Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των κομματιών;
Το ρεπερτόριο που θα παρουσιάσουμε το Σάββατο είναι συναρπαστικό. Θα ξεκινήσουμε τη συναυλία με το «Συμφωνικό Πρελούδιο» του Πουτσίνι, ένα γνήσιο αριστούργημα του διάσημου Ιταλού συνθέτη, για να τιμήσουμε τα 100 χρόνια από τον θάνατό του. Στη συνέχεια, έχουμε τη διάσημη σύνθεση του Ρίμσκι-Κόρσακοφ, «Σεχραζάντ», γνωστή για τις περίπλοκες προκλήσεις της, που πιστεύω ότι θα αναδείξει τις ερμηνευτικές ικανότητες της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας. Τέλος, για να αναδείξουμε το ταλέντο ενός Έλληνα συνθέτη, θα παρουσιάσουμε το «Μικρό Αφιέρωμα» του Γιώργου Ζερβού σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.
Ποιες επιρροές ήταν καθοριστικές στη μέχρι τώρα πορεία σας;
Το μουσικό μου ταξίδι έχει διαμορφωθεί από τη μεγάλη μου αγάπη για την όπερα και το συμφωνικό ρεπερτόριο και ειδικότερα τα γερμανικά και ρωσικά έργα του ύστερου ρομαντισμού. Ξεκίνησα την καριέρα μου παίζοντας κλαρινέτο στην Ορχήστρα του Teatro Regio στο Τορίνο με τον Gianandrea Noseda. Η πορεία μου ως μουσικός ορχήστρας συνεχίζει να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην προσέγγισή μου στη διεύθυνση.
Τι σας έκανε να στραφείτε στη διεύθυνση ορχήστρας;
Άρχισα να διευθύνω όταν ολοκλήρωνα τις σπουδές μου στο κλαρινέτο στο Τορίνο. Ο διευθυντής, Marco Zuccarini, ήξερε ότι μου άρεσε να συνθέτω και να αναλύω μουσική. Μου έδωσε τα πρώτα μου μαθήματα διεύθυνσης και με μύησε σε αυτή την καταπληκτική περιπέτεια.
Με ποιον καλλιτέχνη θα θέλατε να συνεργαστείτε στο μέλλον;
Δεδομένης της αγάπης μου για την όπερα, φιλοδοξώ να συνεργαστώ με εξαιρετικούς τραγουδιστές στο μέλλον. Θα ήθελα πολύ να συνεργαστώ με καλλιτέχνες όπως ο Sir Bryn Terfel, ο Luca Salsi και η Sonya Yoncheva, καθώς επίσης και με εξαιρετικούς σολίστες όπως ο Augustin Hadelich, ο Λεωνίδας Καβάκος και η Yuja Wang.
Τατόι: Πώς θα είναι το μουσείο με τα θρυλικά βασιλικά αυτοκίνητα Rolls Royce, MG και Fiat
Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα χαρακτηριστικά ενός εξαιρετικού διευθυντή ορχήστρας; Και ποιον έχετε για πρότυπό σας;
Η διεύθυνση θεωρείται ένας από τους πιο απαιτητικούς και συναρπαστικούς ρόλους στον κόσμο της μουσικής. Σε αντίθεση με έναν βιολιστή που μπορεί να μελετά καθημερινά το όργανό του, το καθήκον ενός μαέστρου είναι να συνεργάζεται με περισσότερους από 60 μουσικούς, να μοιράζεται τις ιδέες του χωρίς όμως να επιβάλλει έναν συγκεκριμένο τρόπο παιξίματος. Ένας μαέστρος πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαρισματικός και να έχει ισχυρές ηγετικές ικανότητες για να καθοδηγεί την ορχήστρα στην ερμηνεία της παρτιτούρας. Ταυτόχρονα, ο μαέστρος πρέπει επίσης να έχει ενσυναίσθηση για να κατανοεί και να προσαρμόζεται στις διαφορετικές ανάγκες μιας τόσο μεγάλης ομάδας μουσικών. Κατά τη γνώμη μου, ο ιδανικός μαέστρος πρέπει να είναι ισχυρός ηγέτης και καλός ακροατής.
Δεν μπορώ να διαλέξω μόνο έναν μαέστρο που είναι πρότυπο για εμένα. Κάποιοι όμως μαέστροι που με εμπνέουν είναι ο Carlos Kleiber, ο Claudio Abbado και ο Paavo Jarvi, που είναι όλοι τους γνωστοί για την εξαιρετική τους μουσικότητα και τις μοναδικές τους προσεγγίσεις στη διεύθυνση.
Ποιο έργο θα θέλατε να διευθύνετε αλλά ακόμα δεν σας έχει δοθεί η ευκαιρία;
Υπάρχουν πολλά κομμάτια που μου αρέσουν πολύ αλλά δεν έχω διευθύνει ακόμα. Από όπερα, θα ήθελα πολύ να διευθύνω την «Tosca» και τη «Madama Butterfly». Από συμφωνική μουσική, όνειρό μου είναι να διευθύνω τη Δεύτερη Συμφωνία του Ραχμάνινοφ, τη Δεύτερη Συμφωνία του Μάλερ και τη «Συμφωνία του Διός» του Μότσαρτ, η οποία είναι ένα αριστούργημα μουσικής αρχιτεκτονικής.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Έχω προγραμματισμένες συνεργασίες με τη Φιλαρμονική του BBC και τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λίβερπουλ. Επιπλέον, επιδιώκω ενεργά να δημιουργήσω καλές σχέσεις με ορχήστρες σε όλη την Ευρώπη. Μακροπρόθεσμα, φιλοδοξώ να επιστρέψω στην Ιταλία για να ζήσω και να εργαστώ.
Πρόγραμμα:
Άλκης Μπαλτάς, Μια προσευχή (2002)
Giacomo Puccini, Preludio Sinfonico
Γιώργος Ζερβός, Μικρό αφιέρωμα (2021)
Nikolai Rimsky-Korsakov, «Σεχραζάντ», συμφωνική σουίτα, έργο 35
Ι. Η θάλασσα και το καράβι του Σεβάχ
ΙΙ. Το παραμύθι του πρίγκιπα Καλεντέρ
ΙΙΙ. Ο νεαρός πρίγκιπας και η νεαρή πριγκίπισσα
- Η γιορτή στη Βαγδάτη και το ναυάγιο του καραβιού
Info
Σάββατο 13 Ιανουαρίου (20:30)
«Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος», Ωδείο Αθηνών
(Βασ. Γεωργίου B΄ 17-19 – είσοδος από την οδό Ρηγίλλης)
Τιμές εισιτηρίων:
15 ευρώ (διακεκριμένη), 10 ευρώ (γενική είσοδος), 8 ευρώ (φοιτητές, πολύτεκνοι, ΑμεΑ κλπ.)
Προπώληση: www.more.com/music/sehrazande