«Από τα μέσα του 2018 η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει σχεδιάσει μια πολυεπίπεδη στρατηγική εξωστρέφειας, η οποία ενισχύεται με την πολύτιμη δωρεά του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”», λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης στον «Ε.Τ.» με αφορμή τα ευρωπαϊκά δημοσιεύματα και συνεχίζει:
«Στόχος της εξωστρέφειας είναι να αναπτύξουμε στοχευμένες καλλιτεχνικές συνεργασίες και συμπαραγωγές με σπουδαίους διεθνείς καλλιτεχνικούς οργανισμούς, να πραγματοποιήσουμε μετακλήσεις σημαντικών καλλιτεχνών, να οργανώσουμε διεθνείς περιοδείες, καθώς και να προβάλλουμε το έργο μας σε κορυφαία ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο, για να μεγιστοποιήσουμε τη διεθνή απήχηση του νέου καλλιτεχνικού στίγματος της ΕΛΣ
Η παρουσία της Λυρικής σε μεγάλα ξένα μέσα είναι όλο και πιο συχνή. Θα ήταν σκόπιμο να αναφέρουμε ότι το τηλεοπτικό κανάλι Mezzo μαγνητοσκόπησε και θα προβάλει προσεχώς την παραγωγή Βότσεκ. Να σημειώσουμε ότι έχουμε λάβει ιδιαίτερα θετικές κριτικές από μεγάλα μέσα, όπως οι “Financial Times”, η “Die Welt”, η “France Musique”, η “Corriere della Sera”, η “El Pais”, η “Frankfurter Allgemeine Zeitung”, καθώς και όλα τα σημαντικά περιοδικά όπερας, ενώ ρεπορτάζ για το έργο της ΕΛΣ έχουν πραγματοποιήσει σημαντικά πρακτορεία ειδήσεων, όπως το Reuters, το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αλλά και διεθνή ΜΜΕ, όπως το TV5 Monde, το “Spiegel”, το “Focus” κ.ά.
Ετσι, τα δύο τωρινά σημαντικά δημοσιεύματα στο “Opera Magazine” και στον “Independent” έρχονται σαν φυσική συνέχεια μιας πορείας που με συνέπεια και προσεκτικές κινήσεις χτίζει τη διεθνή εικόνα του οργανισμού μας».
Συγκεκριμένα, ο διευθυντής του περιοδικού «Opéra Magazine», Richard Martet, υπογράφει την πολύ θετική κριτική για τα δύο Γκαλά της ΕΛΣ στο Ηρώδειο τον περασμένο Ιούλιο, ενώ παράλληλα κάνει ρεπορτάζ για τις μελλοντικές καλλιτεχνικές δραστηριότητές της.
Για τα ρεσιτάλ αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Τι ευτυχία να ξανακούς τραγουδιστές συνοδευόμενους από μια ορχήστρα κάτω από το φως των αστεριών! Πόσω μάλλον όταν αυτό συμβαίνει με φόντο το μαγευτικό Ρωμαϊκό Ωδείο του Ηρώδου Αττικού στους πρόποδες της Ακρόπολης.
Οι συνθήκες αυτού του ρεσιτάλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, είναι πολύ ιδιαίτερες (χρήση μάσκας μέχρι την τοποθέτηση των θεατών στη θέση τους, απόσταση ανάμεσα στους θεατές, μουσικοί σε απόσταση άνω του ενός μέτρου μεταξύ τους), αλλά η ευχαρίστηση παραμένει ατόφια».
Ειδική αναφορά γίνεται και στους δύο Ελληνες βαρύτονους, Πλατανιά και Χριστογιαννόπουλο, «που επιβεβαιώνουν τη ζωτικότητα μιας σχολής Ελλήνων βαρυτόνων, στα βήματα του σπουδαίου Κώστα Πασχάλη».
Αναφερόμενος ο δημοσιογράφος στο νέο πρόγραμμα της ΕΛΣ, στέκεται στις 35 παραγωγές για τον εορτασμό του 2021, οι οποίες θα μοιραστούν ανάμεσα στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» και στην Εναλλακτική Σκηνή.
Στο ρεπορτάζ του έγκυρου βρετανικού «Independent» με τίτλο «Η ανάρρωση των τεχνών μετά τον κορονοϊό θα πρέπει να γίνει εκ βάθρων», ο δημοσιογράφος Oliver Bennett αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Ο συνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης -ήταν ο μουσικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο Ντάνι Μπόιλ της Ελλάδας- λέει ότι οι τέχνες έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση της χώρας από τον κορονοϊό.
«Από την πρώτη στιγμή η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη υποστήριξε τις τέχνες και τους καλλιτέχνες με ένα μηνιαίο βοήθημα, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν», λέει ο Κουμεντάκης μέσω Zoom από την Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, υποστηρίζει ότι οι τέχνες «είναι μέρος του ελληνικού DNA και της ταυτότητάς μας» και ότι ο πολιτισμός λειτούργησε ως θεραπεία αλλά και ως πηγή εθνικής ενότητας σε δύσκολους καιρούς. «Ανοίγουμε τις πόρτες μας και μπαίνουμε σε μια νέα πραγματικότητα», επισημαίνει ο Κουμεντάκης. «Εχουμε λάβει όλα τα μέτρα για την κοινωνική αποστασιοποίηση και είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε χώρους και να φέρουμε τους ανθρώπους στον πολιτισμό μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά».
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr