Η Αννα Καλογεροπούλου, μιλώντας στον «Ε.Τ.», αναπτύσσει μεταξύ άλλων τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου που οδεύει στην κατεύθυνση ενίσχυσης του τουριστικού της αποτυπώματος της περιοχής.
Ποια είναι η πρώτη εικόνα που έχετε για τη φετινή τουριστική σεζόν;
Τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι πως ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει. Ομως σε αυτή τη χρονική περίοδο κανείς δεν μπορεί να κάνει μακροπρόθεσμα σχέδια. Ούτε εμείς ως προς την προβολή του προορισμού μας, αλλά ούτε και οι δυνητικοί επισκέπτες ως προς τα ταξιδιωτικά τους πλάνα. Η υγειονομική κρίση είναι σε εξέλιξη και η τουριστική σεζόν δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 3ο τρίμηνο του έτους, τουλάχιστον με τους αλλοδαπούς επισκέπτες. Οι Ελληνες, αν προσέξουμε τώρα και συνταχθούμε στην εθνική προσπάθεια για τον περιορισμό μετάδοσης της νόσου και δεδομένου πως θα έχει δημιουργηθεί ένα τείχος προστασίας, σε αντίθεση με πέρσι που δεν υπήρχε καν εμβόλιο, είμαι αισιόδοξη πως θα μπορέσουν να ταξιδέψουν από το Πάσχα. Το πιο σημαντικό είναι η διατήρηση της εικόνας της περιφέρειάς μας ως υγειονομικά ασφαλούς! Πέρσι το επιτύχαμε επενδύοντας πολλά εκατ. ευρώ στην ενίσχυση των υγειονομικών δομών, αλλά και εκπαιδεύοντας τους επαγγελματίες του τουρισμού.
Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την περαιτέρω ανάδειξη της περιοχής; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
Εχουμε την τύχη να ζούμε σε μία περιφέρεια με απίστευτο ιστορικό, πολιτιστικό, φυσικό και διατροφικό πλούτο σε ένα μόνο μέρος. Δυστυχώς, η Πελοπόννησος δεν έχει πάρει τη θέση που της αξίζει σε σχέση με άλλες περιφέρειες της επικράτειας, αλλά και πολύ περισσότερο σε σχέση με αντίστοιχες περιφέρειες της Ευρώπης -με ετερόκλητα ή ομοιόμορφα χαρακτηριστικά- με βάση τα στοιχεία της Eurostat.
Το στρατηγικό σχέδιο για τη διαχείριση του προορισμού μας τα προσεχή έτη περιλαμβάνει προσανατολισμό σε θεματικές μορφές τουρισμού, όπως ο πεζοπορικός, ο αλιευτικός, ο πολιτιστικός, ο γαμήλιος και φυσικά ο γαστρονομικός, μιας και είμαστε η περιφέρεια με το πιο πλούσιο καλάθι ελληνικών αγρο-διατροφικών προϊόντων.
Επιπλέον, στοχεύουμε στην ενίσχυση της εικόνας του προορισμού στο ψηφιακό περιβάλλον έτσι όπως το έχουν διαμορφώσει οι συνθήκες και οι τάσεις της εποχής, αλλά κυρίως και στην αναβάθμιση του προορισμού μας σε επίπεδο υποδομών, οι οποίες αποτελούν βασικό υποστηρικτικό όρο του τουριστικού μας προϊόντος. Εχει ήδη ξεκινήσει και υλοποιείται μία τεράστια προσπάθεια αναβάθμισης του οδικού δικτύου, συντήρησης και ενίσχυσης της ανάδειξης και της πρόσβασης στα πολιτιστικά αγαθά και τοπόσημα, καθώς και εξασφάλιση καθαρών πόλεων μέσω της πρόσφατης διευθέτησης του έργου διαχείρισης των απορριμμάτων.
Η περιφέρειά σας βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων. Ποια είναι τα σχέδιά σας στην κατεύθυνση αυτή;
Το νέο νομοσχέδιο βοηθά τη λειτουργία υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα! Το σημαντικό είναι να μπορέσει να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων προκειμένου να γίνει η διασύνδεση όσο το δυνατόν περισσότερων προορισμών ώστε να το καταστήσει βιώσιμο, αλλά και ακόμα πιο σημαντικό να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον. Στην Πελοπόννησο ήδη δρομολογείται η λειτουργία υδατοδρομίου στη λίμνη Τάκα, στην Αρκαδία, όπου σχεδιάζεται και η αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής με δενδροφυτεύσεις, ποδηλατόδρομους και άλλες παρόμοιου χαρακτήρα παρεμβάσεις. Αντίστοιχες ενέργειες εξετάζονται σε περιοχές όπως η Καλαμάτα, η Μονεμβασιά, η Μάνη, το Ναύπλιο, η Νέα Κίος και η Κόρινθος.
Νέες κατευθύνσεις ως προς τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος είναι η ολοκλήρωση της ενοποίησης των περιπατητικών μονοπατιών σε όλη την Πελοπόννησο, η βελτίωση της προσβασιμότητας σε τοπόσημα, πολιτιστικά μνημεία και άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, η ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας με ψηφιακά και καινοτόμα μέσα, ο εκσυγχρονισμός των λαϊκών αγορών οι οποίες αποτελούν τον καθρέφτη των τοπικών οικονομιών μας, καθώς και ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτιστικής διαδρομής, η οποία θα συνδέσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και φυσικά θα ενισχύσει όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.
Θα μπορούσε η αναβίωση του «Ράλλυ Ακρόπολης» να ενισχύσει περαιτέρω τον εναλλακτικό τουρισμό στην περιφέρειά σας και να αναδείξει περαιτέρω την Πελοπόννησο παγκοσμίως;
Η διοργάνωση του Rally Acropolis έχει επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και είναι θέμα εθνικής υπερηφάνειας να επιτρέψει και στην Ελλάδα και ακόμα καλύτερα στην Πελοπόννησο. Είναι μία διοργάνωση που προσελκύει τεράστιο ενδιαφέρον από όλη την Ευρώπη και φυσικά θα ενισχύσει την οικονομία της περιοχής, αλλά και την τουριστική προβολή όλης της περιφέρειάς μας.
Η περιφερειακή αρχή, σε συνεργασία με τους δήμους της Κορινθίας και ιδιώτες, ετοιμάζουμε την κατάθεση του φακέλου διεκδίκησης των αγώνων.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Κορωνοϊός: Κυλιόμενα τοπικά lockdown σε Γαλλία και Ιταλία
Ε.Ε.: Στα… αζήτητα τέσσερα στα 5 εμβόλια της AstraZeneca – Η διπλωματική απάντηση της Μέρκελ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr