Ο ιδρυτής και CEO της εταιρίας, Αγγελος Σταυράκης, μίλησε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής για το νέο προϊόν που λανσάρει, προσεχώς, η SafeSize, έναν αυτόνομο, ηλεκτρονικό πωλητή, αλλά και για το άνοιγμα που κάνει η εταιρία σε νέες μεγάλες αγορές.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη SafeSize και πώς φτάσατε στο σημείο να πείτε πως αυτό το «κενό» που εντοπίσατε στην αγορά συνιστά ευκαιρία για την ίδρυση μιας startup με έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα;
Τρία κύρια ζητήματα πυροδότησαν την έναρξη της SafeSize:
1) Ανθρωποι που τραυματίζονται φορώντας λάθος παπούτσια. Περίπου το 70% των ανθρώπων ταλαιπωρείται από τραυματισμούς ή ενοχλήσεις, που προκαλούνται από λάθος επιλογή παπουτσιού.
2) Το φυσικό κατάστημα μεταμορφώνεται σε omnichannel (σ.σ.: αφορά στις πωλήσεις και το marketing σε πολλαπλά κανάλια). Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν γίνει το νέο πρότυπο, ενώ τα φυσικά καταστήματα δεν έχουν ακόμα προσαρμοστεί στη νέα omnichannel πραγματικότητα που χρειάζεται για να προσελκύσουν τους πελάτες.
3) Η παγκόσμια παραγωγή και διανομή παπουτσιών έχουν τεράστιο, αρνητικό, περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η αλυσίδα ανεφοδιασμού στο λιανικό εμπόριο υποδημάτων έχει ως αποτέλεσμα την υπερβολική παραγωγή υποδημάτων, που συχνά καταλήγει σε χωματερές.
Η ιδέα της SafeSize γεννήθηκε στην Ελλάδα και ταξίδεψε στην Ολλανδία, όπου βρήκαμε την πρώτη χρηματοδότησή μας. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας από ένα μικρό δωμάτιο στην Ανατολική Ολλανδία. Σήμερα, έχουμε αναπτυχθεί σε πέντε γραφεία, σε Ολλανδία, Ελλάδα, Σλοβενία, Κίνα, Αυστραλία, και σύντομα θα ξεκινήσουμε τη λειτουργία του νέου μας γραφείου στην Αμερική.
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε κατά την υλοποίηση αυτής της ιδέας και θα συνιστούσατε σε νέους επιχειρηματίες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς είναι πιθανό να τις βρουν και εκείνοι μπροστά τους;
Τρία είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που -κατά τη γνώμη μου- καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία:
- Πραγματική λύση σε πραγματικό πρόβλημα: Το πιο σημαντικό είναι να βρει κανείς ένα πραγματικό πρόβλημα, που να αφορά σ’ ένα αναπτυσσόμενο κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς και να δημιουργήσει μία πραγματική λύση.
- Η ομάδα: Οι άνθρωποι, που θα πλαισιώσουν την προσπάθεια, είναι εξαιρετικά σημαντικοί, ειδικά στα αρχικά στάδια της εταιρίας.
- Η νοοτροπία: Η επιτυχία μίας startup απαιτεί γερό «στομάχι». Θα πέσεις αρκετές φορές και θα πρέπει να σηκωθείς και να συνεχίσεις.
Τον περασμένο Μάρτιο «κλείσατε» έναν γύρο χρηματοδότησης, ύψους 14 εκατ. ευρώ. Πώς αξιοποιούνται αυτοί οι πόροι;
Τα άμεσα πλάνα μας περιλαμβάνουν: Την επέκταση της SafeSize σε νέες αγορές του εξωτερικού, όπως της Αμερικής, την ενδυνάμωση της παρουσίας μας στην Ασία, αλλά και την επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων, που λειτουργούν σε υποδομές 5G. Ευχαριστούμε πολύ το Phaistos Investment Fund, Convent Capital και 3TS Capital Partners για την εμπιστοσύνη τους στην ομάδα και στο όραμά μας.
