Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ «ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΓΕΤΩΝΩΝ» ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ, ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟ ΣΚΙΟΥΡΟ ΣΚΡΑΤ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ «ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ». ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΕΝΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΧΛΙΑΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛ ΠΑΤΣΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΜ ΧΟΠΚΙΝΣ ΝΑ ΕΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΕ «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ», ΤΟΝ ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΤΟΡΝΑΤΟΡΕ ΝΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ «ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ, ΠΑΝΤΑ» ΚΑΙ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ «ΜΑΜΑ ΓΥΡΙΣΑ» ΜΕ ΤΗ ΖΟΣΙΑΝ ΜΠΑΛΑΣΚΟ.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΓΕΤΩΝΩΝ: ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ 3D ***
(Ice Age: Collision Course)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΪΚ ΘΕΡΜΑΪΕΡ, ΓΚΑΛΕΝ Τ. ΤΣΟΥ
ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ: ΡΕΪ ΡΟΜΑΝΟ, ΤΖΟΝ ΛΕΓΚΟΥΙΖΑΜΟ, ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΛΟΠΕΖ
ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΗ: ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΖΟΣ
Ο Σκρατ μάς πάει… Γεωτοπία
Εχοντας κατακτήσει τον τίτλο του δεύτερου πιο πετυχημένου franchise κινουμένων σχεδίων όλων των εποχών, η «Εποχή των Παγετώνων» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη. «Σε τροχιά σύγκρουσης» μπαίνει αυτή τη φορά η τρελοπαρέα του Σκαρτ, ο οποίος εκτοξεύεται… στο Διάστημα και μας ταξιδεύει σε έναν πρωτόγνωρο κόσμο, σε μια νέα πολύχρωμη γωνιά του πλανήτη, τη Γεωτοπία. Αφορμή για την κοσμογονική καταστροφή δημιουργεί άθελά του ο Σκρατ, ο οποίος επιμένει να είναι ο πιο αγαπητός ατζαμής σκίουρος στον κόσμο. Ο Μάνι, το αξιαγάπητο μαμούθ της παρέας, νιώθει ότι χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του, αφού η κόρη του του ανακοινώνει ότι είναι έτοιμη να παντρευτεί. Οι αλλαγές στην οικογένεια του Μάνι δεν τρομάζουν καθόλου τον Ντιέγκο, ο οποίος νιώθει έτοιμος να ξεκινήσει τη δική του οικογένεια. Ο μόνος που εξακολουθεί να αναζητά το μέλλον του… είναι ο Σιντ, που περιμένει εναγωνίως την κοπέλα που θα του κλέψει την καρδιά.
Φυσικά, υπάρχει ένας χαρακτήρας που δεν αλλάζει ποτέ: ο Σκρατ. Συνεχίζοντας απτόητος το θρυλικό κυνήγι για το πολυπόθητο βελανίδι, ο Σκρατ θέτει σε κίνηση γεγονότα που δεν τα φαντάζεται ο μικρός, εμμονικός νους του! «Σε αυτή την ταινία, ο Σκρατ είναι υπεύθυνος για τη διεύρυνση του Σύμπαντος, κάτι σαν τη δική του εκδοχή για το Μπιγκ Μπανγκ», λέει γελώντας η Λόρι Φόρτε, παραγωγός των ταινιών από την πρώτη κιόλας ταινία. «Είναι πια ένας κλασικός χαρακτήρας για το animation, υπάρχουν τόσα πολλά και ξεκαρδιστικά που μπορείς να κάνεις μαζί του».
Η ταινία πλημμυρίζει με ονειρικά χρώματα, κέφι, δράση και διαστημική διάθεση, χωρίς όμως να έχει το γνώριμο ενθουσιασμό των προηγούμενων φιλμ. Υπάρχει χιούμορ, δράση και συγκίνηση για όμορφη κινηματογραφική βραδιά, που θα θυμίσει σε μικρούς και μεγάλους πως μπορεί οι οικογένειες να μεγαλώνουν και να αλλάζουν, ωστόσο η αγάπη μένει πάντα βαθιά και αληθινή.
ΜΑΜΑ, ΓΥΡΙΣΑ!**
(Retour Chez ma Mere)
Σκηνοθεσία: Ερίκ Λαβέν
Πρωταγωνιστούν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Αλεξάντρα Λαμί, Ματίλντ Σενιέ, Ζερόμ Κομαντέ
Μια γαλλική κωμική πλοκή που φωτίζει την ιστορία της Στεφανί, μιας γυναίκας που στα 40 της χάνει τη δουλειά της κι αναγκάζεται να γυρίσει στο πατρικό της. Η ταινία μιλάει για τη γενιά «boomerang» – όπως τη χαρακτηρίζει ο σκηνοθέτης Ερίκ Λαβέν-, καθώς η πρωταγωνίστρια αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι των γονιών της λόγω οικονομικής συγκυρίας. Μπορεί η ταινία να πραγματεύεται αυτό το επίκαιρο θέμα της κρίσης, ωστόσο φέρνει στην επιφάνεια αρκετές κωμικοτραγικές καταστάσεις που ελαφραίνουν… κάπως την πραγματικότητα. Μπροστά σε αυτό που της συμβαίνει -που μένει χωρίς δουλειά και επιστρέφει στο πατρικό της- καλοδέχεται αναγκαστικά την υπερβολική θέρμανση του διαμερίσματος, τη φωνή του τραγουδιστή Φράνσις Καμπρέλ και τις πολύτιμες μητρικές συμβουλές για το πώς πρέπει να κάθεται στο τραπέζι. Οι παρεξηγήσεις δεν αργούν να έρθουν στην επιφάνεια μετά την αποκάλυψη ενός μυστικού της μητέρας που διαταράσσει τις σχέσεις των παιδιών της, τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με την ίδια. Το θέμα της ταινίας αγγίζει πολλούς ανθρώπους και όπως λέει η Στεφανί: «Αγαπώ τους γονείς μου, αλλά για να μείνω μαζί τους ένα Σαββατοκύριακο είναι το μέγιστο που αντέχω!».
ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ, ΠΑΝΤΑ**
(Lα Corrispondenza)
ΤΟΥ ΓΚΙΟΥΖΕΠΕ ΤΟΡΝΑΤΟΡΕ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΤΖΕΡΕΜΙ ΑΪΡΟΝΣ, ΟΛΓΑ ΚΙΡΙΛΕΝΚΟ, ΣΟΝΑ ΜΑΚΝΤΟΝΑΛΝΤ
Η Amy, μια φοιτήτρια διδακτορικού, ρισκάρει επανειλημμένως τη ζωή της καθώς εργάζεται ως κασκαντέρ. Επηρεασμένη από διάφορες ενοχές για ένα τραγικό περιστατικό του παρελθόντος, κάνει επιλογές με σκοπό να αρχίσει να συμφιλιώνεται με το παρελθόν, το παρόν και τις αντιξοότητες της ζωής. Συνάπτει σχέση με τον Ed, έναν μεγαλύτερο σε ηλικία καθηγητή Αστροφυσικής. Η σχέση αυτή εκφράζεται περισσότερο με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και skype. Παρ’ όλα αυτά, θα παραμείνει παράδοξα αναλλοίωτη και μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Ed. «Ξέρουμε τίποτα ο ένας για τον άλλον;». Το ερώτημα της Amy στην αρχή της ταινίας παραμένει σχεδόν… αναπάντητο κατά τη διάρκεια του φιλμ. Ο Ιταλός δημιουργός Τζουζέπε Τορνατόρε γράφει το σενάριο και σκηνοθετεί την τρίτη αγγλόφωνη ταινία του με πρωταγωνιστές τον πάντα γοητευτικό Τζέρεμι Αϊρονς και την Ολγα Κιριλένκο. Μια γλυκόπικρη ιστορία αγάπης γεμάτη μυστήριο. Τη μουσική συνθέτει για μια ακόμα φορά ο Ενιο Μορικόνε.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ **
(Misconduct)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΙΝΤΑΡΟ ΣΙΜΟΣΑΟΥΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΛ ΠΑΤΣΙΝΟ, ΑΝΤΟΝΙ ΧΟΠΚΙΝΣ, ΜΑΛΙΝ ΑΚΕΡΜΑΝ, ΑΛΙΣ ΙΒ, ΤΖΟΥΛΙΑ ΣΤΑΪΛΣ
Πρόκειται για ένα θρίλερ που υπογράφει ο πρωτοεμφανιζόμενος Σιντάρο Σιμοσάουα. Η ιστορία θέλει τον φιλόδοξο νεαρό δικηγόρο Μπεν να αναλαμβάνει μια υπόθεση ενάντια σε ένα διεφθαρμένο υψηλά ιστάμενο στέλεχος μιας μεγάλης φαρμακευτικής εταιρίας. Ομως εμφανίζεται στη ζωή του η μυστηριώδης Εμιλι, η πρώην κοπέλα του από το κολέγιο, και τελείως αναπάντεχα τα πράγματα θα πάρουν πολύ δυσάρεστη τροπή. Ο Μπεν σύντομα θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια υπόθεση εκβιασμού, δολιοφθοράς και δωροδοκίας. Παρόλο το ηχηρό καστ με ονόματα όπως Αλ Πατσίνο και Αντονι Χόπκινς, η ταινία στο σύνολό της δεν κατάφερε να μας συνεπάρει στον κόσμο της.
https://www.youtube.com/watch?v=kcZdDehhH7Q
Ο ΦΟΒΟΣ – ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
(LA PAURA/NON CREDO PIU ALL’ AMORE, 1954)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΙΝΓΚΡΙΝΤ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
(ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ)
Το ψυχολογικό δράμα από τον μετρ του νουάρ Ρομπέρτο Ροσελίνι με την εκπληκτική -και τότε σύντροφό του- Ινγκριντ Μπέργκμαν μας ταξιδεύει στο 1954. Η Αϊρίν Βάγκνερ έχει ό,τι ονειρεύεται μια γυναίκα: κοινωνική θέση, ένα σύζυγο που τη λατρεύει, ενδιαφέρουσα δουλειά και, φυσικά, υπέροχα παιδιά. Ομως κάτι της λείπει, ζητάει το κάτι παραπάνω. Ετσι, όταν συναντάει το νεαρό Ερικ, τον ερωτεύεται παράφορα. Η σχέση τους δεν είχε διάρκεια, είχε πάθος. Μετά η Ιρέν άρχισε να νιώθει φόβο. Τα απογεύματα, τριγυρισμένη από την οικογένειά της, η Αϊρίν συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι. Δεν αντέχει κάθε φορά να λέει ψέματα στον άνδρα της. Με πολύ κόπο η Αϊρίν καταφέρνει να διαλύσει το δεσμό της με τον Έρικ. Η ζωή της όμως μπαίνει σε νέες περιπέτειες όταν στη ζωή της Αϊρίν Βάγκνερ εμφανίζεται μια νεαρή κοπέλα, η οποία δηλώνει ότι γνωρίζει τα πάντα για την παράνομη σχέση της.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου