Γράφουν οι Δέσποινα Σαββοπούλου, Κώστας Ζαλίγκας
O «E.T.» μίλησε με τον επιχειρηματία Γιάννη Τσακουμάκο, ο οποίος είναι ο νέος ιδιοκτήτης του χώρου, και όπως μας είπε: «Κατηγορηματικά δηλώνω ότι το “Embassy” δεν πρόκειται να γίνει κέντρο διασκέδασης με την έννοια του μπουζουξίδικου. Σε καμία περίπτωση. Δεν θα το επιτρέψω εγώ να μπει εκεί τραγουδιστής για να τραγουδήσει. Δεν είμαι… κανίβαλος. Στο Κολωνάκι έχω κάνει και άλλη επιχείρηση. Η “Λυκόβρυση” στην πλατεία Κολωνακίου είναι δική μου.
Το “Embassy” είναι ένας ιστορικός χώρος που δεν τον ξαναβρίσκεις πουθενά και θα τον σεβαστώ. Αυτή τη στιγμή, ο σχεδιασμός είναι να γίνει εστιατόριο, κλαμπ με θέαμα. Η βάση του, όμως, θα είναι το εστιατόριο. Ως κινηματογράφος είχε χωρητικότητα 500 ατόμων. Ως εστιατόριο θα έχει μικρότερη. Θέλω να διατηρήσω τη σύνδεση με το σινεμά. Oλες τις παλιές μηχανές προβολής που βρήκα εκεί θα τις διατηρήσω και θα τις αναδείξω ως αρχιτεκτονικά στοιχεία. Είναι ένας χώρος 60 ετών. Eχω βρει αποδελτίωση από τα εγκαίνιά του το 1962. Μπορεί, μάλιστα, να κρατήσω και το όνομα “Embassy”. Σκέφτομαι να γίνονται ίσως και κάποιες προβολές ασπρόμαυρων βωβών ταινιών, ενώ θα λειτουργεί ως χώρος εστίασης. Κάποια στιγμή μετά τις 11.00 το βράδυ θα μετατρέπεται σε κλαμπ με χορευτική μουσική και η ατμόσφαιρα θα αλλάζει, κυρίως Παρασκευή και Σάββατο. Ακόμα ψάχνω τον τελικό του σχεδιασμό. Το κλάμπινγκ του 21ου αιώνα είναι πρώτα τρως και μετά ακούς και μουσική.
Αν θες να κάνεις μπουζουξίδικο πας στην Πειραιώς ή κάπου αλλού και κάνεις ένα τέτοιο μαγαζί. Φέτος, για παράδειγμα, συνεργάζομαι στον Βοτανικό, όπου θα είναι ο Γιώργος Σαμπάνης με την Ελενα Παπαρίζου και την Αναστασία». Να σημειώσουμε ότι ο Γιάννης Τσακουμάκος έχει και το Κέντρο Αθηνών, όπου έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα πριν από μερικές ημέρες ο Γιώργος Μαζωνάκης.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Με την πανδημία κατέβασε ρολά, που δεν ανέβηκαν ποτέ…
Μετά τις απαγορεύσεις της πανδημίας, τα ρολά του δεν ανέβηκαν ξανά. «Διακοπή μίσθωσης συμβολαίου» είναι η επίσημη αιτιολογία του λουκέτου. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εργασίες ανακατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Αμφίβολη είναι επίσης η τύχη της έτερης αίθουσας της Odeon, στο κέντρο, που ήταν η εταιρία η οποία διαχειριζόταν και το «Εmbassy», της «Οπερα», στην Ακαδημίας. Συνήθως η διπλή αίθουσα άνοιγε για τη χειμερινή σεζόν με τις Νύχτες Πρεμιέρας του Σεπτεμβρίου, αλλά φέτος αυτό δεν συνέβη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι… ίσως η «Οπερα» ξεκινήσει τη λειτουργία της… προσεχώς. Μένει να δούμε αν θα προστεθεί και αυτή στις απώλειες της εταιρίας που τα τελευταία χρόνια κάνει οπισθοχώρηση όσον αφορά στις αίθουσες που διαχειρίστηκε στο παρελθόν τόσο στην Αττική (λ. Συγγρού, Ιλιον, Μαρούσι, Γλυφάδα κ.ά.) όσο και στην περιφέρεια (Κομοτηνή).