Μεταξύ των πελατών της SafeSize σε 50 χώρες του κόσμου συγκαταλέγονται μεγάλες αλυσίδες υπόδησης, π.χ. INTERSPORT, Decathlon, SportsDirect, HOKA, NewBalance, Skechers και Marks&Spencer. Πώς «χτίζεται» ένα portfolio με αυτό το βάθος;
Τα πρώτα δύο χρόνια δεν ήταν εύκολα, αφού έπρεπε να αναπτύξουμε την υπηρεσία μας και να δημιουργήσουμε αυτήν τη νέα αγορά. Μετά τις πρώτες συμφωνίες, όμως, η ζήτηση αυξήθηκε και πλέον οι retailers αναζητούν τη λύση μας σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Και το πιο σημαντικό είναι ότι, όταν ξεκινούν να συνεργάζονται μαζί μας, μένουν πιστοί για πολλά χρόνια.
Είμαστε η μόνη εταιρία στον κλάδο που προσφέρει ολοκληρωμένη omnichannel virtual fitting τεχνολογία για όλα τα είδη παπουτσιών που υπάρχουν στην αγορά, από αθλητικά μέχρι γόβες και σανδάλια.
Επιπλέον, προσφέρουμε μια ειδική λύση για τα παιδικά παπούτσια. Εχουμε αναπτύξει έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο, που προτείνει το κατάλληλο παπούτσι για την ομαλή ανάπτυξη του ποδιού, παρέχοντας, επίσης, πρόβλεψη της ανάπτυξης του πέλματος και ειδοποιώντας τους γονείς για τον χρόνο που πρέπει να αντικατασταθεί το παπούτσι.
Εκτός από την προηγμένη omnichannel virtual fitting τεχνολογία, έχουμε, επίσης, αναπτύξει μια μοναδική 3D shoe scanning τεχνολογία, μέσω της οποίας σκανάρουμε όλα τα παπούτσια της αγοράς. Κάθε χρόνο περισσότερα από 1,5 εκατ. παπούτσια σκανάρονται σε μία από τις εννέα μονάδες της εταιρίας μας σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Είμαστε η μοναδική εταιρία στον κόσμο που έχει τη δική της βάση δεδομένων για τις εσωτερικές διαστάσεις των παπουτσιών, πολύτιμες πληροφορίες που δεν έχουν ούτε οι ίδιοι οι κατασκευαστές παπουτσιών.
Εχετε στα… σκαριά ένα νέο, καινοτόμο προϊόν, το Digital Sales Assistant. Πότε εκτιμάτε ότι θα είναι έτοιμο; Ποια άλλα πρότζεκτ προετοιμάζετε;
Πριν από δύο χρόνια, δημιουργήσαμε στην Αθήνα το Κέντρο Καινοτομίας & Ανάπτυξης της SafeSize, επενδύοντας στο ταλέντο που υπάρχει στην ελληνική αγορά και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Ενα από τα νέα προϊόντα που έχουμε σχεδιάσει εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα είναι το Digital Sales Assistant (DSA). Πρόκειται για έναν έξυπνο αυτόνομο ηλεκτρονικό πωλητή για φυσικά καταστήματα υπόδησης. Με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης έχει τη δυνατότητα να προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις στους καταναλωτές, συνδυάζοντας τα δεδομένα του ποδιού τους (3DFootScan) και τις προσωπικές τους προτιμήσεις με το διαθέσιμο απόθεμα του εκάστοτε καταστήματος.
Ο στόχος μας είναι να καλύψουμε ένα κενό που υπάρχει στην παγκόσμια αγορά, την έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού σε θέσεις πωλητών, και να βοηθήσουμε τους εμπόρους υποδημάτων να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη, βελτιώνοντας, συγχρόνως, την εμπειρία των καταναλωτών, που ολοένα ζητούν digital εμπειρίες εντός των φυσικών καταστημάτων.
Το νέο καινοτόμο προϊόν ήδη δοκιμάζεται πιλοτικά σε δύο μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών σε Ολλανδία και Ιρλανδία και είναι προγραμματισμένο να λανσαριστεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Ειδήσεις σήμερα
Βάσεις ΑΕΙ-3ο πεδίο: Η εκτίμηση για τις ιατρικές και φαρμακευτικές σχολές
Νέες ταυτότητες: Θα έχουν δεκαετή ισχύ, τι θα αναγράφουν