Με τη διαδικασία του επείγοντος ξεκίνησε στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δις ευρώ.
«Τα όρια είναι πάρα πολύ ασφυκτικά για τους στόχους που έχουμε βάλει για να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την εκταμίευση της δόσης μέχρι το Eurogroup», ανέφερε με την έναρξη της συζήτησης ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Με τη διαδικασία διαφώνησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καλώντας τον υπουργό Οικονομικών να αποσαφηνίσει εάν θα κατατεθούν τροπολογίες στο συζητούμενο νομοσχέδιο που θα αφορούν στην ενέργεια ή τα περιφερειακά αεροδρόμια. Απαντώντας ο Ευκ. Τσακαλώτος έκανε γνωστό πως αναμένεται μια τροπολογία που αφορά σε θέματα ενέργειας, ενώ ως ξεχωριστό νομοσχέδιο θα κατατεθούν το βράδυ ή αύριο ρυθμίσεις για την ΥΠΑ. Λύση, όπως είπε, δεν έχει βρεθεί ούτε στο ζήτημα του ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων).
Για “ανοργανωσιά της κυβέρνησης” μίλησε ο εισηγητής της ΝΔ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και για “ιλαροτραγωδία ο Γιάννης Μανιάτης” από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη.
«Αρμαγεδδώνα» μέτρων προέβλεψε ο Νίκος Καραθανασόπουλος από το ΚΚΕ, “απραξία” καταλόγισε στην κυβέρνηση ο Σπύρος Δανέλλης από το Ποτάμι, ενώ τη διαφωνία της με τη διαδικασία εξέφρασε και η Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου από την Ενωση Κεντρώων.
Το νομοσχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη μεταφορά 6 ΔΕΚΟ στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων θα συζητηθεί την Τρίτη στην Ολομέλεια όπου και θα τεθεί προς ψήφιση.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και σειρά ρυθμίσεων για την μετάβαση στη νέα αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Στο νέο υπερταμείο περνούν οι εταιρείες ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Κτιριακές Υποδομές, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και Δ.Ε.Η.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και ασφαλιστικές διατάξεις μεταξύ των οποίων η αύξηση της εισφοράς υγείας για όλους τους αγρότες και τους νέους επιστήμονες, για τους οποίους ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε εκπτώσεις.
Ακόμα, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται, ρύθμιση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία συνάπτει σύμβαση διάρκειας έως 10 ετών για την εκμίσθωση τροχαίου υλικού με τη ΓΑΙΟΣΕ.