Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ερευνών Circana, οι ανατιμήσεις ανήλθαν το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου στο 8,8%.
Ακτινογραφία
Αναλυτικά, στα τρόφιμα η τιμή ανά μονάδα αυξήθηκε κατά 8,5%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς κατά 9,2% και στα προϊόντα οικιακής φροντίδας κατά 11,3%. Στα επιμέρους τρόφιμα, τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρουσίασαν τα γαλακτοκομικά (+11,8%), τα υλικά μαγειρικής (+10,1%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+9,4%), τα σνακ (+9,3%) και τέλος τα συσκευασμένα τρόφιμα (+7,8%).
Στις άλλες κατηγορίες, οι υψηλότερες αυξήσεις τιμών καταγράφονται στα καθαριστικά και απορρυπαντικά σπιτιού (+13,6%), στα είδη προσωπικής υγιεινής (+9,4%) και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (+9%).
Οσον αφορά στις πωλήσεις σε αξία, στα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 9,7% αλλά μόλις 1,1% σε όγκο. Στις επιμέρους κατηγορίες, από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι τα σνακ ήταν αυτά που στο οκτάμηνο είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο καταγράφοντας αύξηση 14,5% σε αξία πωλήσεων και ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά (+12,8%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (10,7%) τα απορρυπαντικά-καθαριστικά (11,4%) και τα μη αλκοολούχα ποτά (10,9%). Οσον αφορά στον όγκο, όλες οι κατηγορίες υποχωρούν, με εξαίρεση τα snacks, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα ποτά (αλκοολούχα και μη).
Ιδιωτική ετικέτα
Σε υψηλά επίπεδα εξακολουθούν να κινούνται και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων ανήλθε στο οκτάμηνο του 2023 στο 26,2% από 25,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Μάλιστα, τα PL καταγράφουν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης (+12,9%), όταν στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης περιορίζεται στο 8,8%.
Στα τρόφιμα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21,1%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 26%. Oσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες, το 24,9% των πωλήσεων του οκταμήνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης/προσφοράς, αυξημένες κατά 3%. Η άνοδος αυτή αποδίδεται κυρίως στα τρόφιμα (24,6%), στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς (28,2%) και στα προϊόντα οικιακής φροντίδας (25,4%).