«Εγώ πήγαινα στο “Εmbassy” μικρό παιδί, μέχρι το Λύκειο αν θυμάμαι καλά. Αυτό που μου έχει μείνει ως ανάμνηση από την αίθουσα είναι τα βελούδινα καθίσματα και οι βελούδινες κουρτίνες, που ήταν βαριές. Το όμορφο μπαρ που είχε και τα πολλά σκαλιά που έπρεπε να κατέβω για να φτάσω στην αίθουσα. Ηταν αρκετά ζεστή η ατμόσφαιρα. Eχω δει, φυσικά, πολλές ταινίες εκεί, όπως το “Κινγκ Κονγκ” και το “Επιχείρηση Οκτάπουσι” του Τζέιμς Μποντ, που τα είχα δει και τα δύο πολλές φορές. Καθόμουν στην τελευταία σειρά και τα έβλεπα», λέει στον «Ε.Τ.» ο Θανάσης Παπαντωνίου, ο γιος του Γιώργου Παπαντωνίου, που διαχειριζόταν το «Εmbassy» έως τα μέσα της δεκαετίας του ’90, τότε που η αίθουσα πέρασε στα χέρια της Odeon. «Θυμάμαι που ερχόταν κόσμος από όλη την Αθήνα για να δει ταινίες. Δεν είχαμε κόσμο μόνο από το Κολωνάκι. Ξέρω παιδιά που έρχονταν από τη Νέα Σμύρνη για να δουν Γούντι Αλεν», συνεχίζει ο Θανάσης Παπαντωνίου.
Το «Εmbassy» άνοιξε τις πόρτες του το 1962 με περισσότερες από 500 θέσεις, αλλά στη συνέχεια αυτές μειώθηκαν σε λιγότερες από 400. Εκτός από την εκλεκτή πελατεία και τους γνωστούς και διάσημους που πήγαιναν να δουν τις ταινίες της αρεσκείας τους, η αίθουσα έμεινε στην ιστορία για δύο μεγάλα επεισόδια. Το πρώτο έγινε την Πρωτοχρονιά του 1977, όταν εξουδετερώθηκε βόμβα που είχε τοποθετηθεί με αφορμή την προβολή της ταινίας «Επιδρομή στο Εντεμπε» με θέμα την επιχείρηση Ισραηλινών κομάντο στο αεροδρόμιο του Εντεμπε στην Ουγκάντα το 1976, για την απελευθέρωση ομήρων έπειτα από αεροπειρατεία. Το δεύτερο σημειώθηκε στις 13 Οκτωβρίου του 1988, όταν στην πρεμιέρα της ταινίας «Ο τελευταίος πειρασμός» του Μάρτιν Σκορσέζε είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες πιστοί που αντιδρούσαν στην προβολή της ταινίας. Επεισόδια με την Aστυνομία και δακρυγόνα έξω από τον κινηματογράφο, ενώ κάποιοι είχαν εισχωρήσει στην αίθουσα και έσκισαν την οθόνη για να ματαιώσουν την προβολή, όπως είχε γίνει λίγο νωρίτερα στην «Οπερα» της Ακαδημίας, που ήταν προγραμματισμένο να προβάλει την ίδια ταινία.
Ειδήσεις σήμερα
Στεγαστικό πρόγραμμα: Σπίτια με δόσεις από 4,8 έως 23 ευρώ την ημέρα – Τα ψιλά γράμματα
Γιατί υπάρχει έλλειψη γιατρών στο ΕΣΥ – Δεν αποτελεί μόνο ελληνικό «φαινόμενο»