Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τόσο στην ομιλία του στην τελετή εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ όσο και στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, δεσμεύτηκε για συγκεκριμένες δράσεις η υλοποίηση των οποίων θα βάλει τη Βόρεια Ελλάδα σε τροχιά ανάπτυξης. Οπως είπε, «η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η “ανάπτυξη για όλους”. Και το τρίπτυχο “επενδύσεις – υποδομές – καθημερινότητα” ορίζει την εφαρμογή του».
Ελαβε ξεκάθαρη θέση στο «καυτό» ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου του υπό κατασκευή μετρό Θεσσαλονίκης. Με μεστό λόγο και μιλώντας τη γλώσσα της αλήθειας, είπε: «Τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια, οι βαμμένοι μουσαμάδες. Η κατάσταση που κληρονομήσαμε, η λειτουργία του μετρό θα άρχιζε χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου τέλη 2022. Με τελείως άγνωστη την προοπτική τού πότε θα ανοίξει ο σταθμός Βενιζέλου. Θα σήμαινε ένα έργο κολοβό.
Η απόφασή μας -και σε απόλυτη συνεννόηση με τους φορείς της πόλης- είναι να επιστρέψουμε στην αρχική λύση για το σταθμό με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, πάντα, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε, εξάλλου, και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας. Ετσι, το μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!». Η συγκεκριμένη τοποθέτηση δίνει έναν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα στην ολοκλήρωση του έργου και έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος έχει σηκώσει το «λάβαρο της επανάστασης», έχοντας εντελώς αντίθετη άποψη για το θέμα.
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο «αγκάθι» της Θεσσαλονίκης, δηλαδή τον κρατικό και απαξιωμένο ΟΑΣΘ που η κυβέρνηση «κληρονόμησε» από τον ΣΥΡΙΖΑ, είπε: «Απαιτούνται 500 οχήματα για έναν ομαλό ρυθμό συγκοινωνιακού έργου. Αλλά όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση κυκλοφορούσαν λιγότερα από τα μισά! «Μέσα σε ενάμιση μήνα θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία και η διαφορά είναι ήδη αισθητή. Και θα αναθέσουμε -αυτή είναι η εισήγηση του αρμόδιου υπουργού- στα ΚΤΕΛ περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα τη μητροπολιτική ζώνη. Ετσι, 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση θα υπογραφεί εντός των επόμενων δύο μηνών». Μάλιστα, χθες αποκάλυψε ότι ζήτησε από το υπουργείο μεσοπρόθεσμο σχέδιο για τις συγκοινωνίες, το οποίο θα δημοσιοποιηθεί σύντομα.
Φιντάν για ελληνοτουρκικά: Προτιμάμε συζήτηση - «πακέτο» για όλα τα θέματα και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
Επανέλαβε πως αποτελούν προτεραιότητα η προστασία και η ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. «Θα προστατεύσουμε το brand Μακεδονία. Την πραγματική Μακεδονία, την αυθεντική Μακεδονία. Και θα το υποστηρίξουμε με μια μεγάλη επικοινωνιακή εκστρατεία», τόνισε. Εκανε ιδιαίτερη αναφορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως είπε, «επιβάλλεται να αναλάβει νέο ρόλο».
Στο μέτωπο των οδικών υποδομών, βασικό στοίχημα για την κυβέρνηση είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. «Ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης – Εγνατίας έχει μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών. Ο άλλος δρόμος για τον οποίο έχω δεσμευτεί, ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Εδεσσας, δυστυχώς είναι πολύ πιο ανώριμος, θα ξεκινούν άμεσα οι σχετικές μελέτες από το υπουργείο Υποδομών», είπε.
Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση της ΔΕΘ, δεσμεύτηκε πως μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα ώστε να προκηρυχθεί στις αρχές του 2020 ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Με ταχύ ρυθμό προχωρούν και οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. «Είναι το γνωστό ακίνητο στην Περαία. Φιλοδοξία μας είναι να φιλοξενήσει την πρωτοβουλία “Thess Intec”.
Ενα νέο πάρκο καινοτομίας που θα χρηματοδοτηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρόκειται για ένα νέο τεχνολογικό πάρκο, θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης, και δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν από τώρα υπογράψει μνημόνια συνεργασίας ώστε να μετακινηθούν εκεί ερευνητικά τους τμήματα. Ομως, θέλω να είμαι σαφής: Αν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητά του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας -αυτός είναι ο χρονικός ορίζοντας που θέτουμε-, το οικόπεδο θα επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο. Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, σχεδιάζουμε, στη δυτική πλευρά της πόλης, και ακούγοντας προσεκτικά τις εισηγήσεις των φορέων της Θεσσαλονίκης, την καθιέρωση ελεύθερης ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό», πρόσθεσε και ανακοίνωσε τη λειτουργία τριών μουσείων στο κτιριακό απόθεμα του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης.
Από την έντυπη έκδοση