Τώρα η δυναμική αυτή παράσταση, αφού ταξίδεψε στο εξωτερικό και αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει για πέντε παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 22, 23, 24 25 και 26 Απριλίου, ύστερα από έναν ολόκληρο χρόνο παγκόσμιας περιοδείας. Κι επειδή προβλέπεται ότι το σκηνικό θα επαναληφθεί και οι παραστάσεις θα γίνουν πολύ σύντομα sold out, δεν έχετε παρά να σπεύσετε για να εξασφαλίσετε το «μαγικό χαρτάκι», καθώς η προπώληση ξεκίνησε χθες.
Η παράσταση έχει ήδη παρουσιαστεί σε περισσότερους από 60.000 θεατές σε 15 χώρες και θα ολοκληρώσει τη διεθνή περιοδεία της στο ανακαινισμένο ιστορικό Théâtre de la Ville του Παρισιού, αμέσως μετά τις παραστάσεις της Αθήνας.
Το «ΙΝΚ» είναι φτιαγμένο σαν ένα σκοτεινό όνειρο με θέμα τον πόθο και την ακύρωση. Κάτω από μια ασταμάτητη βροχή, μέσα σ’ ένα πλημμυρισμένο τοπίο, ο ίδιος ο Δημήτρης Παπαϊωάννου μαζί με τον Šuka Horn ενσαρκώνουν το δίπολο του «ΙΝΚ».
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
Το «INK» είναι έργο σκληρό, έντονο και βίαιο. Πολύ νερό, ένα χταπόδι για το μελάνι του τίτλου και βέβαια για άλλη μια φορά πρωταγωνιστής το ανθρώπινο σώμα. Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επανήλθε στη σκηνή με το συγκεκριμένο έργο, μετά από δέκα περίπου χρόνια.
«Υπάρχει πράγματι περισσότερη βία, αλλά δεν ξέρω από πού βγήκε. Αναζητούμε πού είναι ο τρόμος και πού είναι η αγάπη. Παράλληλα υπάρχει ψυχολογική προσέγγιση και αυτό έχει ενδιαφέρον», είχε δηλώσει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου για τη σύλληψη του «ΙΝΚ», που πήρε σάρκα και οστά την περίοδο της καραντίνας στα υπόγεια του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τότε που ο πολιτισμός σιγούσε ολοκληρωτικά. Ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει «απρόβλεπτη» τη νέα δημιουργία του, που ξεκίνησε ως εικαστική εγκατάσταση, αλλά αναδύθηκε από τα έγκατα του Μεγάρου Μουσικής ως μια ολοκληρωμένη καλλιτεχνική πρόταση, «ένα έργο που είναι παιχνίδι για δύο». Οπως έχει πει ο ίδιος: «Εφτιαξα ένα σκοτεινό έργο, παρ’ όλο που ήμουν σε μια χαρούμενη περίοδο γεμάτη φως και αγάπη. Το “ΙΝK” μιλάει για την επιθυμία και τη μανία σύνδεσης με τη νεότητα και την ομορφιά για του “Πόθου τ΄ αγρίμι”, όπως έχει γράψει η Λίνα Νικολακοπούλου για την αγάπη για το ανθρώπινο σώμα, που είναι βασικό ενδιαφέρον μου».
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου εξακολουθεί να είναι artist in residence στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καθώς έχει ανανεωθεί η παραμονή του στον συγκεκριμένο χώρο. Εκεί είναι η καλλιτεχνική κατοικία (residency) του διεθνούς δημιουργού, εκεί κάνει τις πρόβες του, εδώ και σχεδόν έξι χρόνια. Oπως μάλιστα φαίνεται, εκεί έχει «γεννήσει» αρκετά έργα του, όπως «Ο Μεγάλος Δαμαστής», το «Since She», ο «Σίσυφος/Trans/Form», ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» και -απρόβλεπτα μέσα στο λοκντάουν-, το «ΙΝΚ».
Αποθέωση από τα διεθνή ΜΜΕ
- «Από τη στιγμή που ανοίγει η αυλαία, η παράσταση κρατάει το κοινό με κομμένη την ανάσα», έγραψε το «Campadidanza Dance Magazine».
- «Ο Παπαϊωάννου είναι από τους σπουδαιότερους δημιουργούς σκηνικών εικόνων της εποχής μας. Το ΙΝΚ διευρύνει τα όρια του θεάτρου» – Le Devoir.
- «Καθηλωτικό και διεστραμμένο» – El País.
- «Δημήτρης Παπαϊωάννου, Ελληνας καλλιτέχνης, μάστορας και απόλυτος κυρίαρχος ενός πανίσχυρου θεάτρου φτιαγμένου από ύλη και σκέψη» – Sipario.
- «Ενα θέαμα που αρνείται τους προσδιορισμούς» – Liminateatri.
- «Διεστραμμένο, άναρχο και σαγηνευτικό» – ABC Sevilla.
- «Μια αέναη αναζήτηση του υπέροχου» – El País.
- «Ο Παπαϊωάννου φωτίζει τις σκοτεινές πλευρές της επιθυμίας. Ενσαρκώνει πειστικά μια ιδιαίτερα αμφίσημη μορφή: έναν ηλικιωμένο άνδρα που θέλει να ελέγχει τα πάντα κι εντέλει χάνει τον έλεγχο» – Tagesspiegel.
- «Οπως μας απέδειξε πολλές φορές, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου είναι ένας πραγματικός αριστοτέχνης» – Diario de Sevilla.
- «Ο σημαντικότερος Ευρωπαίος χορογράφος, ο Ελληνας Δημήτρης Παπαϊωάννου» – La Repubblica.
(Info)
- ΙΝΚ Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί | Δημήτρης Παπαϊωάννου.
- Ντυμένος άνδρας | Δημήτρης Παπαϊωάννου. Γυμνός άνδρας: Šuka Horn.
- Μουσική Κορνήλιος Σελαμσής. Ηχητικός σχεδιασμός: David Blouin.
- Τιμές εισιτηρίων: από 8€-40€. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
megaron.gr.
Ειδήσεις σήμερα
Εργα αποκατάστασης στην Ακροναυπλία [Εικόνες]
Μέγας Αλέξανδρος: Το ανιστόρητο Netflix και ο σάλος στα social media [Βίντεο]