Μπορεί ο υπουργός Παιδείας να έκανε σαν να μη γνώριζε από πού προέκυψε το σενάριο που κυκλοφορεί εδώ κι ένα μήνα για συγχώνευση του ΕΑΠ με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, αλλά είναι γνωστό ότι οι πολιτικές πιέσεις με άρωμα «ΠΑΣΟΚ» ήταν αρκετές για να εγκαταλειφθούν οι μεγαλεπήβολες πρωτοβουλίες για ένα νέο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο με προσθήκη «συμβατικών» τμημάτων, στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.
Ιδιαίτερα «μαχητικός» και στο πλευρό καθηγητών και φοιτητών υπήρξε από την πρώτη στιγμή ο Γιώργος Παπανδρέου ζητώντας να μην αλλάξει ο χαρακτήρας του Ιδρύματος, ενώ και η Λούκα Κατσέλη φαίνεται ότι έπαιξε το δικό της ρόλο, με το όνομά της να βρίσκεται στη συλλογή υπογραφών που κυκλοφορεί εδώ και δύο μέρες και διαμαρτύρεται για τις πρωτοβουλίες του υπουργού Παιδείας. Και οι δύο άλλωστε υποστήριξαν τη δημιουργία του αλλά και τη λειτουργία του στις αρχές της ίδρυσής του.
«Ατακτα», από την πλευρά του υπουργού Παιδείας, έγινε και η… επικοινωνιακή διαχείριση. «Καμία συγχώνευση με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας δεν θα γίνει», «το υπουργείο Παιδείας δεν πήρε ποτέ θέση για τα σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας» και «πρέπει κάποια στιγμή να γίνει διαχωρισμός στο τι είναι η απόφαση και τι είναι μια πρόταση», ήταν μερικές από τις δηλώσεις του σε συνέντευξη Τύπου για το ΕΑΠ.
«Ολα αυτά που έχουν γραφτεί για το ΕΑΠ είναι στον αέρα, ουδέποτε υπήρξε σκέψη για αλλαγή χαρακτήρα», δήλωσε βάζοντας με θριαμβευτικό τόνο τέλος στα σενάρια για αλλαγή της φυσιογνωμίας του ΕΑΠ.
Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό Συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει η ατζέντα
Ποιος όμως είχε τροφοδοτήσει αυτά τα σενάρια; Μα φυσικά ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας. Σε απάντησή του σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Ανδρέα Κατσανιώτη στη Βουλή, στις 22 Φεβρουαρίου, είχε δηλώσει τα εξής: «Στη χώρα μας το ΕΑΠ είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς. Θα ήταν ανόητο για μία κυβέρνηση να θέλει να τον υπονομεύσει. Η σημερινή κατάσταση είναι μία κατάσταση που οδηγεί σε ένα θετικό, σύγχρονο, παιδαγωγικά αναβαθμισμένο μέλλον; Η απάντηση είναι ότι έτσι όπως είναι, όχι. Εμείς λοιπόν τι λέμε; Προτείνουμε την ίδρυση στην Πάτρα ενός δεύτερου πανεπιστημίου. Σ’ αυτό το πανεπιστήμιο θα πάει η δομή του ΕΑΠ ως έχει και θα έχει και παραδοσιακά τμήματα. Αυτή η δομή του ΕΑΠ θα μπορέσει τώρα να αναβαθμιστεί, όχι μόνο μέσω συνεργειών αλλά και μέσω των δυνατοτήτων που θα έχει ένα πολύ μεγαλύτερο πανεπιστήμιο. Αυτή είναι η λογική. Τα μέλη ΔΕΠ, οι καθηγητές του Ανοιχτού Πανεπιστημίου θα μείνουν σε αυτή τη δομή. Δεν θα πάνε πουθενά αλλού. Θα συνεχίσουν να κάνουν την ίδια δουλειά».
Εντός δύο εβδομάδων, ο υπουργός Παιδείας έκανε στροφή 180 μοιρών, αναγνώρισε τελικά ότι το ΕΑΠ έχει… μέλλον και του προσέθεσε κι άλλες αρμοδιότητες.
Μεταξύ αυτών η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξ αποστάσεως προγράμματα, τα οποία θα είναι δωρεάν για τους εκπαιδευτικούς και τα έξοδα θα καλύπτονται από προγράμματα ΕΣΠΑ. Παράλληλα, το ΕΑΠ θα παρέχει και δωρεάν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας σε όλους τους φοιτητές των πολυτεχνικών σχολών.
Σε μία καθαρά προεκλογική κίνηση φρόντισε να βελτιώσει και τις εργασιακές συνθήκες για τα μέλη ΣΕΠ, το έκτακτο διδακτικό προσωπικό που εργάζεται στο ΕΑΠ, με τρίχρονες συμβάσεις αντί 10μηνων που είχαν μέχρι σήμερα.
Φυσικά, τα παραπάνω ενισχύουν τους νέους επιστήμονες του ΕΑΠ και όχι όσους συνεργάζονται με το Ιδρυμα και είναι πανεπιστημιακοί σε δημόσια ιδρύματα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου