Το πρόγραμμα «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» μετράει ήδη δύο χρόνια επιτυχημένης και δυναμικής παρουσίας, πρωτοφανούς στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες τις πανδημίας. Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού από την αρχή των δυσμενών πανδημικών δεδομένων, το καλοκαίρι του 2020, επέλεξε στοχευμένα και μεθοδικά να «αποθησαυρίσει» την κληρονομιά στον απτό, στον άυλο και φυσικό πολιτισμό, αποκεντρώνοντας παράλληλα τη σύγχρονη δημιουργία στην περιφέρεια με τη διοργάνωση «Ολη Ελλάδα ένας Πολιτισμός», που αναμφισβήτητα άλλαξε τα δεδομένα σύνθεσης πολιτισμού και τουρισμού κι απέδωσε -όπως σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη κατά τον χθεσινό απολογισμό της δεύτερης χρονιάς της καλοκαιρινής γιορτής των Τεχνών- «θετικά αποτελέσματα και είχε πραγματικά ευεργετική επίπτωση στη ζωή πάρα πολλών ανθρώπων». Κατά τη χθεσινή παρουσίαση τα νούμερα που ανακοινώθηκαν εντυπωσιάζουν. Από τις 15 Ιουλίου έως τις 27 Σεπτεμβρίου 11.100 θεατές απήλαυσαν 70 πολιτιστικές δράσεις σε 68 αρχαιολογικούς χώρους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Δίπλα στην υπουργό Πολιτισμού στην Αίθουσα Δοκιμών Χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος ήταν ο επικεφαλής της διοργάνωσης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης, ο οποίος και θα ηγηθεί του θεσμού το 2022. Για το επόμενο καλοκαίρι επιλέχτηκε η θεματική «Μικρασιατική Καταστροφή», καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922. Τον Νοέμβριο αναμένεται η σχετική ανακοίνωση και τον Δεκέμβριο να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή προτάσεων.
«Το υψηλό επίπεδο των παραγωγών ήταν η βασική αιτία που μας κέντρισε το ενδιαφέρον για να συζητήσουμε τι θα παρουσιαστεί το 2022 στο πλαίσιο του προγράμματος», σημείωσε η κ. Μενδώνη και υπογράμμισε ότι η μονοθεματική διάσταση του ρεπερτορίου καθιστά το εγχείρημα «πιο δύσκολο γιατί αναπτύσσονται συνέργειες ανάμεσα στα μνημεία και στους αρχαιολογικούς χώρους, στη σύγχρονη δημιουργία και στην άυλη πολιτιστική δημιουργία». Τα νούμερα του καλοκαιριού 2021 μιλούν από μόνα τους… Εκατόν τριάντα τρεις εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών, παιδικού και μουσικού θεάτρου, 70 καινούργιες παραγωγές σε 12 διοικητικές περιφέρειες της χώρας έδωσαν ζωή σε 68 αρχαιολογικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα, έντεκα από τους οποίους άνοιξαν για πρώτη φορά για παραστάσεις, ή και για εικαστικές εγκαταστάσεις, όπως η Κάτω Ζάκρο στην Κρήτη, ο Σκάρκος στην Ιο κι η Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου στη Δεσκάτη Γρεβενών. Η Αττική δεν συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα διότι έχει κι άλλες θερινές εκδηλώσεις. Στις παραγωγές αυτές εργάστηκαν 1.400 άτομα και τις παρακολούθησαν 11.100 θεατές. Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη εμφανίστηκε ικανοποιημένη και για τη φετινή χρονιά κυρίως για δύο λόγους. Ο ένας λόγος είναι ότι «άνοιξαν πέρα από τους συνήθεις και νέοι αρχαιολογικοί χώροι. Οι τοπικές κοινωνίες δηλαδή ήρθαν σε επαφή, επικοινώνησαν και κοινώνησαν με χώρους τους οποίους δεν είχαν συνηθίσει. Το ίδιο και οι καλλιτέχνες», ενώ το δεύτερο θετικό είναι ότι αυτή τη χρονιά δημιουργήθηκαν παραγωγές που παρουσιάστηκαν δύο φορές στο πλαίσιο του προγράμματος, δηλαδή κάθε παραγωγή, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού, είχε δύο παραστάσεις, αλλά και τη δυνατότητα να μεταφερθεί σε άλλο χώρο. Ο προϋπολογισμός που διετέθη για τις παραγωγές ανέρχεται στα 2.284.000 ευρώ, στο εν λόγω ποσό συμπεριλαμβάνεται η συμπληρωματική επιχορήγηση ύψους 450.000 ευρώ κι ένα επιπλέον ποσό της τάξεως 34.000 ευρώ που δαπανήθηκε και για τις παραστάσεις, οι οποίες επαναπρογραμματίστηκαν εξαιτίας ακυρώσεων από τις πυρκαγιές και λόγω του εθνικού πένθους που κηρύχθηκε για τον Μίκη Θεοδωράκη.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
«Το να ζωντανεύουν σε μία περιοχή οι αρχαιολογικοί χώροι προσδίδουν αξία στην ίδια την περιοχή και συγχρόνως την καθιστούν ως έναν τόπο προορισμού, και αυτή ήταν και η αρχική μας θέση και η πολιτική μας έτσι όπως είχε τονιστεί από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ότι μία από τις βασικές μας πολιτικές είναι η συλλειτουργία και η συνύπαρξη των μνημείων μας και των αρχαιολογικών χώρων με τη σύγχρονη δημιουργία», εξήγησε η κ. Μενδώνη. Από τη μεριά του ο επικεφαλής του θεσμού, Γιώργος Κουμεντάκης, είπε ότι «για να μπορέσει ένα γεγονός να μακροημερεύσει και να γίνει θεσμός, θα πρέπει ν’ απαντά σε κάποιες ανάγκες, θα πρέπει να γεμίζει κάποιο κενό, να φέρνει κάτι νέο και ταυτόχρονα διαχρονικό. Το “Oλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” είναι σημαντικός θεσμός και θα συνεχίσει ν’ αναπτύσσεται γιατί απαντά σε ένα διαχρονικό αίτημα των ανθρώπων του Πολιτισμού, τη δημιουργική αξιοποίηση των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη φιλοξενία παραστάσεων σύγχρονου πολιτισμού».
Το 2022 το «Ολη Ελλάδα ένας Πολιτισμός» θα έχει τη θεματική Μικρασιάτικη Καταστροφή. Από την αρχή του χρόνου το ΥΠΠΟ είχε ανακοινώσει την πρόθεση τιμητικών εκδηλώσεων για τη μνήμη των προσφύγων και τη συμβολή τους στο νέο ελληνικό κράτος, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με χρονολογικό ορίζοντα μίας τριετίας. Συγκεκριμένα το 2022 θα αφιερωθεί στην Καταστροφή της Σμύρνης, το ’23 στη Συνθήκη της Λωζάννης και το ’24 στο μεγάλο κύμα της προσφυγιάς. Τα σχήματα και οι παραγωγές οι οποίες θα δημιουργηθούν μέσα στο πλαίσιο του «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» για το ’22 θα μπορούν να παρουσιάζονται στο σύνολο των τριών αυτών ετών, εφόσον οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και παραγωγοί το επιλέξουν.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ρόδος: Η θεία «βίασε» την 8χρονη και εκβίαζε τη μάνα – Οι λεπτομέρειες της φρικιαστικής σκευωρίας
- Κορονοϊός: Στα φόρτε της η πανδημία, βάζει στόχο τα παιδιά – Συναγερμός στη Β. Ελλάδα
- ΚΙΝΑΛ-Γιώργος Παπανδρέου: Απόψε περιμένουν όλοι την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του
- Αναδρομικά έως 6.500 ευρώ για 14.600 κληρονόμους θανόντων από 1ης/10/2019 [πίνακες]
- Επίδομα θέρμανσης: Πώς και πότε θα γίνει η πληρωμή σε «παλιούς» και νέους δικαιούχους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr