Αν και δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμη οι θέσεις για την πρόσληψη διευθυντών από τον ιδιωτικό τομέα, εντούτοις και μόνον η νομοθέτηση του μέτρου βρίσκει απήχηση στην πλειονότητα των ασφαλισμένων που ρωτήθηκαν.
Ευρήματα
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, από όσους δήλωσαν ότι γνωρίζουν για τη δυνατότητα που έχει ο ΕΦΚΑ να προσλάβει για διευθυντές στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα, το 51% απάντησε ότι βλέπει θετικά το μέτρο και από αυτούς οι 9 στους 10 θεωρούν ότι το ίδιο μέτρο θα έπρεπε να επεκταθεί και σε άλλους φορείς του δημοσίου τομέα που έχουν αντίστοιχα προβλήματα οργάνωσης και λειτουργίας με τον ΕΦΚΑ. Ενα 20% ωστόσο υποστήριξε ότι το μέτρο είναι σε λάθος κατεύθυνση.
Συντάξεις fast track
Επίσης οι 7 στους 10 ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι αποδέχονται ως θετικό μέτρο τις συντάξεις ταχείας απονομής (συντάξεις fast track) με έκδοση απόφασης ακόμη και εντός 2 μηνών. Ειδικά μεταξύ των ερωτηθέντων που έχουν υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και αναμένουν τη σύνταξή τους, το ποσοστό αποδοχής της fast track σύνταξης αυξάνεται φτάνοντας στο 76%.
Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία fast track έκδοσης σύνταξης νομοθετήθηκε πριν από λίγους μήνες και παρέχει τη δυνατότητα άμεσης έκδοσης συνταξιοδοτικής απόφασης λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία ασφαλιστικού χρόνου που διαθέτει ο ΕΦΚΑ στα πληροφοριακά του συστήματα (σύνταξη fast track) αλλά και τα στοιχεία που προσκομίζει ο ίδιος ο ασφαλισμένος (σύνταξη εμπιστοσύνης). Η εν λόγω διαδικασία έχει συμβάλει στο να μειωθούν καθοριστικά οι χρόνοι έκδοσης μιας σύνταξης, φτάνοντας σήμερα στους 2 μήνες -για όσες αιτήσεις υποβλήθηκαν εντός του 2022- σε σχέση με τους 18 μήνες που απαιτούνταν το 2019, όπως αναφέρει ο ΕΦΚΑ σε ανακοίνωσή του.
Έρχονται εκατομμύρια ευρώ: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ - Ποιοι οι δικαιούχοι
Λειτουργία
Επιπλέον, οι πολίτες θεωρούν πως έχει βελτιωθεί η συνολική λειτουργία του ΕΦΚΑ τους τελευταίους 12 μήνες, με το ισοζύγιο θετικών/αρνητικών γνωμών να είναι πλέον υπέρ των θετικών, τόσο στο κομμάτι της εξυπηρέτησης για το θέμα των εκκρεμών συντάξεων όσο και στο κομμάτι της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, της εξυπηρέτησης από τα υποκαταστήματα και της λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Ικανοποιημένος από την εξυπηρέτηση δηλώνει ένας στους δύο συνταξιούχους
Στην έρευνα που διενεργήθηκε από την εταιρία Pulse σε δείγμα 2.512 πολιτών το διάστημα 19-27 Οκτωβρίου, καταγράφονται και άλλα σημαντικά ευρήματα.
Στο ερώτημα αν «η εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ έχει βελτιωθεί κάπως τους τελευταίους 12 μήνες», το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», ενώ το ποσοστό όσων δηλώνουν το αντίθετο κυμαίνεται στο 32%. Ο ΕΦΚΑ διαχρονικά παρουσίαζε ιδιαίτερα αρνητικά ποσοστά στο κομμάτι της εξυπηρέτησης, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται από την παρούσα έρευνα όχι απλά έχει ανακοπεί, αλλά έχει δώσει τη θέση του σε ένα πλειοψηφικό ποσοστό θετικών γνωμών.
Από τους συνταξιούχους το 56% δηλώνει ικανοποιημένο, έναντι 25% που δηλώνει το αντίθετο. Το θετικό ποσοστό αποτυπώνει και την προσπάθεια που έγινε τους τελευταίους μήνες στο μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων, που είχε ως αποτέλεσμα την έκδοση 470.000 συντάξεων σε 22 μήνες και την απόδοσή τους στους δικαιούχους μαζί με τα αναλογούντα αναδρομικά για τους μήνες καθυστέρησης. Οι θετικές γνώμες ως προς την εξυπηρέτηση υπερτερούν έναντι των αρνητικών και στην κατηγορία των ασφαλισμένων που περιμένουν τη σύνταξή τους, 48% θετικές έναντι 43% αρνητικών. Στους αγρότες, δε, οι θετικές γνώμες για την εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ φτάνουν στο 55% έναντι 39% των αρνητικών.
Θετικό είναι το ισοζύγιο και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης, καθώς στο ερώτημα αν έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες (μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1555) το 63% των ερωτηθέντων δηλώνει «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», με το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνουν το αντίθετο. Αντίστοιχα ποσοστά θετικών γνωμών παρατηρούνται και για τα ηλεκτρονικά ραντεβού καθώς και για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.