντηξη. Μια εντελώς αβλαβή για το περιβάλλον τεχνολογία παραγωγής ενέργειας, που αντί για ραδιενεργά απόβλητα εκλύει… καθαρό νεράκι, όπως έδειξαν εντυπωσιακά πειράματα στη Ν. Κορέα. Δυστυχώς, η Γαλλία ανέβαλε για το 2025 τη λειτουργία του πρώτου αντιδραστήρα πυρηνικής σύντηξης (ITER) στην Ευρώπη. Μόνο «τεχνικά προβλήματα» ή κι εδώ μαύρος πετρελαϊκός δάκτυλος;
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου