Πιο συγκεκριμένα, για το θέμα του χρέους ο πρόεδρος της ΕΚΤ σε άλλο σημείο της επιστολής του αναφέρει:
“Υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας όσον αφορά τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους της Ελλάδας. Αναφορικά με το πλαίσιο που παρουσιάστηκε στη δήλωση της Ευρωομάδας (Eurogroup) της 25ης Μαΐου 2016, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους που διενεργήθηκε και δημοσιεύθηκε από τα θεσμικά όργανα (τον Ιούνιο του 2016), οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας εκτιμάται, βάσει των προβολών, ότι θα υπερβούν τα σχετικά όρια τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα σύμφωνα με ένα ευρύ φάσμα παραδοχών εργασίας. Ως έχει, η έκθεση εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους της Ελλάδας. Θα πρέπει να διενεργηθεί μια αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους όχι μόνο σύμφωνα με ένα βασικό σενάριο, αλλά και σύμφωνα με ορισμένα σενάρια δυσμενών εξελίξεων”.
Ακόμη ο πρόεδρος της ΕΚΤ επισημαίνει ότι “οι σημαντικές προκλήσεις που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα μπορούν να διευθετηθούν μόνο με τη συνεχιζόμενη εφαρμογή των πολιτικών που έχουν συμφωνηθεί ενώ ταυτόχρονα αξιοποιείται η ισχυρή πολιτική στήριξη όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Συνεπώς, προσμένουμε σε μια λύση στο πλαίσιο της Ευρωομάδας που θα μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους”.
Αναλυτικά η επιστολή του M. Draghi προς τον Στ. Κούλογλου έχει ως εξής:
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
“Αξιότιμο μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κύριε Κούλογλου,
Σας ευχαριστώ για την επιστολή σας, την οποία μου διαβίβασε ο κ. Roberto Gualtieri, Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής, μαζί με συνοδευτική επιστολή στις 3 Φεβρουαρίου 2017.
Πιστεύουμε ότι τα μέτρα που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του τρίτου οικονομικού προγράμματος προσαρμογής για την Ελλάδα, αν εφαρμοστούν γρήγορα και διεξοδικά στη διάρκεια του χρονικού ορίζοντα του προγράμματος, θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να επιτύχει τον στόχο του προγράμματος για πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ το 2018. Μεσοπρόθεσμα, αναγνωρίζουμε ότι η διατήρηση του πρωτογενούς πλεονάσματος σε αυτό το επίπεδο για παρατεταμένη χρονική περίοδο είναι μια φιλόδοξη απαίτηση. Η χρονική περίοδος κατά την οποία η Ελλάδα μπορεί να διατηρήσει ρεαλιστικά αυτόν τον στόχο μετά τη λήξη του προγράμματος θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά. Όμως, αυτό μπορεί να γίνει μόνο μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος.
Υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας όσον αφορά τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους της Ελλάδας. Αναφορικά με το πλαίσιο που παρουσιάστηκε στη δήλωση της Ευρωομάδας (Eurogroup) της 25ης Μαΐου 2016, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους που διενεργήθηκε και δημοσιεύθηκε από τα θεσμικά όργανα (τον Ιούνιο του 2016), οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας εκτιμάται, βάσει των προβολών, ότι θα υπερβούν τα σχετικά όρια τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα σύμφωνα με ένα ευρύ φάσμα παραδοχών εργασίας. Ως έχει, η έκθεση εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους της Ελλάδας. Θα πρέπει να διενεργηθεί μια αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους όχι μόνο σύμφωνα με ένα βασικό σενάριο, αλλά και σύμφωνα με ορισμένα σενάρια δυσμενών εξελίξεων. Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένης της ΕΚΤ, έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους. Οι σημαντικές προκλήσεις που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα μπορούν να διευθετηθούν μόνο με τη συνεχιζόμενη εφαρμογή των πολιτικών που έχουν συμφωνηθεί ενώ ταυτόχρονα αξιοποιείται η ισχυρή πολιτική στήριξη όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Συνεπώς, προσμένουμε σε μια λύση στο πλαίσιο της Ευρωομάδας που θα μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους.
Με εκτίμηση,
Mario Draghi”