Εκτός από το ποιος θα διαχειρίζεται το τεράστιο πνευματικό έργο του μεγάλου δημιουργού -ένα φλέγον ζήτημα πρώτα για τον ίδιο τον Μίκη, που ήθελε το έργο του να είναι ελεύθερο και να παίζεται τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, το άλλο μείζων θέμα που προέκυψε εντωμεταξύ είναι αν ο Νίκος Κουρής είναι τελικά αληθινός γιoς του, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος.
Η πολυαναμενόμενη διαθήκη, ή μάλλον οι διαθήκες, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, έρχονται στη δημοσιότητα αυτές τις ημέρες και ώρες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο αείμνηστος μουσικοσυνθέτης είχε προχωρήσει σε πέντε συνολικά προσθήκες στο κείμενο της αρχικής διαθήκης του, που είχε συντάξει το 2011, ως την πιο πρόσφατη προσθήκη που έκανε εντός του 2021 και μάλιστα μερικούς μήνες πριν τον θάνατό του. Με αυτές τις προσθήκες ή αλλαγές ο Μίκης Θεοδωράκης ρύθμιζε θέματα που αφορούν το σύνολο της διαχείρισης της περιουσίας του και των πνευματικών του δικαιωμάτων, που είναι και το ζήτημα που κατά κύριο λόγο απασχολούσε τον ίδιο τον συνθέτη, μια και τα περιουσιακά του στοιχεία είναι κατά κύριο λόγο τακτοποιημένα από πριν.
Ωστόσο σχετικά με το σπίτι στην οδό Επιφανούς στην Ακρόπολη, κατά τις ίδιες πηγές, εκφράζει την επιθυμία να γίνει μουσείο. Οσον αφορά το πολύκροτο θέμα του αν κάνει αναφορά και αν αναγνωρίζει ως παιδί του τον Νίκο Κουρή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τον αναφέρει ως «αυτοαποκαλούμενο Θεοδωράκη», αλλά ζητά από την οικογένειά του να τον αφήσουν ανεμπόδιστα να συνεχίσει τη διάδοση του έργου του, όπως και άλλους ανθρώπους.
Οι στενοί συνεργάτες του είχαν ακούσει πολύ συχνά τον ίδιο τον συνθέτη να λέει «το έργο μου ανήκει στην ανθρωπότητα», δίνοντας το μήνυμα ότι κανείς εκτός από τον ίδιο δεν μπορούσε να απαγορεύσει την εκτέλεσή του. Αυτό είναι η θέληση που εκφράζει μέσα από τη διαθήκη του ο Μίκη Θεοδωράκης. Οσον αφορά τα πνευματικά του δικαιώματα, αφήνει τη διαχείριση του έργου του στον περίφημο γερμανικό οίκο Schott Music, ο οποίος είχε ήδη τη διαχείριση του έργου του, με τα έσοδα να πηγαίνουν στην οικογένειά του. Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα θα μοιράζονται διά του 7 στα παιδιά, τα εγγόνια του και τη σύζυγό του όσο εκείνη ζει.
Οσο ζούσε ο ίδιος ο συνθέτης, πάντα αν τηρούνταν οι προϋποθέσεις, έδινε το πράσινο φως για να παίζονται τα έργα του. Γι’ αυτό και οι τόσες εκτελέσεις των τραγουδιών του από διαφορετικούς ερμηνευτές.
Είναι γεγονός ότι τα πνευματικά δικαιώματα του πολυδιάστατου έργου του συνθέτη είναι πολλά και διαφορετικά. Το συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, τα μεγάλα έργα και ορατόριά του, το «Αξιον Εστί», το «Πνευματικό Εμβατήριο», το «Canto General», ο περίφημος «Ζορμπάς», οι όπερές του, η «Ηλέκτρα», η «Αντιγόνη», η «Μήδεια», «Οι Μεταμορφώσεις του Διονύσου» και πολλά ακόμα ανήκουν, εδώ και πολλά χρόνια με απόφαση του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, στον γερμανικό πασίγνωστο, σοβαρό εκδοτικό οίκο Schott Music και εκεί θα συνεχίσουν να ανήκουν. Εκπρόσωπος μάλιστα του γερμανικού οίκου είχε παραστεί στην κηδεία του συνθέτη, δίνοντας το μέγεθος της σχέσης του με τον ίδιο τον συνθέτη. Μπαίνοντας κανείς στο site του οίκου, βλέπει το όνομα του Μίκη Θεοδωράκη και τη φωτογραφία του να φιγουράρουν πάνω πάνω, ως τιμή στον κορυφαίο δημιουργό.
Στη δισκογραφία, με τον Στέλιο
Να σημειώσουμε ότι τα πνευματικά δικαιώματα του συνθέτη ανήκουν στους οικείους του για 70 χρόνια και μετά απελευθερώνονται. Το τραγουδιστικό έργο του συνθέτη διαχειρίζεται, σύμφωνα με επιθυμία του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, η ΕΔΕΜ, μετά το κλείσιμο της ΑΕΠΙ και τα προβλήματα που ακολούθησαν.
«Nα γίνει το σπίτι μου μουσείο»
Λίγες ώρες απομένουν μέχρι να γίνει γνωστό το περιεχόμενο της διαθήκης του Μίκη Θεοδωράκη. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως ο αείμνηστος μουσικοσυνθέτης είχε προχωρήσει σε συνολικά πέντε προσθήκες στο κείμενο της διαθήκης του, από το 2011 μέχρι το 2021, ρυθμίζοντας θέματα που αφορούν το σύνολο της διαχείρισης της περιουσίας του και των πνευματικών του δικαιωμάτων.
Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αναγνωρίζει ως παιδί του τον Νίκο Κουρή, τον οποίο αναφέρει ως «αυτοαποκαλούμενο Θεοδωράκη», ωστόσο ζητάει από την οικογένειά του να τον αφήσουν ανεμπόδιστα να συνεχίσει τη διάδοση του έργου του, όπως και άλλους ανθρώπους. Οσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα του έργου του, αφήνει τη διαχείρισή του στον ίδιο Γερμανό διαχειριστή, με τα έσοδα να πηγαίνουν στην οικογένειά του.
Σχετικά με το σπίτι στην οδό Επιφανούς στην Ακρόπολη, κατά τις ίδιες πηγές, εκφράζει την επιθυμία να γίνει μουσείο.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
- Σοκ στο Χόλυγουντ: Ο Άλεκ Μπάλντγουιν σκότωσε γυναίκα κατά τη διάρκεια γυρισμάτων
- Σύνοδος Κορυφής: Θέτει θέμα τουρκικής προκλητικότητας ο Κυριάκος Μητσοτάκης
- Κορονοϊός: Η μετάλλαξη Δέλτα+ φέρνει μάσκες στην παρέλαση – Ξεπέρασε το 90% η πληρότητα στις ΜΕΘ στη Β. Ελλάδα
- Γκάμπι Πετίτο: Νεκρός βρέθηκε ο αρραβωνιαστικός της Μπράιαν Λόντρι
- Βασίλισσα Ελισάβετ: Διανυκτέρευσε στο νοσοκομείο μετά την ακύρωση της επίσκεψής στην Β….
- Βγήκαν τα… μαχαίρια από το ξεκίνημα σε ΚΙΝΑΛ και ΣΥΡΙΖΑ
- Τουρκία: Απειλή επέμβασης κατά Κύπρου αν ξεκινήσει γεωτρήσεις