Αυτός ο δολοφονικός παραλογισμός -έστω και αν σε κάποιες περιπτώσεις προβάλλονται, προσχηματικά, λογικοφανείς αιτίες-, έρχεται στην επιφάνεια με όχημα τα ταπεινά ένστικτα πηγάζοντας από τις πλέον σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης ψυχής.
Αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ, στην Ευρωπαϊκή ήπειρο οι Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία κατέβαλαν υψηλό κόστος σε ανθρώπινες ζωές καθώς, έγιναν κύριοι αποδέκτες της τρομοκρατικής δράσης θρησκευόμενων φανατικών, ενώ, σε άλλες χώρες της Δύσης, μικρότερης εμβέλειας αλλά πάντοτε με κόστος, παρατηρούνται ανάλογες ενέργειες τρομοκρατικών ομάδων εγχώριας προελεύσεως.
Στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, η τρομοκρατική δράση του ΙRA στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Έϊρε, της ETA στην Ισπανία, των Ερυθρών Ταξιαρχιών στην Ιταλία ή της RAF στην Γερμανία, δεν συγκρίνονται επ’ ουδενί, τόσο ως προς την έκταση της βίας όσο και ως προς την χρονική διάρκεια της απειλής. Η σύγχρονη μορφή τρομοκρατίας, πραγματικά, εξελίσσεται σε μία μορφή πολέμου. Ενός πολέμου που δύσκολα θα κερδηθεί αλλά, που σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να χαθεί.
Η Τέχνη και ειδικά το θέατρο δεν θα μπορούσε να μην τοποθετηθεί σε αυτή την πραγματικότητα. «Το Αίμα», ένα βαθιά πολιτικό κείμενο με εικόνες που σοκάρουν, από τον βραβευμένο Καταλανό Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο Altera Pars.
Μια ιδιόμορφη οικογένεια που δρα στο πλαίσιο μιας μυστηριώδους τρομοκρατικής οργάνωσης, απαγάγει μια καθηγήτρια φιλοσοφίας και σύζυγο ενός βουλευτή ζητώντας λύτρα και απειλώντας να κόβει ένα μέλος του σώματος της κάθε 10 ώρες. Η παρέμβαση της κυβέρνησης, καθυστερεί την πληρωμή, αυξάνοντας την αγωνία της κοινής γνώμης για την τύχη της απαχθείσας. Σ’ ένα παράλληλο χωροχρόνο, ένας άντρας και μια γυναίκα στο πάρκο, δύο αστυνομικοί και μια κρυφή ερωμένη εμπλέκονται απροσδόκητα στην ιστορία.
Μια αλληλουχία καθημερινών και φαινομενικά απλοϊκών στιγμιοτύπων, οικείων σε όλους μας, στα οποία αναπάντεχα εισβάλλει η βία διαταράσσοντας το ρου της ιστορίας. Κεντρικός πυρήνας του έργου αναδεικνύεται η αιώνια διαπάλη ανάμεσα στο εγώ και στο εμείς, ανάμεσα στη συλλογική και την ατομική ευθύνη, και γύρω από αυτή αναπτύσσονται τα υπόλοιπα θέματα που θίγονται στο έργο όπως, η απάθεια των σύγχρονων ανθρώπων απέναντι στη βία, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και λυρικό ποίημα για τη σύγχρονη καθημερινότητα.
Η ομάδα του Altera Pars, με τις έξοχες ερμηνείες των συντελεστών -όλων ανεξαιρέτως, με την κ. Μίνα Χειμώνα σε ένα ρεσιτάλ καλλιτεχνικής δημιουργίας-, ανταποκρίνεται απολύτως στις απαιτήσεις του κειμένου και επιτυγχάνει να βρεθεί κοντά σε αυτό που ο Antonin Artaud ονόμαζε «σκληρό θέατρο». Η παράσταση πυροδοτεί αλληλουχία σκέψεων στους θεατές, οι οποίοι, αποχωρούν δημιουργικά σοκαρισμένοι και ικανοποιημένοι αφ’ ενός, γιατί απόλαυσαν μία εξαιρετική παράσταση και αφ’ ετέρου, γιατί με παραστάσεις όπως αυτή, δικαιώνεται όποιος πιστεύει στην δυναμική πολιτική αξία του θεάτρου …
Ταυτότητα της παράστασης:
Ηλέκτρα & Time Fusion: «FlashΒack – Σκάλα Μνήμης» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κείμενο: Σέρτζι Μπελμπέλ Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης Μουσικές Επιλογές: Πέτρος Νάκος – Αγγελική Κοντού
Σύνθεση Ήχων-Πρωτότυπη Μουσική : Γιάννης Ανδρουλακάκης
Επιμέλεια κίνησης ηθοποιών: Έφη Δήμου Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Πασιαλούδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης
Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 21.00 & Κάθε Κυριακή στις 20.30
Κρατήσεις θέσεων: 2103410011 (18.00-21.00) ή μέσω viva.gr
Θέατρο Altera Pars
Διεύθυνση: Μεγ. Αλεξάνδρου 123
Τηλέφωνο – κρατήσεις: 210. 341 0011
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]