Η ζωγράφος με την έκθεσή της αυτή θέλησε να αποτίσει φόρο τιμής στην κασσιώτικη καταγωγή της. Αν και η ίδια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, ωστόσο το μικρό νησί στα Δωδεκάνησα και το θαλασσινό τοπίο του, αποτελούν πάντα φορείς της έμπνευσής της.
«Θέλησα να αφιερώσω τη νέα μου έκθεση στις νησιωτικές ρίζες του πατέρα μου που καταγόταν από την Κάσο. Η ενθύμηση της Κάσου, του καλοκαιρινού προορισμού των παιδικών μου χρόνων, σηματοδοτεί πάντα για μένα την αίσθηση ελευθερίας, την άγρια ομορφιά της πατρίδας, την αθωότητα ενός παιδιού και την ανεμελιά», λέει η ίδια στον «Ε.Τ.» και μας ξεναγεί στην έκθεσή της.
Τα εντυπωσιακά έργα της διακρίνονται για τα έντονα χρώματα και τις διαφορετικές υφές τους, καθώς ήθελε να θυμίζουν τη θάλασσα. Χρησιμοποιεί μεθόδους όπως η ασημοτυπία και η χρυσοτυπία, δημιουργώντας στους θεατές των έργων της, την επιθυμία να τα αγγίξουν.
Η αίσθηση της αφής αποτελεί το διακριτό και διαφοροποιώ στοιχείο των πινάκων της και η ίδια τη θεωρεί απαραίτητη για να αντιληφθεί ο αποδέκτης της δουλειάς της, τις τόσο διαφορετικές υφές και τεχνικές που χρησιμοποιεί για να τις αποδώσει.
«Κάθε πίνακας είναι εμπνευσμένος από μια ιστορία. Μια ιστορία που αξίζει να την διηγηθώ με χρώματα», λέει η ίδια, η οποία επέλεξε συνειδητά να συνοδεύσει κάθε έργο της με ένα ποίημα, καθώς πιστεύει στον συνδυασμό των τεχνών.
Πότε ανακάλυψε τη ζωγραφική; «Σε ηλικία εννέα ετών, φανταζόμουν ήδη τον εαυτό μου ζωγράφο», επισημαίνει. Από τότε δεν έβγαλε ποτέ τη ζωγραφική από τη ζωή της.
«Εκείνο για το οποίο πάντα μεριμνώ είναι να δέχομαι ερεθίσματα από διάφορα πεδία και εκφάνσεις της κοινωνίας. Ο καλλιτέχνης οφείλει να μην παροπλίζεται ποτέ, να είναι ενημερωμένος, αλλά κυρίως συμμετέχων σε ό,τι αφορά στην εποχή του, χωρίς ωστόσο να εκβιάζει την έμπνευση και τη διάθεση της δημιουργίας. Οφείλει να είναι κοσμο-πολίτης».
Η μεγαλύτερη ευαισθησία της που επιδεικνύει σε κάθε ερέθισμα αλλά και η αγωνία της απέναντι σε ό,τι φαντάζει ως αναπόδραστο είναι εκείνο που την παρακινεί να δημιουργήσει ένα καλλιτεχνικό έργο όχι όμως απαραίτητα να το ολοκληρώσει. Το αγαπημένο της μότο είναι «Τα σημάδια της τέχνης είναι τα μόνα που δεν χρειάζονται επούλωση».
Όπως μάς πληροφορεί μπορεί να θεωρήσει ένα έργο της ως «άρτιο» ακόμη και μετά από έξι μήνες εργασίας της σ’ αυτό. Ένα άλλο μπορεί να μείνει στο ατελιέ της για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί μέχρι να διηγηθεί την ιστορία του στο κοινό. Στόχος της είναι μοιράζεται την αισθαντικότητα των έργων της με τους αποδέκτες, οι οποίοι μπορούν να διακρίνουν «κάτι δικό τους» σε αυτά, ακόμη και να ταυτιστούν.
«Είναι μια συνεχόμενη προσπάθεια η ζωγραφική, μια διαρκής εξέλιξη. Για μένα είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας.»
Από την Ειδική Αγωγή στην τέχνη
Μετά την αποφοίτησή της από το σχολείο η Σελίν Λιάκουρα ξεκίνησε τις παιδαγωγικές σπουδές της, αντικείμενο πάνω στο οποίο εργάστηκε και ασχολήθηκε για αρκετά χρόνια με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και γνώση στη διερμηνεία νοηματικής γλώσσας.
Όμως η ανάγκη της καλλιτεχνικής έκφρασης με στόχο τη δημιουργία ήταν η αφορμή τής εισόδου της στον κλάδο της Τέχνης. Σύντομα, όπως εξομολογείται, ανακάλυψε το δημιουργικό κομμάτι της εκτύπωσης και του design.
Ασχολήθηκε ενεργά με το σχεδιασμό και την παραγωγή ετικετών, έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία στο πεδίο του marketing, καθώς και στη διαχείριση υλικών και τεχνικών εκτύπωσης, όπως Photoshop / inDesign / Illustrator. Αγαπώντας τα παιδιά από μικρή και έχοντας τις εκπαιδευτικές ικανότητες και εμπειρία επτά ετών, τα απασχολεί με μαθήματα ζωγραφικής στο Garage S.L.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τον κλάδο της γλυπτικής κεραμικής, ενώ και η διακόσμηση είναι ένας τομέας απασχόλησης για τη Σελίν. Αυτή την εποχή συνεργάζεται με το ξενοδοχείο «Ceramian» στον Kεραμεικό, διακοσμώντας με έργα της το χώρο του.
(Info)
Πέθανε ο συγγραφέας Βασίλης Λιόγκαρης
● Πολιτιστικό Κέντρο «Βίλα Στέλλα», Ηράκλειο Αττικής (Γαλήνης και Σοφίας)
● Διάρκεια έκθεσης έως τις 17 Μαρτίου
● Ώρες επίσκεψης: καθημερινά από τις 2:00 – 9:00 μ.μ.
● Είσοδος ελεύθερη.
Ειδήσεις σήμερα
Υποδομές στο… σκάνερ: Έλεγχοι σε 3000 γέφυρες του οδικού δικτύου
Συντάξεις: Τα 4 μπόνους για 350.000 στρατιωτικούς [πίνακες]
Απεργία 16 Μαρτίου: Αυτοί κατεβάζουν ρολά – Τι ισχύει με ΜΜΜ και σχολεία