Καύσιμα
Η αύξηση των καθαρών πωλήσεων στα καύσιμα για τον Σεπτέμβριο καταγράφεται για ένα μήνα κατά τον οποίο η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν μια ανάσα κάτω από τα 2 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης κοντά στα 1,9 ευρώ το λίτρο. Συνεπώς δεν είχε κάποια μεγάλη μείωση σε σχέση με τα ιστορικά υψηλά των 2,3 ευρώ για τη βενζίνη και των 2 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης που είχε φτάσει τον Ιούλιο και ένα μέρος του Αυγούστου. Επίσης, παρά τη μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης που είχαμε και τον Σεπτέμβριο, σε απόλυτους αριθμούς η συνολική (μαζί με πωλήσεις σε τουρίστες) κατανάλωση υγρών καυσίμων σε σχέση με τον Αύγουστο είναι συνολικά μικρότερη.
Στον… πάγο
Αν μάλιστα ρίξει κανείς μια ματιά στην πορεία των λιανικών πωλήσεων και στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν περιορίσει τις αγορές τους σε τρόφιμα, ένδυση, υπόδηση, αλλά όχι και στα καύσιμα για την κίνηση των Ι.Χ. και των δικύκλων τους. Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων, δηλαδή τις ποσότητες προϊόντων που πωλήθηκαν χωρίς τον πληθωρισμό, με εξαίρεση τις πωλήσεις των καταστημάτων επίπλων και οικιακού εξοπλισμού που είχαν αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 12,7% η οποία αποδίδεται στην υλοποίηση του προγράμματος «Εξοικονομώ – αλλάζω συσκευή» που είχε καταληκτική ημερομηνία την 30ή Σεπτεμβρίου, και τα καύσιμα με αύξηση 5,5%, οι πωλήσεις ήταν στάσιμες ή μειωμένες.
Τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων είχαν μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,3%, τα πολυκαταστήματα 1,1%, τα καταστήματα τροφίμων ποτών και καπνού 3,1%, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης 7,1%, ενώ οριακή αύξηση κατά 0,7% είχαν οι πωλήσεις των φαρμακείων και των καταστημάτων καλλυντικών. Ειδικά για τον τομέα των τροφίμων η εικόνα που δίνουν τα μεγάλα καταστήματα δεν είναι ενδεικτική, καθώς αν υπολογίσει τον όγκο πωλήσεων για το σύνολο των καταστημάτων διατροφής στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις σε μικρότερα καταστήματα και λαϊκές αγορές οι πωλήσεις καταγράφουν οριακή αύξηση 0,5%. Η εικόνα για τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων αναμένεται να αναστραφεί με τα στοιχεία Οκτωβρίου και Νοεμβρίου λόγω του καλαθιού του νοικοκυριού που άρχισε να λειτουργεί τον Οκτώβριο και στο οποίο κατά τεκμήριο δεν συμμετέχουν τα μικρότερα καταστήματα του χώρου. Από την άλλη η επίδραση του πληθωρισμού φαίνεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με τον όγκο πωλήσεων, ο τζίρος των καταστημάτων λιανικής καταγράφει για τον Σεπτέμβριο αύξηση 10,5%.